MISSA INTE!!

Nyheter angående Eddie Meduza
Post Reply
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

MISSA INTE!!

Post by leila »

Intervju med Erik i Aftonbladet imorgon onsdag 19 januari.
Som gjordes under dagen på Göta källare i lördags.. Image
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

MISSA INTE!!

Post by leila »

Artikeln finns BARA i papperstidningen, men jag tycker den blev jättebra =)
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

MISSA INTE!!

Post by mrrogerballis »

Redan läst tycker att den var helt okej,hoppas han gör mycket techo musik grabben. Image
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

MISSA INTE!!

Post by leila »

Den kommer på nätet senare ikväll fick jag nu höra Image
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

MISSA INTE!!

Post by leila »

Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

MISSA INTE!!

Post by Långis »

Tackarr för länken!
Självklart har jag köpt tidningen också. Riktigt bra läsning.
Har Erik lagt upp sin musik någonstans? Vore kul att höra.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

MISSA INTE!!

Post by ELN »

VÄLDIGT intressant läsning på många sätt och vis. Jag måste erkänna att när jag först bara läste "Techno" fördes tankarna till mina tidiga tonårs tarvliga ursäkt till musik som bara dög att skaka väggarna hemma med, i form av enformigt dunkande eller remixer dömda att misslyckas. Jag kom emellertid snart på bättre tankar då det på senare tid kommit nya former av techno som jag kan uppskatta riktigt mycket när jag är på det humöret. Det först som jag verkligen tyckte om var Hardstyle, mer melodiskt och råare, jag som musikaliskt både blind och döv har svårt att förklara bättre. Lyssna på "Headhunterz" eller "Showtek" och avgör själva.

Det andra jag fastnade för var just Dupstep, som ju nämns i artikeln, och diverse varianter, jag är inte helt insatt i exakt vad som får kallas vad och kan inte namnge mer än en i denna genre (som jag i och för sig hört att det tvistas om det skall kallas Dupstep eller inte) men som jag tycker är bra. Och det är Skrillex, om möjligt ännu mer svårförklarat, fängslande kaos kanske, jag vet inte. Men i alla fall så tycker jag därför att det skall bli fruktansvärt intressant att höra vad Erik åstadkommer, och om någon får nys om hur, var o när man kan få tag i denna musik så lägg gärna upp det Image

Keep up the good work!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

MISSA INTE!!

Post by Evert Meduza »

Vad fan, "Studio Runka"? Det heter "Studio Ronka" med O och inte U, för rätt skall vara rätt, det heter eller rättare sagt hette Studio Ronka!
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

MISSA INTE!!

Post by retepnoslack »

Det var intressant läsning. Ja, om man bortser ifrån misstaget med "Studio Runka" istället för "Studio Ronka", förstås.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

MISSA INTE!!

Post by E-M »

Tack så mycket Leila! Om du inte hade uppmärksammat artikeln och laddat upp den som en PDF hade jag troligtvis inte lagt märke till den. Jag läser nämligen inte Aftonbladet (inte ens på nätet).

Roligt att Erik är intresserad av och verkar vilja syssla med musik. Önskar honom lycka till! Jag är inget fan utav Techno men han kanske kan få mig på andra tankar Image
Last edited by E-M on 26 Jan 2012, 19:14, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

MISSA INTE!!

Post by overkill »

Intressant läsning. Kul att Erik verkar följa i faderns fotspår delvis även om det är en annan sorts musik han vill syssla med. Jag personligen är dock inte så inne på techno och det andra som nämns.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

MISSA INTE!!

Post by overkill »

Nån här på forumet la väl förresten upp en länk med några ljudfiler som Erik hade gjort men jag tror ej den finns kvar.
herrskogstrand
Levertransplanterad
Posts: 1283
Joined: 05 Jan 2011, 06:50
Location: Jämtlands Län

MISSA INTE!!

Post by herrskogstrand »

Overkill wrote:Nån här på forumet la väl förresten upp en länk med några ljudfiler som Erik hade gjort men jag tror ej den finns kvar.
Dena bätte har Erik producerat
http://www.youtube.com/watch?v=H1gPNoud ... ideo_title
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

MISSA INTE!!

Post by mrrogerballis »

Herrskogstrand wrote:Dena bätte har Erik producerat
http://www.youtube.com/watch?v=H1gPNoud ... ideo_title
Tack för länken.
Rätt schysst beat i den låten. Image
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

MISSA INTE!!

Post by mrrogerballis »

Fredagen den 23 mars anordnar Peter Löfberg Eddie Meduza Memories på Trägårn i Göteborg mer info finns på http://www.eddiemeduza.se/index1.html
Post Reply