Sista klippet före premiären

Nyheter angående Eddie Meduza
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Sista klippet före premiären

Post by retepnoslack »

Jag går runt och anar, att Evert Lundin vet mer än, vad han vill berätta. Image

Han är ju radiopratare och anammat sitt tyckande utav Eddie Meduza i radio, flera gånger. De borde ju ha kontaktat honom i första hand för, att få ut reklam och rekommendationer etc. etc.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Sista klippet före premiären

Post by ELN »

Den här filmen är en dröm som blir sann. För ett par år sedan (kommer inte ihåg hur många det var) framförde jag ett önskemål till tv4:as tittar ombudsman ett önskemål om att göra en dokumentär om alla våras Errol och visa svenska folket vem han var och ta död på en del fördomar och så. Han skulle tala med några inom tv4 där men jag hörde inget mer sedan. Men nu äntligen så kommer det alltså en ändå Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Sista klippet före premiären

Post by ELN »

Jag får väl snart ta och köpa "Berättelser från Luftkaffe & Co" blir nog efter jul det. Men var finns den andra boken som skulle säljas på Vulkan? den det var ett väldans liv om här för ett tag sedan?
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Sista klippet före premiären

Post by uy »

on 11/28/2009 at 14:24:47, ELN wrote:Jag får väl snart ta och köpa "Berättelser från Luftkaffe & Co" blir nog efter jul det. Men var finns den andra boken som skulle säljas på Vulkan? den det var ett väldans liv om här för ett tag sedan? [/quote]

Tackar på förhand! Image Bara för det så har jag sänkt priset med en krona Image "För att jag är så obotligt snäll innerst inne" somm Eddie sade på kassetten "Dårarnas Julafton", när vi fick oss tre extra bonuslåtar.

Hur det gick med Andrés bok vet jag inte. Den jag köpte var tidligen bara en "demobok" som han lagt ut och av misstag gjort tillgänglig att köpa (Lite konstigt om det var av misstag, eftersom han faktiskt länkade till den på forumet). Men jag fick ju tillbaka pengarna av honom, så det var ju ingen större skada skedd.
Nåja vi har ju Bo Sjökvists och forummedlemmen "Martin"s böcker att se fram emot.

Jag såg förresten på Luftkaffe.se att dokumentären nu är färdig. Ho ho ho! Nu kan jag knappt sitta still, jag är alldeles för uppspelt. Jippie! Image Image
En sista sak, jag har också mailat, både Tv4 och SVT, och frågat efter en dokumentärfilm om Eddie, men bara fått som svar att det "inte är aktuellt i nuläget". Men nu får vi hoppas de tar sitt förnuft tillfånga och visar Anakronfilms dokumentär på bästa sändningstid.
Skitarna ska va' lika långa i år
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Sista klippet före premiären

Post by ELN »

Uy:

Ja precis Image

På Tv4 ingav de lite hopp men det hände ju inget mer sen, kan bara hålla med om att den skall sändas på bästa sändningstid "... och gärna i repris. Men om han får syn på Olof Palme så släpper han en fis"
ronka
Periodare
Posts: 443
Joined: 21 Oct 2004, 06:42
Location: Hemma
Contact:

Sista klippet före premiären

Post by ronka »

on 11/28/2009 at 10:20:49, RetepNoslack wrote:Jag går runt och anar, att Evert Lundin vet mer än, vad han vill berätta. Image

Han är ju radiopratare och anammat sitt tyckande utav Eddie Meduza i radio, flera gånger. De borde ju ha kontaktat honom i första hand för, att få ut reklam och rekommendationer etc. etc. [/quote]

Jag vet inte mer än ni andra i nuläget men det är kul att nu filmen verkar vara klar ..ska försöka få till nån telefonare med Anakronfilm framöver o checka!
För övrigt så är nu en Eddie Meduza Hörna infogad i mitt sändningschema onsdagar runt 08.40 ..så har ni nåt om allas våran gud så maila mig gärna ...

Lev väl era ollonputsareImage

Evert
Last edited by ronka on 29 Nov 2009, 23:33, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Sista klippet före premiären

Post by overkill »

Jag tycker att det bästa hade varit om filmen hade gått upp på bio först, och sen TV-visats i nån lämplig kanal om nu nån är intresserad.
Med bio menar jag alltså inte en "vanlig" biograf där vanliga stora filmer visas, utan det finns ju lite mindre biografer med smalt utbud. Som visar just mindre filmer, dokumentärer, repriser av klassiker, erotik och allt annat möjligt som man inte ser på normala biografer.
Jag såg t.ex Iron Maidens film Flight 666 på en sådan biograf i våras. En slags dokumentär över deras Somewhere Back In Time-turné för de som inte vet vad det är. Eddie på bio hade varit grejer det.
Nåväl, huvudsaken är att den blir bra. Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Sista klippet före premiären

Post by overkill »

"Berättelser från Luftkaffe & Co", vad är det för bok förresten ?
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Sista klippet före premiären

Post by ELN »

Julkalendern här på Meduzaland i bokform, + en till historia om jag fattat rätt Image här är den: https://www.vulkan.se/Resultat.aspx
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Sista klippet före premiären

Post by uy »

Här har vi en fungerande länk:
https://www.vulkan.se/Presentation.aspx?itemid=36521

Det är inte bara en utan hela två extraberättelser. ImageDessutom slängde jag med en gammal historia från 2005 och rättade alla stavfel i den. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Sista klippet före premiären

Post by ELN »

Oj herre min skapare!!!! Två nya historier!!!!! Image jag vill verkligen ha boken, men får vänta tills efter jul tror jag som sagt Image

Angående länken så såg jag först nu att det var en sån där universal i adressfältet Sorry Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Sista klippet före premiären

Post by uy »

Du kan ju vänta lite med att köpa boken, så slänger jag in några sidor från den nya julkalendern också, som ett litet smakprov. Image
Jag plockar bort boken från vulkan tillfälligt, så att ingen går och köper den innan jag är klar med den nya versionen Image
Skitarna ska va' lika långa i år
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Sista klippet före premiären

Post by ELN »

Blir perfekt de Image
Post Reply