Bilder: vårcruisingen 06 i Östersund

Här kan du posta dina egna noveller, texter, dikter, teckningar, statyer av Karl XII osv
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Bilder: vårcruisingen 06 i Östersund

Post by Långis »

Jag kom i säng klickan halv 9 i morse, men fick bara 3 timmars sömn, för sen var det dags att kliva upp och börja städa i klubblokalen - fy i helwete vad trött jag är nu...

Det var alltså den årliga och traditionella vårcruisingen igår. I År sammanföll den också med Motormässan i Östersund och folk hade rest långt för att vara med.

Efter cruisingen är det tradition för de flesta att åka upp till klubben jag är med i och supa skallen av sig, lyssna på rockabilly, dansa och träffa folk.
Det löste in sig strax över 260 personer igår kväll.

Hade en riktigt dålig digitalkamera med mig, men bifogar lite ögongodis från cruisingen och den efterföljande festen.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Bilder från festen i klubblokalen - mörka och dåliga bilder, men jag publicerar dem ändå, alltid blir nån kåt:

Image
Image
Image
Image
Image

Denna är från klickan 7 i morse - en hemlös kille som försörjer sig som gatumusikant fick en gitarr i näven - vi var väl bara 6-7 kvar då och alla sjöng med. Jäkligt kul!
Image
Last edited by Långis on 06 Jun 2006, 21:24, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Bilder: vårcruisingen 06 i Östersund

Post by E-M »

Hehe ser ut som du har haft det trevligt/skoj Image. Hoppas att du sa åt gatumusikaten att lira Gasen i botten eller någon annan Eddie-låt Image
Last edited by E-M on 28 May 2006, 20:35, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Bilder: vårcruisingen 06 i Östersund

Post by Långis »

E-M wrote:Hehe ser ut som du har haft det trevligt/skoj Image. Hoppas att du sa åt gatumusikaten att lira Gasen i botten eller någon annan Eddie-låt Image
hehe, jo, jag funderade på det, men hans repertoar var bra nog ändå - många svenska visor, Cornelis Wrejsviik (vetefan hur det stavas) osv.
Dessutom skapade han magi när han började köra Dylan-låtar.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Bilder: vårcruisingen 06 i Östersund

Post by E-M »

Hehe okej, så han var duktig då?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Bilder: vårcruisingen 06 i Östersund

Post by Långis »

E-M wrote:Hehe okej, så han var duktig då?
Han var skrämmande duktig. Grejen var att den här killen satt däckad på en stol, men helt plötsligt satte nåne n gitarr i handen på honom och han började spela som om hana ldrig gjort annat... och förmodligar hade han inte det heller Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Bilder: vårcruisingen 06 i Östersund

Post by Långis »

Den är ju hur skön som helst. Jag älskar originalbilar där varje liten repa på bilen har en historia att berätta.
yommyn
Helgfyllo
Posts: 107
Joined: 06 Dec 2005, 10:11

Bilder: vårcruisingen 06 i Östersund

Post by yommyn »

"en hemlös kille som försörjer sig som gatumusikant fick en gitarr i näven"

Fan va jag diggar bilden! sånt där är alltid kul Image får dom en sup så skiner dom upp som en sol! vilka låtar körde han?
Last edited by yommyn on 29 May 2006, 16:19, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Bilder: vårcruisingen 06 i Östersund

Post by Långis »

TommyN wrote:"en hemlös kille som försörjer sig som gatumusikant fick en gitarr i näven"

Fan va jag diggar bilden! sånt där är alltid kul Image får dom en sup så skiner dom upp som en sol! vilka låtar körde han?
Jag kunde inte så många av dem, men det var lite Cornelis som sagt, dylan och några svenska visor jag aldrig hört förut.
Jag tror han improviserad rätt mycket också.
Men det var ett jäkla fruntimmer där som bara ville höra Ledin - den enda artist han vägrar spela. EFter varenda jäkla låt var hon framme och ryckte i honom och skrek - det förstörde rätt mycket och det blev inte mycket spelat...
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Bilder: vårcruisingen 06 i Östersund

Post by uy »

Några kompisar till mig var där. Bland annat en från grannbyn och en ifrån min klass. Kanske ni sågs? (Ja, jag är väl medveten om att det var stort och att chansen att ni träffas är minimal. men det skadar väl inte att fråga på skoj)
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Bilder: vårcruisingen 06 i Östersund

Post by Långis »

uy wrote:Några kompisar till mig var där. Bland annat en från grannbyn och en ifrån min klass. Kanske ni sågs? (Ja, jag är väl medveten om att det var stort och att chansen att ni träffas är minimal. men det skadar väl inte att fråga på skoj)
haha, jadu, det vetefan... Image Men hälsa!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Bilder: vårcruisingen 06 i Östersund

Post by uy »

Okej, då ska jag hälsa från Långpanna Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Bilder: vårcruisingen 06 i Östersund

Post by Långis »

uy wrote:Några kompisar till mig var där. Bland annat en från grannbyn och en ifrån min klass. Kanske ni sågs? (Ja, jag är väl medveten om att det var stort och att chansen att ni träffas är minimal. men det skadar väl inte att fråga på skoj)
Lite sen fråga, men var de på klubben på kvällen också?
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Bilder: vårcruisingen 06 i Östersund

Post by uy »

Vettifan. Men om det fanns öl på klubben skulle jag ge mig fan på att de var där. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Bilder: vårcruisingen 06 i Östersund

Post by Långis »

Den 26:e maj är det förresten dags igen för vårcruising -07

Har ni vägarna förbi så kom gärna upp till travet klockan 18:00.
Last edited by Långis on 28 Mar 2007, 22:44, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Bilder: vårcruisingen 06 i Östersund

Post by uy »

Låter trevligt. Jag skulle gärna vilja dit, men det blir nog inte det lättaste att att ta sig, tyvärr.
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply