Bästa med åttiotalet?

Nostalgilänkar och sentimentala diskussioner
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Bästa med åttiotalet?

Post by gammalhardrockare »

Lumberjack:

Javisst fan var det så, nu minns jag! Jag hade för mig att det var en jävla gräsklippare med någonstans.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Bästa med åttiotalet?

Post by ozzman »

LumberJack wrote:...och sakta åker de mot solnedgången på en åkgräsklippare...

Minns att bruden var det snyggaste man kunde tänka sig då det begav sig.
Ja gräsklipparen var en höjdare och Amanda Petersen tillhörde definitvt topp 3 bland 80-tals-damerna.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Bästa med åttiotalet?

Post by gammalhardrockare »

Var det möjligen i den filmen som det var med en scen där killen och tjejen går över en parkering och killen springer framför tjejen och sparkar undan lite glas så att hon inte ska göra sig illa?
Jag har för mig att det är då som hon förstår att det är honom hon vill ha.

Men jag är fan inte säker på om jag blandar ihop den med en annan film.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Bästa med åttiotalet?

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Ozzman:

Ja den minns jag, härlig film! Den bara måste jag ha tag i!
Tror vi har den på VHS.......
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Bästa med åttiotalet?

Post by gammalhardrockare »

Kommer precis från Stora Köpcentret och har letat som fan efter "Can´t buy my love" men fann den aldrig. Image Det är ju själva fan! Jag har för mig att jag såg den för ett tag sedan i en sådan där lågprislåda - en film för 59 spänn, två för 99.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Bästa med åttiotalet?

Post by gammalhardrockare »

Rex:
Var nog fan skolavslutningen-83....frihetskänslan är fortfarande obesegrad.
Det där fattar jag inte riktigt? Visst, det var skönt att slippa den skiten men man visste ju att nu hade man ju 49 år framför sig av tråkiga och meninglösa skitjobb framför sig istället.
Friheten? Var någonstans såg du den?
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Bästa med åttiotalet?

Post by rex »

Haha,ja....det kan man fråga sig,men trots allt så är det så att när man är vuxen så bestämmer man över sitt liv själv,det gör man inte som skolunge.

Försörja sig,det är enda kravet nån kan ställa på en,i övrigt bestämmer man själv.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Bästa med åttiotalet?

Post by ozzman »

on 03/02/2008 at 19:31:50, rex wrote:Haha,ja....det kan man fråga sig,men trots allt så är det så att när man är vuxen så bestämmer man över sitt liv själv,det gör man inte som skolunge.

Försörja sig,det är enda kravet nån kan ställa på en,i övrigt bestämmer man själv. [/quote]

Exakt.
Om man kan försörja sej själv, ta hand om sin familj och se till att ens barn får det bättre än en själv så har man lyckats.
Då kan ingen, absolut ingen ställa ytterligare krav på en.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Bästa med åttiotalet?

Post by gammalhardrockare »

Rex:
Haha,ja....det kan man fråga sig,men trots allt så är det så att när man är vuxen så bestämmer man över sitt liv själv
Håller inte med. Som barn sade de åt mig att gå till skolan, annars...
Som vuxen så säger de åt mig att gå till jobbet, annars...

Jag känner mig exakt lika fångad idag som när jag var barn. Skillnaden är att när jag var barn så var det någon annan som försörjde mig, idag måste jag försörja mig själv.
Visst, jag kan välja att inte gå till jobbet, det är ingen som kommer och hämtar mig och sätter mig på ungdomsvårdsskola längre.
Men, vad får jag för liv om jag inte går till jobbet?
Just det, jag får ett ickeliv. Så enkelt är det.
Som vuxen så bestämmer man inte ett dugg över sitt liv. Inte om man inte är rik i alla fall.
Eller hävdar du att du skulle göra det du gör och har gjort i hela ditt liv om du hade femtio miljoner på banken?

Fri, det är man den dag då man inte behöver gå till jobbet, när man är ekonomiskt obunden.
Alternativt, man kan försörja sig på sin hobby. Men det kan ju knappast kallas jobb. Då leker man ju och får betalt.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Bästa med åttiotalet?

Post by rex »

Ja,men som barn sa folk också: Gå och lägg dig,gör inte så,det får du inte,det är inget för barn,du får inte dricka sprit det är inte nyttigt,gå upp nu,nu är det matdags,nä nu är det dags att åka och hälsa på Mormor osv,osv.

Allt detta slipper du idag,ingen bestämmer över dig,om du inte väljer att ha det så.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Bästa med åttiotalet?

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Visst, men å andra sidan så var det rätt så skönt att ha någon som tog alla beslut så att man själv slapp. Inget ansvar, ingenting.
Hade det inte varit för den förbannade skolan så hade jag trivts mycket bättre med att vara barn än att vara vuxen.
Vuxenlivet rockade bara en kort period, sedan blev det bara grått mos av alltihopa.

Idag så har man större frihet men vad gör man med denna frihet?
Idag skulle man kunna åka till andra sidan jordklotet, dricka dyr sprit, knulla horor och käka pizza och hamburgare till frulle varje dag.
Lika förbannat så sitter man där, vid datorn och TV:n.
När jag var ung kunde jag bara tänka på knulla, det var det enda jag ville.
-"Gode Gud, får jag någon gång en flickvän så kommer jag aldrig att dra ur kuken!"
Idag har jag flickvän, jag har t o m haft flera stycken men är bara glad om jag slipper knulla i tid och otid. Roligare att äta framför TV:n.
Jag har knullat. Jag kan det där. Kom med något nytt för fan!

När man var ung ville man så mycket men hade inte råd. Idag har man råd men vill ingenting...
Så nej, bättre har det inte blivit.
Idealet hade varit att vara nitton år och ha samma ekonomi och inkomst som man har idag.

Käfta inte emot nu Rex, innerst inne så vet du att jag har rätt. Du känner det. Känslan kommer smygande när du lägger dig, inte kan sova och undrar vad i helvete det är som inte stämmer.
Last edited by gammalhardrockare on 02 Mar 2008, 22:05, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Bästa med åttiotalet?

Post by rex »

Mmm,men för mig så betyder det att JAG bestämmer och bara JAG väldigt,väldigt mycket,men det är ju olika.....

Att man sedan skaffar sig förhållanden,barn som kraftigt inskränker ens "frihet" är en annan sak,det har man ju valt själv.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Bästa med åttiotalet?

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Det är inte fel med familj, lika lite som det är rätt.
En polare till mig sade en bra sak:
"Jag har valt bort ungar, kärring och huslån. Inte för att det är något fel, jag vet bara att jag skulle tröttna lika snabbt på det som jag har tröttnat på mitt nuvarande liv".

Jag håller med honom. Jag förstår tankegången så att säga.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Bästa med åttiotalet?

Post by Jungbacka Erik »

Det bästa med 80-talet var väl att man hade turen att vara ung på den tiden. Musiken såklart men det har vi ältat i många trådar redan. Filmerna då; Rambo, Rocky och Die Hards fortsättningsfilmer är ju i allra högsta grad aktuella just nu, och det säger ju en del om hur bra dom var.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Bästa med åttiotalet?

Post by gammalhardrockare »

Ljungbacka-Erik:

Det har du rätt i, hur illa det än är så hade vi en jävla tur som var unga under åttiotalet. Det är något som ingen kan ta ifrån oss!
Vi föddes i exakt rätt tid.
Post Reply