Att skriva

Här kan du posta dina egna noveller, texter, dikter, teckningar, statyer av Karl XII osv
Post Reply
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Att skriva

Post by ELN »

Jag har en jäkla massa historier i ballen, hmm, skallen, tänkte det hade vart kul att få dom på papper, jag har försökt men jag tycker det är svårt att knåpa ihop något längre. Någon som har nå tips samt skrivtips i allmänhet? Vet ju att de finns många duktiga författare här på forumet. Tack på förhud, hmm.... :)
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Att skriva

Post by Evert Meduza »

Du kan skriva en text om Norge's klantigaste politiker, bara en tanke jag fick....
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Att skriva

Post by ELN »

Känns som att det vore lättare att applicera på Sverige...
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Att skriva

Post by ELN »

Just historiematerial har jag ju, men jag har svårt att fortsätta skrivandet just... vet inte varför. Håller just nu på med ett försök till här till en längre historia så får vi väl se. Har även tänkt på att noveller kanske kunde va nått o skriva in emellan just för att hålla skrivandet uppe. Min enda novell hittills skrev jag för 4 år sedan, och den ligger ju här i galleriet. Den gula projektilen...

Jag har nu i de allra senaste tänkt att jag kanske kan skriva lite noveller och lägga upp här så får vi se vad ni tycker, men nu först skall jag försöka komma längst möjligt i den nu pågående historien. I'll be back on this topic!
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Att skriva

Post by ELN »

Kom o tänka på en till sak! Som kanske kan hjälpa mig att hålla igång. Och som håller ordning på mitt skriveri. Jag vet inte va de kallas, men nån som läser de ja skriver, kommer med tankar, frågor o synpunkter, ja allmän feedback. Någon som anmäler sig frivillig??
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Att skriva

Post by uy »

Det svåraste med att skriva brukar vara disciplinen att fortsätta skriva. Åtminstone är det så för mig. Det bästa sättet att råda bot på det är att sätta upp tydliga mål, typ "Den dagen måste allting vara färdigskrivet" eller "Jag måste skriva minst 1700 ord om dagen". Och så måste man tvinga sig själv att skriva även om man inte känner sig motiverad, för om man ska vänta på inspiration kommer man att vänta i all evighet ;)
Skitarna ska va' lika långa i år
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Att skriva

Post by ELN »

Ja jag har nästan insett detta, problemet är att mitt jobb ger mig varierande möjligheter att skriva, ibland kan de va svårt att hinna starta datorn ens en gång... Tror kanske de förstör lite. Men Jag har tänkte skriva lite varje dag, lägga upp lite spridda historier här och kanske på andra sidan som en motivation. Man känner sig lixom lite skyldig till att lägga upp och då kanske de lossnar. Men ni skall slippa något här innan jul och ny år. Delvis för att det ju redan finns att läsa i bl.a Julkalender-forumet, delvis för att jag vill skriva upp mig lite, sen skall ni plågas era jävla peckar!! :D
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Att skriva

Post by ELN »

Yes vänner! Jag har kommit igång lite med skrivandet! Eventuellt till er allas fasa, har startat en blog (Bara Ljug o Grejer ^^, ) som endast är till som motivation till att ha material varje dag, lite korta historier så... Det höll jag till julledigheten, då jag avsiktligt tog en paus av flera anledningar. 1 för att inte "förskriva mig" kan ju lätt bli lite mycket fär en nybörjare. 2 för att jag inte hade tid. Och 3 för har jag ledigt så har jag ledigt, då vill jag inte ha några krav på mig alls. Tänkte kanske posta lite historier här om det kan vara av intresse?? Ni får en smakbit i en egen tråd. Så får vi se vad ni tycker!
Post Reply