Eddie ledtråd i "På Spåret"

Nyheter angående Eddie Meduza
Post Reply
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Eddie ledtråd i "På Spåret"

Post by overkill »

I kvällens avsnitt av "På Spåret" var Eddie ledtråd i en fråga. Även Johnny Bode nämndes i samma mening. Ledtråden löd ungefär "stad som fött Johnny Bode och Eddie Meduza". Målet på den resan var Falköping.

Kul att Eddie nämndes i TV. Image Inte varje dag man hör hans namn i TV direkt. Om man ska vara petig så är ju inte Eddie född i Falköping så det är ju lite galet, men han bodde ju där under några år och var väl ganska förknippad med staden genom raggarna m.m. som finns där. Eddie är väl född i antingen Göteborg eller Varberg vill jag minnas, uppgifterna går väl isär lite om det (??). Johnny Bode har jag faktiskt noll koll på ska erkännas och det är inget som intresserar mig speciellt mycket heller.

Nån mer som såg detta ?
Last edited by overkill on 10 May 2010, 00:51, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Eddie ledtråd i "På Spåret"

Post by uy »

Nej, jag såg det inte, men min far gjorde det. Han skickade mig ett sms och frågade om Eddie kom från Falköping.
Skitarna ska va' lika långa i år
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Eddie ledtråd i "På Spåret"

Post by ELN »

Mor såg det Image Göteborg har jag hört att han föddes i fler gånger än Varberg, men de behöver ju inte stämma för det Image
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Eddie ledtråd i "På Spåret"

Post by Evert Meduza »

Min farmor var född i Falköping, dessutom så tror jag att Errol var född i Varberg då han själv säger det i X antal intervjuer
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Eddie ledtråd i "På Spåret"

Post by mrrogerballis »

Per Hummer wrote:Min farmor var född i Falköping, dessutom så tror jag att Errol var född i Varberg då han själv säger det i X antal intervjuer
Om man skall vara petig med det så föddes Errol i Örgryte församling det har jag läst nånstans men vet inte exakt var just nu.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Eddie ledtråd i "På Spåret"

Post by ELN »

ELN wrote:Mor såg det Image Göteborg har jag hört att han föddes i fler gånger än Varberg, men de behöver ju inte stämma för det Image
Själv är jag född flest gånger i Uddevalla Image Image
Post Reply