Jag har tråkigt och gör en totalt meningslös tråd

Här kan du skriva utan att logga in
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Jag har tråkigt och gör en totalt meningslös tråd

Post by uy »

Roger Ballis och E. Hitler var ute och gick en dag. Plötsligt mötte dem Efraim Barkbit. Roger Ballis slängde sin nyligen urdruckna ölburk på honom. Då sa E. Hitler att Efraim kunde följa med till studion, så skulle han bli intervjuad. Efterssom Roger Ballis bara skulle vara i vägen så slog E. Hitler ner honom.

Slut sa Swen 72

Last edited by uy on 22 Feb 2005, 17:07, edited 1 time in total.
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Jag har tråkigt och gör en totalt meningslös tråd

Post by Långis »

ja... det synd ju att du har tråkigt iallafall Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Jag har tråkigt och gör en totalt meningslös tråd

Post by gammalhardrockare »

Tråkigt eller inte... Vi har ju internet och bredband! Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Jag har tråkigt och gör en totalt meningslös tråd

Post by uy »

Hardråcker: Ja, men jag hade inget att göra på internet. Hade redan kollatt alla sidor jag brukar vara på.
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Jag har tråkigt och gör en totalt meningslös tråd

Post by uy »

I väntan på att hårdrockarna ska stänga av TV:n så jag kan sova skriver jag en fortsättning:

E. Hitler låste upp dörren till sin studio. Ha sa åt Efraim barkbit att skynda sig in, inan någon fodringsägare hann få syn på dem. strax därefter smällde E. Hitler igen dörren och låste igen den.

E. Hitler letade fram en platta starköl och öppnade en som han drack samtidigt som han började koppla in dem mikrofoner som skulle användas. När allting var färdigt drog han igång bandspelaren och började fråga ut Efraim Barkbit om hur det gick med musicerandet. Men det gick inget vidare, för en dag hade Efraim ätit för mycket ärtsoppa, så när det var dags att spela in fes han så mycket att trumpeten han hade i asen flög iväg. Sedan dess hade Efraim varit helt oförmögen att spela in några nya låtar. Eftersom Efraim inte hade någon ny låt att spela ville inte E. Hitler ge honom några pengar för intervjun. Så det var med en dyster min som Efraim Barkbit fick lämna E. Hitlers studio denna gång.

Under tiden började Roger Ballis att vakna upp efter smällen han fått av E. Hitler. Han hade endast en tanke i huvudet: Hämnd! Han smet in bakvägen till E. Hitlers studio och gick obemärkt in i E. Hitlers lager. Där inne fanns nämligen det han var ute efter. Om nu undrar vad E. Hitler hade i sitt lager så ska jag tala om att det inte bara var tomband, utan också stora mängder alkohol. Roger Ballis tog upp en skruvmejsel och började punktera ölburk efter ölburk. Till slut fanns det inte en enda burk utan hål i botten. Hur var det dags att tömma alla brännvin- och whiskeyflaskor. Brännvinsflaskorna hälde han ur, medan han stoppade whiskeyflaskorna av den finare sorten i sin väska.

Kommer Roger Ballis att lyckas förstöra hela E. Hitlers alkoholföråd? Vad har E. Hitler för planer? På vilket sätt kommer Greve von Boegreoff och Smällphete Sigge in i bilden? Svaren får ni (kanske) någon annan gång.
Last edited by uy on 12 Nov 2005, 04:37, edited 1 time in total.
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Jag har tråkigt och gör en totalt meningslös tråd

Post by uy »

Hellboy: problemet var ju att dem satt i soffan som jag skulle sova i. Sen var dem inte hemska heller. det var min mamma och hennes sambo. Men jag antar att i din världsbild är det normalt att vara rädd för sin morsa.
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Jag har tråkigt och gör en totalt meningslös tråd

Post by uy »

Min morsa lyssna på både hårdrock och dansband. Det, du!
Skitarna ska va' lika långa i år
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Jag har tråkigt och gör en totalt meningslös tråd

Post by rex »

Hellboy och hans morsa går på konserter tillsammans! Då klappar dom händerna och fnissar tillsammans Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Jag har tråkigt och gör en totalt meningslös tråd

Post by uy »

Hon är cirka 20 år äldre än jag.
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Jag har tråkigt och gör en totalt meningslös tråd

Post by uy »

Nu väntar jag på att Lost ska börja så jag fortsätter lite.

Efter att ha avslutat dagens radiosändning gick E. Hitler ut i alkoholförädet för att släcka törsten. men till sin stora fasa såg han att hans fina whiskey var borta, och det rann öl och brännvin på golvet. han skrek rakt ut innan han böjde sig ner och böjade slicka, för att kunna rädda så mycket dryck som möjligt. När han hade slickat upp det mesta sommnade han på golvet.

Under tiden passade Roger Ballis på att sända lite radio när E. Hitler sov. han drog igång apparaterna och började vråla i microfonerna att han var rashataren Roger Ballis och hatade alla i hela världen. Han stod och vrålade samma sak i 3 Ŋ timme. Men helt plötsligt kände han en hand på axeln. Han vände sig om och fick se en bakfull E. Hitler. Innan e. Hitler hann göra något rusade Roger Ballis ut därifrån och försvann bort mot horrisonten.

E. Hitler ringde till Luftwaffe, och förklarade för en upprörd Frisse Frissén vad Roger Ballis hade gjort. Han sa åt Frisse att ta till allt som stod i hans makt för att fånga in, och hämnas på, Roger Ballis. Dessutom ringde han till bröderna Lundin, Smällphete Sigge och Greven för att få assistans.

Hur kommer det att gå för Roger ballis nu? Svaren får ni eventuellt på fredag.
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Jag har tråkigt och gör en totalt meningslös tråd

Post by uy »

Det blev en dag för tidigt, men det gör väl inget?

Roger ballis gick in i Luftwaffes hemliga hangar för att knycka ett flygplan. I det tänkte han fly till Timbuktu, för där hade han varit och supit många gånger tillsammans med E. Hitler och Luftwaffe. Han längtade dit, för han hade bara fina (eller rättare sagt, inga) minnen från Timbuktu. men tarv, som han var, ville han sno med sig lite proviant dit. Han smet in i köket och snodde nogra plattor starköl ur ett kylskåp. Men när han var på väg ut såg han inget för all öl, så han ramlade över ett bord och rev ner tre hyllor. Han var helt säker på att någon hade hört honom, så han skyndade sig därifrån, till Timbuktu fick han åka någon annan gång.

Men vad Roger Ballis inte viste var att Luftwaffes högkvarter var tomt, för att alla medlemmarna var ute och letade efter honom. Den enda som fanns där var Diter Beck, men han var medvetslös, för Frisse Frissén hade slagit ner honom. När Roger Ballis gått några meter från Luftwaffes högkvarter fick han se en konstig figur komma gåendes. han tog upp sin kikare, för att få sig en närmare titt. Den konstiga figuren var ingen mindre än Greve von Boegreoff, som var ute och letade rövhål, efterssom han inte fått sig nåot på ett tag.

Nu blev Roger Ballis livrädd, efterssom greven kunde hitta på nästan vad som helst när han var kåt. Roger ballis förstod genast att den var E. Hitler som skickat ut honom för att hämnas på Roger Ballis. Men detta var dock inte första gången detta hade hänt, så Roger Ballis var väl förberedd. Han hade en peruk och ett rött läppstift i fickan, för att snabt kunna klä ut sig till en kvinna. Han drog på sig sin förklädnad och kunde nu gå osedd förbi greven. När greven hade försvunnit ur sikte tog han av sig förklädnaden. men det skulle han inte ha gjort, för just då kom Smällphete Sigge rusande.

Smällphete Sigge tog tag i kragen på Roger Ballis och gav honom en sån smäll att han flög långt över horisonten. Därefter gick Smällphete Sigge till E. Hitlers residens för att rapportera att han dödat Roger Ballis. Då skulle han säkert få sig en 75:a som belöning. Får Smällphete sigge sin 75:a? Kommer han att dela den med Sven Lundin? Vad har Frisse Frissén för sig? Den som lever får se!
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Jag har tråkigt och gör en totalt meningslös tråd

Post by uy »

Vi får se hur det blir nu till helgen, för nu kanske min syster kommer att ockupera datorn. I värsta fall får jag skriva på papper, och sedan posta det här.
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Jag har tråkigt och gör en totalt meningslös tråd

Post by uy »

E. Hitler satt oroligt och väntade. Han hade skickat bröderna Lundin och Ljungbacka-Erik till systemet för att köpa ett nytt lager åt honom. Just då kom Smällphete Sigge inrusande genom dörren. han berättade att han hade slagit ihjäl Roger Ballis, och krävde nu att han skulle få sin 75:a som belöning. Efterssom E. Hitler inte hade någon 75_a hemma löpte han stor risk att bli nerslagen om han berättade det för Smällphete Sigge. Så för att vinna tid sa han att han ville se Roger Ballis döda kropp som bevis innan han gav bort någon 75:a,

Smällphete Sigge begav sig genast ut för att hitta Roger Ballis kropp. Han gick dit han hade slagit till Roger Ballis och tittade åt det hållet han hade flugit. Efter lite huvudräkning kunde han räkna ut var Roger Ballis hade landat. men när han kom dit märkte han, till sin stora förvåning att Roger Ballis var borta. I gräset hittade Smällphete Sigge några fotspår. Roger Ballis måste ha landat på något mjukt och kunde därför överleva.

Hur kunde Roger ballis överleva? Svaren får ni när jag har lust att svara.
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Jag har tråkigt och gör en totalt meningslös tråd

Post by uy »

Roger Ballis flög i luften efter smällen han fått av Smällphete Sigge. Men plötsligt landade han på något utroligt mjukt. Det var nämnligen Hasse Hassesson som låg och solade, som Roger Ballis landat på. Roger Ballis lämnade platsen med ett flin, men i bakhuvudet visste han att Smällphete Sigge skulle komma tillbaka, så därför behövde han någostans att gömma sig. Något ställe som var säkert, där ingen skulle leta efter honom. Efter en lång funderare kom han på att det bästa gömstället måste vara arbetsförmedlingen, för där kunde ingen någonsin tro att han skulle gömma sig.

Samtidigt parkerade en epatraktor med tillkopplad släpvagn ute på E. Hitlers gård. På släpvagnen fanns det en stor last, väl dåld av en grön presenning. Ur epatraktorns förarhytt steg en man ut. han stönade innan han tog sig en klunk ur den nyöppnade ölburken. Det syntes på honom att det inte var den första han drack. Hans namn var Börje Lundin. På epatraktorns andra sida hoppade hans bror, Sven Lundin ut. Tillsammans hjälptes han och Börje åt att ta av presenningen från släpvagnen. Uppe på sälpvagnen fanns alla tänkbara alkoholsdrycker. Mitt i alltihopa låg Ljungbacka-Erik, som glatt reste sig upp. Han hade inte fått plats i epatraktorn, så han fick åka på släpet. men det sörjde ingen för, allra minst Ljungbacken själv, som haft fri tillgång till dessa drycker under resan.

Bröderna Lundin och Ljungbacken tog varsin ölplatta och gick in i E. Hitlers residens. Där inne togs dem (eller rättare sagt, ölen) emot av E. Hitler med öppna armar. E. hitler tog några ölburkar medan han lät dem andra bära in resten på lagret. När lagret väl var fyllt igen kunde E. Hitler åter börja sända Radio Ronka. men han hann knappt börja med sändningen innan det kom in fyra poliser. Deras namn var Karlsson, Nilsson, Svensson och Johansson. Men dem vände sig om och gick ut igen när dem fick syn på bröderna Lundin och Ljungbacka-Erik. Ev dessa tre herrar hade dem redan fått stryk av förut, och ville inte åka på en omgång till.

Under tiden började Frisse Frissén med Luftwaffe i spetsen bli trötta på allt letande, så dem vände hemmåt igen. För att trösta sig efter den misslyckade jakten tog dem en sväng förbi systembolaget. Men just vid ingången fick Frisse Frissén syn på deras mål: Roger Ballis. Han hade tröttnat på allt väntande inne på arbetsförmedlingen, så han skulle bara gå till systemet för att inhandla en 75:a. Frisse Frissén slog igång sina medhavda larmsirener, medan resten av Luftwaffe plockade fram sina maskingevär. Nu jävlar!

Roger Ballis blev tvungen att ta skydd bakom en tegelmur. Men efter några sekunder av intesivt skjutande var det inte mycket kvar av den. Nu hade inte roger ballis så mycket till val längre. Han var tvungen att frivilligt överlämmna sig till Luftwaffe. Men först drack han ur sin nyinköpta 75:a. Roger ballis gick fram till Luftwaffe med båda händerna i vädret och sade att han gav sig. Därefter fick han en smäll av Frisse Frissén som knockade honom direkt.

Är det helt kört för Roger Ballis nu? Måste Smällphete Sigge betala sin 75:a själv nu? Blev hasse hassesson solbränd och rosa som en gris? Några av frågorna kanske besvaras i nästa del!
Last edited by uy on 25 Nov 2005, 22:52, edited 1 time in total.
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Jag har tråkigt och gör en totalt meningslös tråd

Post by uy »

on 11/25/2005 at 23:24:25, GM wrote: Hehe Image, du borde göra en julkalender av dessa historier Image [/quote]

Ingen dum idé. Men dessvärre kan jag inte lägga upp en ny del varje dag, så jag får nog stå över detta år.
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply