80-talsnatt

Nostalgilänkar och sentimentala diskussioner
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

80-talsnatt

Post by Jungbacka Erik »

Såg till min stora glädje att SVT spinner vidare på sina temanätter, och det blev i år som jag hoppades; En 80-talsnatt. Jag blev så exalterad att jag inte ens uppfattade vilket datum det var. Kanske nån av er vet? Image
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

80-talsnatt

Post by lumberjack »

Inget man lagt ut på hemsidan än i alla fall, men vi får väl hålla korkgluggarna öppna.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2092
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

80-talsnatt

Post by gammalhardrockare »

NÄR? NÄR? NÄR?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

80-talsnatt

Post by ozzman »

Det kommer väl bara att bli jättepermanenter, synth, stentvättade jeans och gymping som det brukar bli när 80-talet skall skildras.
kanske ett par minuter med Europe om man har tur.

gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

80-talsnatt

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Det gör inget, bara det är åttiotal!
Undrar hur det känns att vara tjugo år och aldrig ha fått uppleva åttiotalet? Kan inte kännas bra i alla fall, det kan man i alla fall konstatera. Man hade turen att födas i rätt ögonblick!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

80-talsnatt

Post by ozzman »

Rockarn:

Jovisst, 80-talet i all ära. Problemet är ju att bilden som sprids genom såna här program i regel är att 80-talet var någonting löjligt som man bara kan skratta åt.
Yngre generationer kan ju tro att det är sant.

rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

80-talsnatt

Post by rex »

Tja,en hel del var allt ganska fånigt....Howard Jones tex.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

80-talsnatt

Post by gammalhardrockare »

Mycket var fånigt och idiotiskt under åttiotalet men det slår fan i mig inte nutiden! Nu är allt fånigt, ja rent av blixt brinnande helidiotiskt! Image
Jämfört med idag så var fan i mig precis ALLT bättre.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

80-talsnatt

Post by ozzman »

Det fanns både fåniga och ofåniga saker under 80-talet.
Och mycket riktgt så är Howard Jones en av dom mest fåniga.

Det jag menade med såna här program är att dom enbart fokuserar på det fåniga, 80-talet blir liksom var mans skrattobjekt. 80-talet är värt så mycket mer än det.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

80-talsnatt

Post by rex »

Jo,jag förstod allt vad du menade Ozzman...Howard var väl en av dina stora idoler när det begav sig,eller hur?
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

80-talsnatt

Post by Jungbacka Erik »

ozzman wrote:Det jag menade med såna här program är att dom enbart fokuserar på det fåniga, 80-talet blir liksom var mans skrattobjekt. 80-talet är värt så mycket mer än det.
Både "Elvis-natt" och hårdrocksnatt var seriösa 12 timmars sändningar. Tror inte 80-talsnatt blir något annat.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

80-talsnatt

Post by ozzman »

rex wrote:Jo,jag förstod allt vad du menade Ozzman...Howard var väl en av dina stora idoler när det begav sig,eller hur?
Jag får väl med skammens rodnad på kinderna erkänna att jag hade en synth period där i början på 80-talet (runt 83-84), jag får väl skyll apå att Flick of teh Switch var ett sånt klent album så jag tappade tron på hårdrocken Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

80-talsnatt

Post by rex »

Lol Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

80-talsnatt

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:
jag får väl skyll apå att Flick of teh Switch
Ja det albumet var en riktig besvikelse efter att ha blivit bortskämd med album som "Back in black" och "Det guldfärgade kanonalbumet".
Men jämfört med AC/DC´s senaste album så är ju "Flick of the switch" rena högkulturen. Inte en enda hitlåt, inte en enda låt som fastnade i skallen. Rena skiten helt enkelt. Har för mig att jag gav bort skivan till Rex eller om det var någon annan.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

80-talsnatt

Post by ozzman »

Flick of the switch var väl också i stort sett utan hits. Den enda låten som jag på rak arm kan nämna från den skivan är Guns for hire.
Sista riktigt bra AC/DC skivan var nog tyvärr For those about to rock, sorgligt nog var det 24 år sedan och ingen direkt ljusning i sikte.

Post Reply