Jeansjacka!

Nostalgilänkar och sentimentala diskussioner
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Jeansjacka!

Post by gammalhardrockare »

Själv så använder jag nästan alltid kavaj som jacka. Utom på vintern, då är det vinterjacka som gäller. En fodrad jacka i något slags blått tyg, eller en svart läderjacka som jag fan i mig har haft i femton år nu och som det tydligen är en helt suverän kvalitet på.
Men annars, på sommaren så bär jag oftast kortärmade skjortor. Jag har massor av dem, samlar fan i mig på dem! Försöker oftast köpa dem utomlands, så ovanliga som möjligt.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Jeansjacka!

Post by ozzman »

Kavaj är praktiskt när det är lite varmare ute. Problemet är att kavajer slits så förbannat när man har dem som ytterkläder och är det något som verkligen osar uteliggare och missbrukare är det en blanksliten kavaj.
Så skall man ha kavaj blir det dyrt och många byten, om än praktiskt.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Jeansjacka!

Post by gammalhardrockare »

JW:

Stämmer bra det. Jag har tre kavajer att byta med. Brukar köpa en ny varje vår. Synd bara att de är så förbannat dyra. Ett par tusen får man hosta upp.
Men ett bra tips är detta: Ta med dig en bomullstuss som du har doppat i stekflott. När inte expediten ser så trycker du dit ett fettmärke på kavajen, på ett ställe som inte syns naturligtvis. Sedan visar man detta för expediten och säger att man gärna vill köpa just den kavajen men att det är en skada på den - Det var väl synd? Och just den kavajen som du så gärna vill ha!
De går så gott som alltid med på att dra av sju-åttahundra på priset. Jag har kört med denna metod i flera år.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Jeansjacka!

Post by ozzman »

on 12/22/2009 at 11:31:43, GammalHardrockare wrote: Ta med dig en bomullstuss som du har doppat i stekflott. När inte expediten ser så trycker du dit ett fettmärke på kavajen, på ett ställe som inte syns naturligtvis. Sedan visar man detta för expediten och säger att man gärna vill köpa just den kavajen men att det är en skada på den - Det var väl synd? Och just den kavajen som du så gärna vill ha!
De går så gott som alltid med på att dra av sju-åttahundra på priset. Jag har kört med denna metod i flera år. [/quote]

Herrejösses Image
Ibland gör du verkligen underliga saker.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Jeansjacka!

Post by uy »

Det som förvånar mig mest är att inte butikspersonalen har börjat tycka det är konstigt att han kommer dit år efter år och alltid köper skadade kavaljer Image
Skitarna ska va' lika långa i år
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Jeansjacka!

Post by ELN »

Haha Image
Greven
Glad amatör
Posts: 30
Joined: 07 Aug 2010, 15:16
Location: Somewhere in sweden

Jeansjacka!

Post by Greven »

Javisst

Jag bär fortfarande jeansjacka... och kommer att göra det till och från tills jag dör. Jeans jacka är rock´n´roll pöjkar...
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Jeansjacka!

Post by ELN »

Köpte en ny Jeansjacka här om dagen och klippte armarna av den. Blev riktigt coolt. Har velat ha en egen Jeansväst ett tag Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Jeansjacka!

Post by ELN »

Jeansvästen har nu blivit broderad hos en lokal förmåga och utsmyckad med bland annat granar, nu är det bara lite tygmärken som fattas Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Jeansjacka!

Post by uy »

Men lite onödigt att klippa sönder en ny jeansjacka. Image Skulle jag göra mig en väst skulle jag ta något gammalt och slitet. Nu börjar ju visserligen min jeansjacka bli gammal och sliten, men en ny jacka skulle jag inte klippa i.
Skitarna ska va' lika långa i år
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Jeansjacka!

Post by ELN »

Fick den med 80% rabatt och vill inte klippa i farsans gamla jacka så.... Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Jeansjacka!

Post by ELN »

Den har nu utsmyckats med diverse tygmärken, CSA-flaggan, Svenska flaggan, Eddie så klart m.fl Image
Post Reply