En jävla massa hits.

Nyheter angående Eddie Meduza
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: En jävla massa hits.

Post by ELN »

Jag tycker det skall bli kul att ta del av denna skivan :)
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Re: En jävla massa hits.

Post by sten1972 »

Kul att dom hittat 4 st outgivna låtar inspelade runt 1980 i bra kvalitet!
Ännu roligare att dom på baksidan av bookleten skrivit "Jo, det finns mer outgivet material. Det ska ut senare".
:D
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: En jävla massa hits.

Post by overkill »

Jag har beställt skivan men den har inte dykt upp ännu :( Men den som väntar på nått gott :)

Låter ju väldigt lovande att dom är villiga att öppna skattkistan och släppa fler låtar framöver.
Äntligen!
borjelundin
Helgfyllo
Posts: 96
Joined: 26 Apr 2012, 13:54
Location: Skaune

Re: En jävla massa hits.

Post by borjelundin »

Den ligger upplagd på spotify också såg jag precis.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: En jävla massa hits.

Post by overkill »

Fick hem plattan tidigare i veckan och håller på att lyssna igenom den nu. Jag blir glad av att höra alla gamla klassiker igen
och de nya låtarna håller också hög klass även om 2 av dem är coverlåtar. Tycker nog att Body Building och Rockpotpurri är bäst av dessa "ny-gamla" låtarna men de andra är bra även de. Stejk och lockout blues gav lite Kommissarie Roy & Wilmer X vibbar där han sjunger med sin skaunska ;-)

Nån som vet vilken artist/grupp som gjort orginalet till Rockpotpurri? Kanske går att luska reda på om man söker på låtskrivarna som står i bookleten. Låten känns lite bekant på nått sätt men kan inte placera den. Rod Stewart har ju - Suprise, Suprise, Rod Stewart gjort. Har lyssnat på Rod en del men kan inte säga vilken låt detta är.

Det framgår ju tyvärr inte när dessa nya låtarna är inspelade, nån här ovan skrev runt 1980, vilket jag också tror kan stämma. Han låg ju på CBS då och soundet stämmer också med tidpunkten.

Jag köpte plattorna via CDON och då fick man 2 trevliga doftgranar med att ha i bilen. Verkar som att det bara är via CDON man får det, står ju i varje fall inget om det på Ginza eller andra ställen. Det är inte vilken doftgran som helst som går att köpa var som helst, utan dessa har samma motiv som omslaget till plattan.

Tummen upp till Sony för detta! och jag ser fram emot nästa släpp, när det nu än blir.
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Re: En jävla massa hits.

Post by sten1972 »

Man fick doftgranarna även från Ginza.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: En jävla massa hits.

Post by overkill »

Ok, märkligt att de inte skriver något om det, då risken är att de förlorar eventuella kunder på att inte informera om vad som ingår.
Men men, deras (Ginzas) förlust.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: En jävla massa hits.

Post by Långis »

overkill wrote:Ok, märkligt att de inte skriver något om det, då risken är att de förlorar eventuella kunder på att inte informera om vad som ingår.
Men men, deras (Ginzas) förlust.
Både de och Luftkaffe.se har skrivit om det. Det annonserades på deras Facebooksida och gick endast ut till de som förhandsbeställde skivan.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: En jävla massa hits.

Post by overkill »

Långis wrote:
overkill wrote:Ok, märkligt att de inte skriver något om det, då risken är att de förlorar eventuella kunder på att inte informera om vad som ingår.
Men men, deras (Ginzas) förlust.
Både de och Luftkaffe.se har skrivit om det. Det annonserades på deras Facebooksida och gick endast ut till de som förhandsbeställde skivan.
Ok, Facebook använder jag inte, så där läser jag aldrig. Varför informera sina kunder om det just där istället för på
den vanliga hemsidan? Jag tror ju inte att särskilt många har koll på Ginzas facebook-sida - den vanlige kunden surfar nog bara in på den vanliga hemsidan, kollar in vad som finns, och beställer. That´s it. Men visst, det är ju upp till dem att göra reklam var de känner för, jag tror bara att facebook är fel forum i sammanhanget. Eller rättare sagt: fel att bara använda sig av facebook eftersom de missar kunder på så sätt.Från början stod inget på den vanliga hemsidan alls men numera gör det det.

På Luftkaffe läste jag faktiskt inte om skivan, men du borde lägga till att doftgranarna får man även via CDON. Ingen förhandsbeställning krävdes och jag fick t.o.m. dubbla uppsättningar (dvs fyra doftgranar totalt), detta framgår dock inte via hemsidan. Där står bara att man får med 2 st doftgranar om man beställer dubbel-CD varianten. Jag köpte dock båda versionerna så det kanske var därför jag fick 4 st (eller för att jag är stamkund där :-))
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: En jävla massa hits.

Post by Långis »

Ja, jag tror att många företag av lathet nöjer sig med marknadsföring via Facebook, men det är ju besynnerligt att de aldrig skrev om det på sin hemsida. Inlägget om doftgranarna fick dock hyfsat mycket uppmärksamhet och raggarfolket verkar ha anammat detta forum och sprider vidare nyheter i stor omfattning, så den virala marknadsföringen är viktig för företag idag. Jag tror att de ville skapa en ´buzz´ av skivan och göra doftgranarna till något exklusivt och därav endast marknadsförde via Facebook.
Attachments

[The extension jpg has been deactivated and can no longer be displayed.]

overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: En jävla massa hits.

Post by overkill »

Så är det nog, och de lyckades säkert i någon mån. Detta trots att doftgranarna inte alls är nått unikt eller exklusivt för just ginza.

Dessa granar hänger säkert i många raggarbilar vid det här laget, och i min egen bil också (som dock inte är nån raggarbil) :-)
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Re: En jävla massa hits.

Post by sten1972 »

Det stod klart och tydligt på Ginza's hemsida att man fick 2 doftgranar om man förbokade skivan, och därefter fick man doftgranar så länge dom hade de i lager.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: En jävla massa hits.

Post by overkill »

Så minns inte jag det i varje fall. Men det har ju ingen betydelse när allt kommer omkring.

Jag tycker även att bookleten till skivan var helt Ok. Ganska kortfattad men ändå informativ.
Hoppas nu bara att skivan säljer bra så att de vill släppa mer grejer framöver. Gärna kassetter,
men framförallt mera outgivet.
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Re: En jävla massa hits.

Post by sten1972 »

Du har supit för mycket så minnet har påverkats.
;)
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: En jävla massa hits.

Post by Evert Meduza »

overkill wrote:Nån som vet vilken artist/grupp som gjort orginalet till Rockpotpurri? Kanske går att luska reda på om man söker på låtskrivarna som står i bookleten. Låten känns lite bekant på nått sätt men kan inte placera den.
Keep A Knockin' heter låten och har framförts av Little Richard och sedan finns det en skånsk variant av den låten som heter Du Bara Bankar med Kal P. Dal.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply