Bästa med åttiotalet?

Nostalgilänkar och sentimentala diskussioner
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Bästa med åttiotalet?

Post by ELN »

De kan ja lova att de är, blir som äppelsylt
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Bästa med åttiotalet?

Post by ELN »

alltså, det är äppelmos, men på mackan får det en funktion som äppelsylt Image

Kul att en diskussion om om att de var bättre förr, slutar (eller inte slutar men) om en diskussion om äpplemos Image Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Bästa med åttiotalet?

Post by ELN »

Jo det är ju sant Image Image
Greven
Glad amatör
Posts: 30
Joined: 07 Aug 2010, 15:16
Location: Somewhere in sweden

Bästa med åttiotalet?

Post by Greven »


Det bästa med 80-talet... 81 tror jag det var när jag och min polare byggde en ordenligt brännare. Perfekt när man skulle supa i några dagar i sträck, vilket var väldigt vanligt då... folköl köpte man för att han någon att skölja ned med..

Kom ihåg en gång som vi åkte till en folkpark i Norrland tror det var midsommar 84. Vi hade bränt stenhårt under hela vintern så vi hade 3 st 25l dunkar med ca 40-45% sprit. jo alla fall så tog vi med en dunk och jag förstod att dunken skulle ta slut för min polare bjöd till alla jävlar.

Jag plockade snabbt undan några 75or och festen fortsatte hela fredagen och natten. På morgonen vaknade jag i vår husvagn med ett par halvnakna brudar i min bädd hua... När jag tittade ut så såg jag minst 6-7 personer liggandes utspridda utanför husvagnen och mitt i smeten stod den tomma 25l dunken.

Det var ett redigt fyllekalas det och det var bara lördag morgon he he...

Kan säga den brännaren fick jobba hårt under större delen av 80-talet.


Greven...



User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Bästa med åttiotalet?

Post by sten1972 »

Jag kan varmt rekommendera boken om tidningen OKEJ för alla som vill återuppleva en del av 80-talet på gott och ont.
Image
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Bästa med åttiotalet?

Post by sten1972 »

Här finns den till bra pris just nu:
http://cdon.se/b%C3%B6cker/holmstedt%2c ... ng-9281216
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Bästa med åttiotalet?

Post by Evert Meduza »

Håller med ELN, jag är också född i fel årtionde, fan vad jag verkligen HATAR 2000-talet, ingen musik, inte samma kvalitet längre på filmerna och ingenting passar mig eller min smak, hade velat leva i '80-talet och uppleva Eddie Meduza när han uppträder live, se alla härliga '80-tals-rullar på bio och uppleva hårdrocken och nästan all annan musik när den var som bäst och dessutom så var det inget fel med att vara sig själv då, nu för tiden måste alla vara likadana och lyssna på techno och vara ett geni på datorer, usch vad jag blir deprimerad av nutiden.....
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Bästa med åttiotalet?

Post by ELN »

På tal om bio och gamla filmer, finns de nånstans de visar gamla filmer på bio? Här har vi bara en liten biograf som inte har råd till annat än att visa nya filmer...
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Bästa med åttiotalet?

Post by Jungbacka Erik »

OKEJ... Vilken nostalgitripp. Om det blev pengar över efter att man köpt öl och cigg kunde man investera i denna tidskrift i vilken det fanns bilder på Samantha Fox och Sabrina men man köpte ju den för alla seriösa reportage om hårdrock eller... Image
Post Reply