E. Hitler-kassetter på Spotify

Nyheter angående Eddie Meduza
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by overkill »

I mina ögon låter du inte bitter, utan snarare lite opåläst (inte helt givetvis, men delvis) och lätt korkad (inget personligt menat givetvis, hittade bara inget bättre ord) - i den bemärkelsen att du drar förhastade slutsatser, överdriver, generaliserar och förenklar lite för mycket.
Det ligger defenetivt väldigt mycket i vad du säger, jag har inte påstått annat heller, men det känns som att missar viktiga bitar och hoppar över en del.

"Konsumenterna bestämmer där och trots att CD:n är förhållandevis billig att framställa så föredrar dagens konsumenter mp3-filer."

och du har förstås frågat ALLA potensiella konsumenter när du drog denna briljanta slutsatsen? ett bra exempel på hur du generaliserar och drar alla över en kam, som var lite av min poäng i första stycket ovan.
Somliga föredrar kanske mp3 men att utfrån det framställa det som att alla, eller att en stor majoritet gör det, är bara korkat, förenklat och ett felaktigt konstaterande.

Kollar man på en längre tidskurva så har skivförsäljningen minskat under många år och är inga direkta nyheter. Att den digitala sidan har tagit en stor del de fyskiska skivorna inkomster betyder inte så mycket för skivbolagen, de är nog snarare glada för att det digitala ökat då de slipper tillverkningskostnader m.m. för fysiska skivor. De är nog glada så länge de får nått sålt, oavsett format. Trenden med minskad försäljning verkar ju tyvärr hålla i sig, oavsett format. Jag tror det har med att göra att nya artister inte håller samma klass som de gamla, men det har ju också med att göra en naturlig (o)utveckling, man kan inte utveckla och förnya musik hur mycket som helst, det känns som att det mesta är uppfunnet eller hur man ska säga nu. Som så mycket annat så säljer ett nytt fenomen mest när det är nytt och spännande, och att göra karbon-kopior av gammal musik håller inte i längden heller.

Visst är det konsumenterna och ungdomas-generationen som bestämmer och framtiden får väl utvisa hur det blir, personligen tror jag inte CD´n kommer dö ut någonsin. Kanske om 300 år eller så i så fall, men det blir svårt att få reda på för oss Image
Image

Jag har ingen exakt statistik över vilka grupper som köper mest, men det handlar ju inte bara om nya artister som ungdomar köper, det handlar ju också om gamla artister som fortfarande säljer bra, och dessa köper 30-50 åringarna i första hand. I vilket fall så bör man inte glömma eller förtränga någon grupp även om vissa är mindre än andra.

Bränna skivor är det nog mest nördar som jag som pysslar med och är nog inte särskilt stort hos gemene man längre. Den analysen delar jag. Det jag bränner är mest bara att komplement till mina riktiga plattor, sånt som inte går att köpa via vanliga butiker.
Jag har ju t.ex samtliga Eddies kassetter på brända skivor, dessa finns ju som bekant inte utgivna i sin helhet. Delar även analysen angående filmer, att bränna filmer är nog få som gör idag.

Ja det är intressant med vad folk försöker hitta på för nya saker, kringprodukter verkar vara senaste skriket inom musikbranchen. Om det blir nån succé eller nått att ha på sikt återstår väl se att se, man kan ju tolka detta som ett slags desperation från branchen: när skivorna säljer mindre får man försöka hitta på nått annat. Fast jag tror iof att detta hade kommit förr eller senare ändå på ett eller annat sätt. Intressant är det i alla fall.
Last edited by overkill on 13 May 2012, 05:57, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by overkill »

Min poäng tidigare var bara att det fortfarande finns en marknad för fysiska skivor även om den är mindre. Säg att den digitala biten har tagit över 60 % och 40 % köper riktiga skivor. Så länge det är artister och grupper som säljer hyggligt är det inga problem med att få lönsamhet på 40 % och mindre än så. Skillnanden är bara den inte är huvudinkomsten längre som du själv skrev. Både omsättnigen och lönsamheten blir lägre men det är fortfarande lönsamt, hade det fortfarande inte varit det hade skivbolagen slutat släppas fysiska skivor direkt, inget företag går med förluster frivilligt i evigheter.
Däremot, om det digitala blir gigantiskt, typ 99 %, DÅ är det knappast lönsamt att släppa fysiska skivor längre, men dit tror jag inte vi kommer heller i första taget.
Men även då skulle en viss mängd riktiga skivor släppas för den lilla skaran som vill ha dem - men då antagligen till dyra priser eftersom de kostar mycket att tillverka etc när man gör små mängder.

Blev visst väldigt mycket text, men när någon inte fattar tar jag mig gärna tiden att uteckla. Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by Långis »

Overkill wrote:I mina ögon låter du inte bitter, utan snarare lite opåläst (inte helt givetvis, men delvis) och lätt korkad (inget personligt menat givetvis, hittade bara inget bättre ord) - i den bemärkelsen att du drar förhastade slutsatser, överdriver, generaliserar och förenklar lite för mycket.
Det ligger defenetivt väldigt mycket i vad du säger, jag har inte påstått annat heller, men det känns som att missar viktiga bitar och hoppar över en del.
Inte alls. Jag skulle kunna säga tvärt om, men tycker inte att sådana tillmälen hör hemma i en seriös debatt
och du har förstås frågat ALLA potensiella konsumenter när du drog denna briljanta slutsatsen? ett bra exempel på hur du generaliserar och drar alla över en kam, som var lite av min poäng i första stycket ovan.
Somliga föredrar kanske mp3 men att utfrån det framställa det som att alla, eller att en stor majoritet gör det, är bara korkat, förenklat och ett felaktigt konstaterande.
Konsumenter är naturligtvis ingen homogen massa, men du måste ta hänsyn till vilka de stora skivbolagen riktar sig till då det är där de stora pengarna och satsningarna finns, och framförallt förstå att skivbranschen är i kris. Skivbolagens egna förklaringar är illegal nedladdning. Den största anledningen till detta är ny teknik, och där har skivbolagen inte kunnat hänga med i samma takt som konsumenterna. Nu har de äntligen förstått detta då det satsats mer på det området de senaste åren.
Itunes är ett exempel där unga i dag skaffar sin musik och vare sig du vill det eller inte så har du för länge sedan passerat den ålder som skivbolagen intresserar sig för. Du är helt enkelt inte intresserad av den typen av musik som drar till sig de stora pengarna. Vi tillhör inte målgruppen längre vilket i förlängningen betyder att det medie musik ges ut på anpassas till det publiken vill ha.
Kollar man på en längre tidskurva så har skivförsäljningen minskat under många år och är inga direkta nyheter. Att den digitala sidan har tagit en stor del de fysiska skivorna inkomster betyder inte så mycket för skivbolagen, de är nog snarare glada för att det digitala ökat då de slipper tillverkningskostnader m.m. för fysiska skivor. De är nog glada så länge de får nått sålt, oavsett format. Trenden med minskad försäljning verkar ju tyvärr hålla i sig, oavsett format.
Enligt de siffror jag presenterade tidigare har skivbolagens inkomster snarare ökat med 0,05% trots en minskad fysisk skivförsäljning, helt i motsats till ditt påstående. Här ligger nedladdningen av laglig musik för ökningen. Så skivförsäljningen har minskat, men inte intresset för musik, vilket indikerar att CD-skivan har nått sitt bäst före-datum.
Jag har ingen exakt statistik över vilka grupper som köper mest, men det handlar ju inte bara om nya artister som ungdomar köper, det handlar ju också om gamla artister som fortfarande säljer bra, och dessa köper 30-50 åringarna i första hand. I vilket fall så bör man inte glömma eller förtränga någon grupp även om vissa är mindre än andra.
Men hur man än vrider och vänder på det så kommer vi aldrig tillhöra den målgrupp som göder skivbolagen.
I en intervju i DN om cd-skivans framtid säger Mattias Lövkvist på indiebolaget Hybris:

- Det kommer kanske att finnas en del entusiaster kvar, men inte tillräckligt många för att bära upp en hel bransch. Det tog två år för vinylskivan att bli helt passé. Så fort folk börjar köpa mp3-stereor och detta blir det normala, försvinner cd:n.
http://www.dn.se/kultur-noje/musik/cd-s ... sta-versen
Jag är alltså inte ensam om denna ståndpunkt, utan delar den med ett flertal skivbolag samt en hel del artister som nu till och med helt slutat ge ut sin musik på CD.

Här är en intressant uppsats om generation Y (~1980 - 1995) och dess köpvanor när det gäller musik.
http://publications.theseus.fi/bitstrea ... sequence=1

Där styrks min tes om att intresset för musik inte har minskat nämnvärt, utan tvärt om har ökat.

"Användningen av musik är större än någonsin förut men konsumenterna lägger mycket mindre pengar på CD-skivor än tidigare. Minskad CD-försäljning har drabbat såväl artister och skivbolag hårt."

Detta för att skivbolagen inte hängt med i den "digitala revolutionen". Med Spotify och itunes kan man nu se en ökning i skivbolagens intäkter.

Men det är mycket möjligt att CD-skivan lever om tio år. Vi som vuxit upp med en fysisk produkt kommer fortsätta vilja ha den. Frågan är bara om vi är tillräckligt köpstarka för att hålla igång hela branchen. Vi blir trots allt bara äldre medan den nya generationen som är uppfödd på mp3 kommer fortsätta konsumera digitala filer.
Last edited by Långis on 13 May 2012, 20:59, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by overkill »

Jag använder i princip aldrig tillmälen i debatter, men ibland hittar man inte de rätta orden för att beskriva hur jag menar. Det kan kanske uppfattas som tillmälen men detta är inte avsiktligt. Tror du det är det bara att beklaga att budskapet inte går hem.
och Ja, du har missat viktiga bitar i hela den här debatten - annars hade jag aldrig fortsatt att ifrågasätta och debattera dina generaliserande påståenden utan gråzoner och mellanskikt.
Jag håller ju med dig i stora stycken och har gjort så från början - men vissa uppfattningar och generaliseringar delar jag inte. Det är i vilket fall ett intressant ämne.


"Konsumenter är naturligtvis ingen homogen massa, men du måste ta hänsyn till vilka de stora skivbolagen riktar sig till då det är där de stora pengarna och satsningarna finns, och framförallt förstå att skivbranschen är i kris. Skivbolagens egna förklaringar är illegal nedladdning. Den största anledningen till detta är ny teknik, och där har skivbolagen inte kunnat hänga med i samma takt som konsumenterna. Nu har de äntligen förstått detta då det satsats mer på det området de senaste åren."

Jag har aldrig ifrågasatt något av detta så jag vet inte vad du är ute efter egentligen. Läs mina inlägg och innebörden av dem nogrannare så fattar du (förhoppningsvis) vad jag är ute efter. Jag menar bara att man kan inte dra enkelt dra A L L A över en kam, vilket du gör hela tiden från 1:a inlägget i denna tråden.

"Itunes är ett exempel där unga i dag skaffar sin musik och vare sig du vill det eller inte så har du för länge sedan passerat den ålder som skivbolagen intresserar sig för. Du är helt enkelt inte intresserad av den typen av musik som drar till sig de stora pengarna. Vi tillhör inte målgruppen längre vilket i förlängningen betyder att det medie musik ges ut på anpassas till det publiken vill ha."

Du har säkert rätt om de unga men hur vet du att det är så om andra målgrupper? Har du nån källa till detta (gärna från skivbolagen) eller är det bara en gissning?
I vilket fall så står ju garanterat inte de unga för 100 % av omsättningen. Men kanske minst 50 % eller mer. Det är som sagt inte bara unga som konsumerar musik även om de är, och alltid har varit historiskt, en stor målgrupp.
Skivbolagen vill ju åt de största målgrupperna där de stora pengara finns, så är det ju för alla företag och jag ser inget konstigt eller felaktigt i det. och vill ungdomen ha digitalt, är det det de satsar mest på, om än lite sent som du själv var inne på. Bara naturligt att det blir så. Men det utesluter inte andra målgrupper eller marknader bara för att man satsar större på en annan.
Sedan bör man inte glömma att bara för att kanske 95 % av dagens unga köper digitalt finns det de som köper CD´s med även om de är i minoritet. En del unga ser faktiskt ett värde i att kunna äga en fysisk skiva även om du inte verkar vilja inse det. Återigen, man ska inte dra alla över en kam. Ur företagens synvinkel är alla kunder bra kunder, oavsett vad de handlar.
I vilket fall så är kunderna över 25 och uppåt inte så intresserade av filer och denna målgruppen är fortfarande väldigt stor. Varken jag eller du har några vettiga siffror, men att tro att denna målgruppen är så liten som du påstår så har du tyvärr för dålig koll. Det är bara att titta in i en valfri mataffär t.ex som oftast har en hel del skivor, vilka är det som handlar? Medelåldern skulle jag säga.

"Enligt de siffror jag presenterade tidigare har skivbolagens inkomster snarare ökat med 0,05% trots en minskad fysisk skivförsäljning, helt i motsats till ditt påstående. Här ligger nedladdningen av laglig musik för ökningen. Så skivförsäljningen har minskat, men inte intresset för musik, vilket indikerar att CD-skivan har nått sitt bäst före-datum."

Jag har inte förnekat dessa siffrorna heller, jag konstaterade bara att försäljningen har gått ner under en lång tid, om den sen har ökat eller minskat nått år är inte relevant. Det är bara att gratulera till ökningen. och återigen, jag har inte heller förnekat att digitala alternativ ökar och står för både ökningen och huvudinkomsten, och att det är den största målgruppen. Men det är inte den enda målgruppen oavsett vad du eller nån annan påstår.
Bäst före datumet för CD skivan kanske är nått, men det är inte samma sak som att den är helt död & begraven om ex antal år. Men spelat ut in sin stora roll har den ju mer eller mindre redan gjort, jag har inte förnekat det heller.

"Men hur man än vrider och vänder på det så kommer vi aldrig tillhöra den målgrupp som göder skivbolagen.
I en intervju i DN om cd-skivans framtid säger Mattias Lövkvist på indiebolaget Hybris:

- Det kommer kanske att finnas en del entusiaster kvar, men inte tillräckligt många för att bära upp en hel bransch. Det tog två år för vinylskivan att bli helt passé. Så fort folk börjar köpa mp3-stereor och detta blir det normala, försvinner cd:n.
http://www.dn.se/kultur-noje/musik/cd-s ... sta-versen
Jag är alltså inte ensam om denna ståndpunkt, utan delar den med ett flertal skivbolag samt en hel del artister som nu till och med helt slutat ge ut sin musik på CD."

CD-Skivans, liksom alla fysiska format (Vinyl, DVD etc) gödnings-dagar är nog förbi men det återigen inte samma sak som att den försvinner helt. Den kommer alltid att stå för en viss % av försäljningen och dessa så kallade experter har haft fel förut så man ska inte ta dessa anlyserna bokstavligt. De kanske stämmer någorlunda nu, men framtiden kan ingen med säkerhet veta nått om nu. Vi kan bara gissa, och vi (vanliga svenssons, branchfolk och artister/musiker etc) har gissat fel flera gånger förut.

Vem kunde tro under CD-Skivans Guldålder, på mitten av 90-talet, att mp3-filer, som då var ett nytt påfund kunnat bli så stort som det är idag? Svar: Ingen, eller möjligen ett fåtal som tidigt såg framtidens möjligheter med datorer och internet men inte ens de kunde veta säkert hur det skulle bli. Vem kunde tro på Vinylskivans glansdagar, på 80-talet, när CD-skivorna började komma i små upplagor som då bara köptes av hifi-nördar, ett antal år senare skulle slå ut vinylen så gott som helt? Svar: ingen, allra minst skivbolagen.
och hur många trodde på CDns storhetstid, när så gott som inga LP´s släpptes, att den (vinylskivan alltså) skulle få en renessans på 2000-talet, en vinyl-boom som sen dess bara har växt och växt. Några massupplagor är det naturligtvis inte tal om men ingen kunde ana på 90-talet att nån skulle tänka tanken att pressa upp vinyler igen. Även intresset för beganade vinyler har fått ett stort uppsving i och med detta. och därmed har försäljningen av skivspelare också ökat, på 90-talet var det nästan omöjligt att hitta nån eftersom få bemödade sig med att tillverka dem. Vinylskivor såldes ju inte nya och ville man ha en spelare fick man leta på loppisar och liknande. Ingen kunde ana detta heller.

Tänka sig, vad alla så kallade experter, samtliga självutnämnda naturligtvis, kunde ha så fel. Tänka sig. Så kan det gå...


Dessa gissningar, uttalanden och prognoser är just bara vad det låter som, inget annat. Framtiden får avgöra hur det blir.
Jag har en känsla av att dagens unga så småningom upptäcker baksidan med digitala filer - att den är komprimerad och låter kanske bra i mp3-spelaren men sämre i en bra stereo. Detta tänker man inte på som ung kanske och fördelarna överväger säkert ändå i deras ögon & öron. Men ändå, jag har en känsla av nån form av baksmälla kommer att komma nån gång, såvida man inte börjar mer med okomprimerade format, men än så länge är det väl bara mp3 och wma som gäller.
Än så länge är det väl bara ljudnördarna som bryr sig om detta men jag tror det kommer att komma mer och mer om ex antal år.


"Där styrks min tes om att intresset för musik inte har minskat nämnvärt, utan tvärt om har ökat"

Jag har nog mer tänkt att musikintresset har varit konstant (dvs inte minskat i alla fall) men på olika sätt.
Idag skapas ju musik delvis på andra sätt jämfört med förr. Inte bara, men delvis.
Men att dömma av försäljningen, oavsett format, så har den minskat sakta ganska stadigt sen slutet av 70-talet, så att dömma av det har intresset minskat. Enstaka mindre ökningar eller minskningar säger ingenting, det är den längre kurvan som är intressant. Jag tror som sagt det hänger ihop med att nyare artister inte håller samma mått som de äldre, överlag.


"Men det är mycket möjligt att CD-skivan lever om tio år. Vi som vuxit upp med en fysisk produkt kommer fortsätta vilja ha den. Frågan är bara om vi är tillräckligt köpstarka för att hålla igång hela branchen."

CD-Skivan lever garanterat om jag får gissa (och ja, mina gissningar är just bara just gissningar precis som alla andras är) om både 10 och 100 år. Även om den dör ut kan det bli nån form av renessans senare som det blev med vinylen. Eftersom CD´s är billiga (i motsats till vinylen) att tillverka så gör det ju ingenting även om ganska få köper den - bolagen tjänar ändå lite på dem. Har för mig att en CD kostar runt 10 spänn med allt (omslag, fodral etc) att göra, och de säljs för mellan 50 - 150 kr. Så lönsamheten finns ju garanterat i någon mån.

"Vi blir trots allt bara äldre medan den nya generationen som är uppfödd på mp3 kommer fortsätta konsumera digitala filer"

Detta är bara en gissning, ett antagande, lika god som nån annans. Kanske har du rätt, kanske inte. Vi vet inte hur dagens unga resonerar om ett antal år. En vacker dag kanske de har tröttnat på allt vad datorer, iPads, och mp3´s heter och vill äga fysiska saker istället för filer. Vem vet? Ingen, naturligtvis.
Last edited by overkill on 14 May 2012, 05:18, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by overkill »

För övrigt, skulle vara kul med nån form av tabell där man kan hur mycket musik som säljs idag, och vilka format som säljer mest och hur mycket. Jag tvivlar inte smack på att den digitala försäljningen har ökat men frågan är exakt HUR stor är den? och mer exakt hur mycket säljer CD och Vinyl.
Men då ska man helst räkna med alla skivbolag, inte bara giganterna eftersom de vänder sig till en stor massa, allt ska räknas, dvs alla små/halvstora Indiebolag och labels. Många bäckar små blir som sagt en större å tillsammans.

edit: hittade i alla fall ett form av svar i en av de tidigare länkarna i tråden.

"Inkomsterna från musikförsäljning direkt över nätet, så kallade downloads, backade med 13 procent under fjolåret."

Sedär, den digitala marknanden går inte bara framåt. Kanske fler har insett att det inte är så kul att betala för filer när man kan ladda ner dem illegalt istället?

"Och eftersom den traditionella cd-skivan backar med ytterligare 29 procent stannar skivbolagens totala försäljningsökning på blygsamma 0,5 procent.

Nästan hälften, 46 procent av skivbolagens inkomster, kom fortfarande från fysiska cd-album. Nästan 10 miljoner album såldes under 2011"

46 % är inte kattskit, detta trots att försäljningen av Cd´s backat. Att då fälla ett uttalande att CD inte skulle vara lönsamt faller på sin egen omrimligt. Mindre lönsamt än tidigare ja, men inte olönsamt. Vad som säljer mest i framtiden får väl framtiden utvisa men CD´n är ju defentivt inte död ännu på ett bra tag. Siffrorna kan likagärna bli dom omvända också, som sagt - ingen vet något säkert.
Ska bli intressant att följa utvecklingen i vilket fall.
Last edited by overkill on 14 May 2012, 05:39, edited 1 time in total.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by Evert Meduza »

Nu har fler kassetter tillkommit på Spotify och Sony f.d. CBS ligger bakom det återigen! Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by uy »

Ett väldigt trevligt initiativ av Sony. Det ryktades ju om att de var Sony som köpte mastertaperna när Osadal gick i konkurs, och nu ser det ju ut att ha legat lite sanning i det.

Undrar förresten vem som namngett spåren från kassetterna. Mellansnacken och bonuslåtarna namngavs ju aldrig i konvoluten, så någon har antagligen suttit och hittat på namnen själv. Eller så har de helt enkelt tagit namnen från någon sida eller alla rippar som florerar på nätet.
Skitarna ska va' lika långa i år
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by Evert Meduza »

uy wrote:Undrar förresten vem som namngett spåren från kassetterna. Mellansnacken och bonuslåtarna namngavs ju aldrig i konvoluten, så någon har antagligen suttit och hittat på namnen själv. Eller så har de helt enkelt tagit namnen från någon sida eller alla rippar som florerar på nätet.
De flesta av namnen känner jag inte till så troligen så har de själva hittat på.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by mrrogerballis »

Evert wrote:De flesta av namnen känner jag inte till så troligen så har de själva hittat på.
Vilka namn är det som är oklara på banden jag kanske kan hjälpa till att lösa lite oklarheter.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by uy »

Nja, jag är väl mest nyfiken på vem som hittat på namnen till mellansnacken på Spotify. Då mellansnacken inte hade något namn när kassetterna gavs ut, så namnen på Spotify lär ju knappast komma från Eddie.
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by overkill »

Antagligen har väl nån på Sony hittat på dem, istället för att bara skriva Mellansnack 1, 2 osv. Lättare att hålla isär på så vis.

Trevligt instiativ, dock så tycker jag de borde lagt ner lite mer krut på att redigera ljudet.
Man kan maila dem här och försöka be dem att göra detta.
info.sweden@sonymusic.com
Last edited by overkill on 21 May 2012, 02:40, edited 1 time in total.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by Evert Meduza »

Overkill wrote:Antagligen har väl nån på Sony hittat på dem, istället för att bara skriva Mellansnack 1, 2 osv. Lättare att hålla isär på så vis.

Trevligt instiativ, dock så tycker jag de borde lagt ner lite mer krut på att redigera ljudet.
Man kan maila dem här och försöka be dem att göra detta.
info.sweden@sonymusic.com
Jag skall göra ett försök!
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
ronka
Periodare
Posts: 443
Joined: 21 Oct 2004, 06:42
Location: Hemma
Contact:

E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by ronka »

Image På grooveshark finns det en hel del också Image

http://grooveshark.com/#!/search?q=e+hitler
borjelundin
Helgfyllo
Posts: 96
Joined: 26 Apr 2012, 13:54
Location: Skaune

E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by borjelundin »

En hel del titlar stämmer med compendia banden och di värsta pärvärsta scetcherna.
Det står kanske titlar på mellansnacket på mastrarna också?
Även om sony använt kassettband vid överföringen (med tanke på brusnivån) så kan dom tittat på mastrarna - om där nu finns några...
borjelundin
Helgfyllo
Posts: 96
Joined: 26 Apr 2012, 13:54
Location: Skaune

E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by borjelundin »

Har ni förresten sett att Heil Hilter från Radio ronka nr 2 ligger ute på Spotify Image
Undrar om nuvarande personal på skivbolaget känner till versionen från 84 som drogs tillbaka? Image
Post Reply