Errol kommer på CD!

Nyheter angående Eddie Meduza
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Errol kommer på CD!

Post by Evert Meduza »

UY Den Store

Tre låtar dudududududu, "California Sun" (ej samma som på "För Jaevle Braa!", "Napoleon" (ej samma som på "Errol") och "Buona Sera"! Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Errol kommer på CD!

Post by uy »

Ja, jag räknade fel. Jag fick för mig att California sun fanns med på återutgivningen av West a fool away, men det var ju istället Fisdisco som fanns där.
Angående Napoleon så finns den ju på Fyllekalas 4. så det blir då två låtar. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Rustan
Glad amatör
Posts: 29
Joined: 08 Jun 2009, 11:39

Errol kommer på CD!

Post by Rustan »

Spelar ingen roll vilka låtar på 21 värsta som finns på fyllekalasskivorna eller någon annan samling, jag vill ha just det albumet på CD!
Hur tänker ni förresten, har ni mao kastat alla originalskivor med låtar som ändå finns på en samling..?
borjelundin
Helgfyllo
Posts: 96
Joined: 26 Apr 2012, 13:54
Location: Skaune

Errol kommer på CD!

Post by borjelundin »

21 Värsta är helt och hållet en produkt från dåvarande CBS och ingenting som Eddie ligger bakom!
Eddie hade ju vid denna tid bytat skivbolag till Mariann och när för jäevle braa kom som fick folket på CBS panik och slängde ihop 21 Värsta.
Personligen tycker jag 21 värsta är en bra samlingsskiva och hela iden med att ta med några vanliga låtar + några singelbaksidor + några outgivna låtar är genial men det är ingen skiva jag vill ha återutgiven...
Det har ju trots allt kommit några album till efter 82 och därför tycker jag det är bättre att man gör en ny samlingsskiva som baseras på fler album och som innehåller dem 3 outgivna låtarna från 21 Värsta + ännu mera outgivet!!!
Och alla tiders fyllekalas i all ära men dom säljs ju inte längre...
borjelundin
Helgfyllo
Posts: 96
Joined: 26 Apr 2012, 13:54
Location: Skaune

Errol kommer på CD!

Post by borjelundin »

Sen tycker jag det är jävligt beklagligt att man inte använt sig av mastertaperna när man återutgav Errol på CD.
Har ingen aning om varför man spelat av den från vinyl men om man lyssnar på kassettutgåvan av 21 Värsta så hör man vinyl-ljudet i snus-kig blues så även 82 använde man sig av vinyl istället för mastertaper...
Verkar som att mastertaperna är kass men det kan också vara så att skivbolagsfolket suttit så jävla bekvämt på sina feta rövar så man helt enkelt inte orkat gå in i arkivet för att hämta mastrarna.
Post Reply