Kuvert

Här kan du posta dina egna noveller, texter, dikter, teckningar, statyer av Karl XII osv
Post Reply
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Kuvert

Post by ELN »

När jag har tråkigt, och sitter vid köksbordet och råkar ha ett kuvert och en penna i närheten (det händer faktiskt rätt ofta) så brukar jag kladda lite, idag blev det detta som jag framför med en ursäkt för min inaktivitet och så försöker jag strax komma tillbaka =)

Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Kuvert

Post by uy »

Fantastiskt! Kuvert är faktiskt det bästa som finns, jag vet inte hur många filmmanus som börjat som klotter på ett kuvert. Även idéer för julkalendrarna som jag postat här på forumet föddes på baksidan av ett kuvert. enda nackdelen är att det är så lätt hänt att kuverten åker i soptunnan efter ett tag, så den fina teckningen, eller det bra manuset går förlorat utan att man vet om det. men som sagt, det var en väldigt fin teckning! :)
Skitarna ska va' lika långa i år
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Kuvert

Post by ELN »

Ja mycket har hamnat på kuvert genom åren. Mycket kladd, övning på namnteckning, listor, inköpslistor, andra listor, teckningar, texter mm.

Till exempel så skrev jag "Diner" allra först eftersom jag satt och såg på en bild från Cadillac Diner i Tretten Norge. Sen fyllde jag på med "for two" eftersom det är ju ett vanligt uttryck. Sen gjorde jag min namnteckning i mitter och SEN började jag rita... Det är därför det blir som det blir. Förr blev det en del att "inkludera" ett ord eller en mening i en teckning. Ja mycket konstigt är det.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Kuvert

Post by ELN »

Här får ni bilden på Cadillac Diner, riktigt coolt ställe jag kört förbi ett par gånger i jobbet.




Image
Post Reply