Ny box på G: Original Album Classics

Nyheter angående Eddie Meduza
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

Ny box på G: Original Album Classics

Post by errrol »

jag hade redan det som var i boxen förutom eddie meduza and the rolling cadillacs
men hittade några låtar från den skivan på youtube Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Ny box på G: Original Album Classics

Post by overkill »

Den dagen skivbolagen får för sig att släppa nya album med enbart tidigare ej släppta låtar ska jag gladeligen köpa den/dom. Sådant görs med andra artister och band, ser ingen som helst anledning att nått sådant inte skulla kunna ske med Eddie.

Men som det är nu släpps samma låtar och skivor en halv miljon gånger om och då kan det kvitta för min del. Dessa samlingarna kommer jag väl också att köpa vad det lider, men inte till fullpris.
Boxarna som Sony och Mariann släppte, med 5 CD i varje, är såförvisso inget unikt för Eddie, liknande boxar finns med massor av andra artister och band, och eddie åkte väl med i bara farten som en i ledet. De är faktiskt, trots min tidigare kritik, ganska bra för den som inte har nått sen innan med Eddie (eller med nån annan artist också för den delen) och vill lyssna in sig. Då man får man 10 album (om man räknar båda boxarna från Mariann & Sony) till en ganska låg summa.

Däremot samlingarna Rockabilly Rebel och Musikanten från vidderna tillför nästan ingenting. Speciellt inte den förstnämnda som tillför absolut Noll, Musikanten innehåller såförvisso 2 tidigare outgivna samt ett fåtal kassett-låtar som ej funnits på CD tidigare. Men ändå uselt & snålt gjort tycker jag. Det finns ju en tråd här nånstans där nån listade kassett-låtar som ej finns på CD (vilket var ganska många, och då var ändå inte alla sketcher med, och inga mellansnack/inledningar/avslutningar). Man hade enkelt kunnat fylla dessa 2 samlingarna med ej tidigare utgivna kassett-låtar och helt outgivna låtar. Tror att försäljningen hade ökat då också. Har inga siffror på vad nämnda släppta samlingar har sålt, men de kan inte förvänta sig platina siffror när många köpare avstår pga av att de har 99 % av innehållet tidigare.
Samlingarna som tidigare släppts, Just Like An Eagle, Live(s) och Rock´n Rebel var ju i alla fall lite bättre, speciellt Live(s) som hade rätt mycket outgivet, men även dessa var av samma karaktär, men de är som sagt klart bättre. De har också lite mer variation av de redan utgivna låtarna, även om flera är samma.
Last edited by overkill on 11 Sep 2011, 23:44, edited 1 time in total.
Post Reply