Meduzalands julkalender 2011

Nyheter angående Eddie Meduza
Post Reply
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Meduzalands julkalender 2011

Post by uy »

Den första december börjar värdens fånigaste julkalender, nämligen E. Hitlers julkalender 2011! Den är, om möjligt, ännu sämre än förra årets julkalender. Många halvtaskiga formuleringar och undermålig grammatik utlovas!

Image

Och om det finns någon som är dum nog hellre läser kalendern i bokform så kan man köpa boken "Påtår - Fler berättelser från Luftkaffe & Co". Där får man med både årets och fjolårets julkalendrar, samt den nyskrivna kortisen "En dag med Dahlberg". Men det bästa av allt, då måste man betala för att få läsa skiten. Ha ha ha!
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Meduzalands julkalender 2011

Post by retepnoslack »

Aha! Det blir sådana här i år, också. Men det var väl trevligt. Det skall ju, givetvis, avnjutas.

Jag skall köpa boken, också, men inte just nu. Dock väntar jag på en ganska så stor penningsumma ifrån "P4 Väst" och när jag fått denna, så skall det beställas, din peck.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Meduzalands julkalender 2011

Post by uy »

Så du har lyckats sälja Torparkusinerna till radion till slut? Eller är det Dashlanns-Karlsson? Jag får gratulera! Image
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Meduzalands julkalender 2011

Post by retepnoslack »

Tackar så mycket, "Uy". Det är serien: "Tôrparkusiner", som kommer vara på deras hemsida ifrån första december fram till jul. 24-stycken avsnitt.

Jag tänkte återkomma med en direktlänk, när det blir aktuellt.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Meduzalands julkalender 2011

Post by uy »

Trevligt! Den ser jag fram emot att följa. Image Är det nyinspelade avsnitt, eller är det samma som du hade på Evert Lundins forum? Och på ta lom Evert, undrar om han har något på gång i år också?
Skitarna ska va' lika långa i år
ronka
Periodare
Posts: 443
Joined: 21 Oct 2004, 06:42
Location: Hemma
Contact:

Meduzalands julkalender 2011

Post by ronka »

uy wrote:Trevligt! Den ser jag fram emot att följa. Image Är det nyinspelade avsnitt, eller är det samma som du hade på Evert Lundins forum? Och på ta lom Evert, undrar om han har något på gång i år också?
Men va trevligt grattis till försäljningen av din eminenta kalender retepnoslack Image Jorå era peckar det blir nåt i år också återkommer med mer info Image
Last edited by ronka on 16 Nov 2011, 11:13, edited 1 time in total.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Meduzalands julkalender 2011

Post by retepnoslack »

Nja, det blir serier, istället. En serie varje dag fram till jul. Jag hade ju gärna velat ha med figurerna i radion, men det gick inte. Men, det här var inte så illa, det här, heller.

Så "Uy" och "Evert" får själva ståta med texthistorier respektive ljudhistorier. Det skall bli spännande, att läsa/höra.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Meduzalands julkalender 2011

Post by ELN »

Trevligt! Satt igår faktiskt o undrade lite om de blev någon julkalender i år, men se på fan! Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Meduzalands julkalender 2011

Post by Långis »

Jag gillar din illustration, Uy. Riitar du dem på fri hand?
RetepNoslack wrote:Tackar så mycket, "Uy". Det är serien: "Tôrparkusiner", som kommer vara på deras hemsida ifrån första december fram till jul. 24-stycken avsnitt.

Jag tänkte återkomma med en direktlänk, när det blir aktuellt.
Ojojoj, stort grattis!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Meduzalands julkalender 2011

Post by uy »

Långpanna wrote:Jag gillar din illustration, Uy. Riitar du dem på fri hand?
Tackar! Jag använder en ritplatta som heter Wacom Bamboo A6. Så man kan säga att jag har ritat på fri hand, fast med en digital penna.
Last edited by uy on 18 Nov 2011, 15:50, edited 1 time in total.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Meduzalands julkalender 2011

Post by retepnoslack »

Vad hände med länken? Jag har äntligen fått lite pengar och tänkte införskaffa detta verk. Då funkade inte länken. Nu får du allt komma med en riktig bra förklaring "Uy", annars blir det en rak höger i nyllet. Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Meduzalands julkalender 2011

Post by uy »

Anledningen att jag dödat länken är att jag helt enkelt tänkt överge Vulkan. De tar 140 kronor plus frakt för en bok på 100 sidor, som de tryckt upp utomlands på något billigt tryckeri, med riktigt dåligt resultat. Dessutom är det så förbannat krångligt att ladda upp omslag hos dem att man blir lika vansinnig varenda gång. Image

Istället har jag börjat använda Creatspace istället. En bok på 150 sidor kostade mig cirka 60 riksdaler, och då var frakten inräknad. dessutom kommer verken ut på bokförsäljaren Amazons hemsida också. Man får helt enkelt mer för mindre pengar! Image Hitlerböckerna har jag inte fått tummen ur och ladda upp ännu, men om intresse finns ska jag helt klart göra det. Image

Jag kan förresten rekommendera att du laddar upp din egna på där också. Du borde komma undan bra mycket billigare. Jag vill minnas att den kostade över 400 kronor på Vulkan. Dag vet inte vad tegelstensromaner kostar från Creatspace, men jag kan tänka mig att det borde skilja sig en hel del i pris. Kanske du skulle kunna köpa hem ett par böcker och kränga till vänner och bekanta?
Ja, en länk kanske också kan vara på sin plats:
https://www.createspace.com/
Skitarna ska va' lika långa i år
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Meduzalands julkalender 2011

Post by ELN »

Oj spännande Image du får hojta om det kommer något alster från dig då! Image

Blir det förresten någon julkalender 2012?? Image
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Meduzalands julkalender 2011

Post by retepnoslack »

Jaha, jag får kolla in det där lite närmare.
Post Reply