Mer outgivet släpps ut nu.

Nyheter angående Eddie Meduza
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Mer outgivet släpps ut nu.

Post by Evert Meduza »

http://www.ginza.se/product/meduza-eddi ... ag/445636/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tyckte denna nyhet kunde vara värd att publiceras här.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by retepnoslack »

I alla högsta grad! Det här verkar ju RIKTIGT intressant!
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by Jungbacka Erik »

Spännande :)
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by mrrogerballis »

Givetvis är detta av STORT intresse! :-D
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by overkill »

Högintressant! Äntligen en ny skiva med BARA tidigare outgivet material, istället för en ny samling med gamla låtar och några nya. Även om det är bättre än inget, så är detta upplägget mycket bättre.

De 3 bonuslåtarna kan nog vara trevliga dom också. Är det första gången det släpps nått med dem? har faktiskt inte så bra koll på dem.

Jag känner inte igen nån av låtarna eller sketcherna innan så det verkar inte ha florerat bland fans sen innan.
Sanslöst för övrigt hur mycket outgivet det verkar finnas, en del är ju "känt", men mycket är ju totalt okänt och verkar ha samlat damm i nån
källare eller byrålåda under lång tid. Kul att delar av det kommer ut så att fler kan få ta del av det.

Tycker för övrigt att såna här är släpp är intressantare än att man återutger kassetter på CD. Nog för att det är intressant och kul, men kassetterna är ju ändå ganska väl spridda och många låtar finns (eller fanns) på olika CD-samlingar. Jag är absolut inte emot det på nått sätt
men jag tycker väl bara att det inte har första prioritet om man nu ska "välja".
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by Evert Meduza »

overkill wrote:Jag känner inte igen nån av låtarna eller sketcherna innan så det verkar inte ha florerat bland fans sen innan.
Sanslöst för övrigt hur mycket outgivet det verkar finnas, en del är ju "känt", men mycket är ju totalt okänt och verkar ha samlat damm i nån
källare eller byrålåda under lång tid.
Ibland har faktiskt funderat på om han verkligen är död.
Jag drömde en gång att han fortfarande levde och uppträdde då i Helsingborg och körde Gasen I Botten, Stora Djupa Fittor med andra skånska låtar och gammal var han och levande.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by overkill »

Jo det är sanslöst hur mycket outgivet det verkar finnas. Men det är inte så konstigt egentligen. Som jag förstått det sa han ju upp sina vanliga jobb när han slog igenom och skaffade inget senare heller eftersom han ville och kunde leva på musiken. Detta innebar ju att han kunde i princip ägna 100 % av sin tid åt att spela in vilket han nästan verkar ha gjort gjort. Förutom alla kassetterna/skivorna han släppte, verkar det ju finnas en massa outgivet och även massa filmmaterial också. Hoppas att en del av filmaterialet kan se dagens ljus också nån gång.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by overkill »

Hur kommer det sig att Luftkaffe.se är så glada i att göra reklam för Ginza? Är Ginza måhända en sponsor eller dylikt till sidan med tanke på
att deras namn jämt nämns såfort det vankas nya släpp. Inget ont om dem, men de har ju inte monopol på skivmarknaden, vilket f.ö. inga andra
har heller. Albumet finns även på t.ex CDON.
Sen är det ju inte Ginza i sig som släpper albumet som det står i rubriken, det är Atenzia som är skivbolaget, som framgår i beskrivningen.
Ginza i sig är ju inget skivbolag utan en återförsäljare och inget annat.

Ser fram emot släppet i vilket fall :-)
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by BOB-blommorobin »

Spännande. :D
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by Långis »

overkill wrote:Hur kommer det sig att Luftkaffe.se är så glada i att göra reklam för Ginza? Är Ginza måhända en sponsor eller dylikt till sidan med tanke på
att deras namn jämt nämns såfort det vankas nya släpp. Inget ont om dem, men de har ju inte monopol på skivmarknaden, vilket f.ö. inga andra
har heller. Albumet finns även på t.ex CDON.
Sen är det ju inte Ginza i sig som släpper albumet som det står i rubriken, det är Atenzia som är skivbolaget, som framgår i beskrivningen.
Ginza i sig är ju inget skivbolag utan en återförsäljare och inget annat.

Ser fram emot släppet i vilket fall :-)
Lite felformulerat från min sida, har ändrat till Atenzia vilket det naturligtvis ska vara. Men anledningen till att ginza favoriseras är för att de har ett nära samarbete med familjen Norstedt och det är också därifrån jag får mina nyheter. De föredrar att jag länkar till Ginza i första hand.
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by mrrogerballis »

http://www.ginza.se/product/meduza-eddi ... ar-/30020/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ännu en nyhet!
:-D
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by overkill »

Härligt!
E.Hitler
Helgfyllo
Posts: 160
Joined: 21 Jun 2010, 13:26

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by E.Hitler »

:O allså dvdn ser man verkligen fram emot trodde aldrig man sku få se dom där sketsherna i bra kvallite
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by retepnoslack »

En sak slog mej. Hur kan Anders Norstedt få alla rättigheter i ett nafs, när en viss herr Löfberg har kämpat med detsamma i tio år? Visserligen medverkar ju Anders själv på det här materialet, men ändå.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by uy »

Jag tror det ligger till så att Anders och hans syskon fick ärva rättigheterna. Sedan har de i sin tur sålt/lånat ut rättigheter till Löfberg.
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply