Eddiebilaga i Aftonbladet

Nyheter angående Eddie Meduza
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Eddiebilaga i Aftonbladet

Post by Långis »

Den 3 augusti ska Aftonbladet ha någon form av bilaga om Eddie. Om det blir hela bilagan, eller om det bara kommer vara en del vet jag ej.
http://luftkaffe.se/component/k2/item/2 ... ftonbladet" onclick="window.open(this.href);return false;
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

Re: Eddiebilaga i Aftonbladet

Post by leila »

Info: Det kommer att bli en hel tidning i tidningen!
De var här och intervjuade mej och Erik och fotade i Södermiljöer :)
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Re: Eddiebilaga i Aftonbladet

Post by retepnoslack »

FRÄNT! Då får man inhandla "Aftonbladet" denna dag, då! Tack för varni...eh tipset!
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Re: Eddiebilaga i Aftonbladet

Post by sten1972 »

Trevlig bilaga men tyvärr inget nytt som kom fram. Dock en del väldigt väldigt konstiga val av favoritlåtar.
sagofarbrorn
Helgfyllo
Posts: 67
Joined: 17 Feb 2007, 07:11

Re: Eddiebilaga i Aftonbladet

Post by sagofarbrorn »

Missat det här totalt!! Vad innehöll tidningen då? Förutom intervju med Leila och Erik då. Är det Aftonbladets folk som väljer favoritlåtar? Haha, skumt detta :)
Nått nytt för oss som läst boken, sett dokumentären å hört nästan alla låtar å sketcher?
Om den inte går att få tag på nu i efterhand så kanske det finns nån snäll jävel som kan lägga upp den frampå.
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Re: Eddiebilaga i Aftonbladet

Post by mrrogerballis »

Det mesta visste man ju redan,fast jag tycker ändå det var bra att det publicerades en tidning om Errol/Eddie.
Det förtjänade han verkligen dock mycket försent,låtvalet tycker jag nog var helt ok iallafall.
Men dom missade en av han bästa instrumentala alster!
Smålänsk Sommarnatt borde väl varit med på listan?
Hur fan kunde dom glömma den?
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Eddiebilaga i Aftonbladet

Post by Evert Meduza »

mrrogerballis wrote:Det mesta visste man ju redan,fast jag tycker ändå det var bra att det publicerades en tidning om Errol/Eddie.
Det förtjänade han verkligen dock mycket försent,låtvalet tycker jag nog var helt ok iallafall.
Men dom missade en av han bästa instrumentala alster!
Smålänsk Sommarnatt borde väl varit med på listan?
Hur fan kunde dom glömma den?
De bästa instrumentala i mitt tycke:

Just Like A Hobo
Småländsk Sommarnatt
Anglosax
Birds And Bees
Reaktorn Läck I Barsebäck.

Jag tyckte annars att listan var helt okej, mångsidig var han helt utan tvekan denne mäster Norstedt från vidderna. :D
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Jolleknark
Glad amatör
Posts: 5
Joined: 04 Apr 2014, 09:41

Re: Eddiebilaga i Aftonbladet

Post by Jolleknark »

sagofarbrorn wrote:Missat det här totalt!! Vad innehöll tidningen då? Förutom intervju med Leila och Erik då. Är det Aftonbladets folk som väljer favoritlåtar? Haha, skumt detta :)
Nått nytt för oss som läst boken, sett dokumentären å hört nästan alla låtar å sketcher?
Om den inte går att få tag på nu i efterhand så kanske det finns nån snäll jävel som kan lägga upp den frampå.
Jag kan skanna in den senare idag om du är intresserad
Jolleknark
Glad amatör
Posts: 5
Joined: 04 Apr 2014, 09:41

Re: Eddiebilaga i Aftonbladet

Post by Jolleknark »

Åter igen visar sig min skanner vara sig på tok för liten (täcker ett A4 ungefär) så det får bli någon annan vänlig själs uppgift.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Eddiebilaga i Aftonbladet

Post by overkill »

Helt Ok bilaga och helt klart ett trevligt instiativ av Aftonhoran, öhh jag menar Aftonbladet naturligtvis.

Innehållsmässigt var det väl inte så mycket nytt och en del faktafel finns också men där får man väl skylla på
källorna i första hand. Denna "Sven" som nämns ibörjan lär ju egentligen vara Sture som det syftas på. Lär ju inte
vara Sven Lundin i alla fall ;)
Det står återigen att flera singlar släpptes från Errol vilket vi såklart vet inte stämmer. Sen är jag lite allergisk
mot raggarstämpeln. Här är den nertonad, men det framstår ju som rent efterblivet (bokstavligt) när Eddie framstår
som en person som BARA har raggare som fans, och raggarna i sin tur lyssnar B A R A på eddie och inget annat.

Låtvalet är ju personligt så det har jag inga större synpunkter på, mer än det känns som att lyssnaren/lyssnarna
har haft ett begränsat antal skivor att välja låtar från. Varför just 69 låtar förresten?
Kul att några låtar från Roaring Cadillacs kom med, annars var det väl inga större överaskningar.
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

Re: Eddiebilaga i Aftonbladet

Post by leila »

Hej Overkill :)

Sven är den religiöse grannen, som kom att bli Errols andliga mentor...
Sture är... Sture :)
Det står mer utförligt om detta i boken...
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Eddiebilaga i Aftonbladet

Post by overkill »

På tal om instrumental-låtar så gjorde som bekant Eddie en hel dröse och det finns en egen tråd om det.

http://meduzaland.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=3094" onclick="window.open(this.href);return false;

Mina favoriter är dessa:

Smålänsk Sommarnatt (ohotad 1:a och en av hans bästa låtar överhuvudtaget)
Popping Up (finns på kassetten Första Försöken, synd att ljudet är lite dunkelt bara)
Skyrider
Reaktorn Läck i Barsebäck
Bonna Boogie (visserligen en cover, men ändå)
Fåglarna Sjunger Även I Salasso

Synd att dessa låtar (och många andra så kallade "seriösa" låtar) har kommit en del i skymundan.
Man skulle lätt kunna göra en hel samling med bara instrumentalare om man så vill. Skulle vilja se
somligas dumma miner när de säger var är sången..? och alla roliga/fula ord?? Eddie Meduza utan
sång går ju bara inte för sig. haha.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Eddiebilaga i Aftonbladet

Post by overkill »

leila: aha tackar för den upplysningen. Jag har faktiskt inte läst klart boken ännu. Det beror inte på ointresse eller att den är dålig, jag läser bara sporadiskt och långsamt och läser väldigt lite böcker generellt. Men har väl plöjt igenom 75 % eller så så snart är jag i mål :-)
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

Re: Eddiebilaga i Aftonbladet

Post by leila »

Ja bättre att läsa långsamt med eftertanke :D
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Re: Eddiebilaga i Aftonbladet

Post by Jungbacka Erik »

Bilagan kan säkert väcka eftertanke för gemene man och kanske intresse väcks att läsa boken också. På det viset tycker jag bilagan var lyckad.

Litet kul att man bett Mats Olsson om en kommentar också :)
Post Reply