Eddie Meduza släpps på vinyl.

Nyheter angående Eddie Meduza
Post Reply
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Eddie Meduza släpps på vinyl.

Post by Evert Meduza »

http://www.ginza.se/product/meduza-eddi ... en/285301/" onclick="window.open(this.href);return false;

Samt andra klassiska album.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Re: Eddie Meduza släpps på vinyl.

Post by retepnoslack »

HÄFTIGT! Jag tycker det är så kul, att LP-skivorna har kommit tillbaka mer och mer.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Eddie Meduza släpps på vinyl.

Post by Evert Meduza »

Nu får vi även se de kommande omslagen på LP-skivorna, nu får man bara hålla tummarna för att Bert skall ta efter.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Eddie Meduza släpps på vinyl.

Post by overkill »

Trevligt, och inte alls förvånande med tanke på hur mycket annat som återutges på vinyl, allt ifrån stora världsartister till mindre nationella artister. Vinylföräljningen har bara ökat och ökat på senare år. Några massupplagor som det var på 70/80-talet lär vi aldrig få se igen men få kunde ana att den ändå skulle öka såpass mycket som den har gjort.

Omslagen blir nog mer eller mindre identiska med orginalen förutom möjligen lite nyansskillnader i färgerna som även finns på CD-omslagen. Däremot är det ju väldigt trevligt att skivorna kommer i olika färger, med eddie har det inte funnits några färgade vinyler innan. 8 album räknade jag till sammanlagt, extra trevligt med Raggare eftersom den inte har funnits på vinyl sen innan och ju faktiskt ryktades att skulle släppts som en sådan när den kom 1986 (men så blev dock inte fallet eftersom, Ain´t Got No Cadillac, enligt ryktet sålde för dåligt enligt bolaget CBS). Undra just om de får med utviket till Garagetaper? Dubbeliditerna såg jag dock inte, om den också släpps blir det en en dubbel-LP pga av längden.

Bert får gärna ta efter, flera av skivorna släppta där finns ju inte på LP alls utan kom bara på CD. Men om han återutger, se då till att ha det korrekta omslaget till För Jaevle Braa! och Dåren é Lös! för bövelen... och komplett med baklängesspåret på Dåren naturligtvis ;-)
Last edited by overkill on 30 Jul 2015, 23:55, edited 2 times in total.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Eddie Meduza släpps på vinyl.

Post by ELN »

Jag fick syn på detta i en annons på Facebook. Riktigt kul som sagt. Jag älskar vinyl och börjar få en rätt stor, blandad samling. Dock bara några få Eddie. Här finns ju en chans att fylla på. :)
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Eddie Meduza släpps på vinyl.

Post by Långis »

Synd bara att Raggare får Löfbergs fula omslag med sydstatsflagga. Funkar verkligen inte.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Re: Eddie Meduza släpps på vinyl.

Post by Jungbacka Erik »

Härligt med musik på vinyl. Har själv nästan slutat köpa musik i någon annan form :)
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Re: Eddie Meduza släpps på vinyl.

Post by retepnoslack »

Skall "Eddie Meduzas 21 värsta" släppas, också?
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Eddie Meduza släpps på vinyl.

Post by Evert Meduza »

retepnoslack wrote:Skall "Eddie Meduzas 21 värsta" släppas, också?
Inte vad jag vet tyvärr, kanske vi skall försöka tjôta på dem om det pågar?
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Re: Eddie Meduza släpps på vinyl.

Post by retepnoslack »

När vi, ändå, diskuterar vinylskivor så...

Vilken var "Dubbel-LP:n", som Eddie pratar om på "Julhälsning ifrån CBS"? Var det "Garagetaper", som råkade bli en enkel-LP, eller finns det någon annan förklaring?
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Eddie Meduza släpps på vinyl.

Post by uy »

Jag tror det var Garagetaper. Omslaget var ju trots allt utfällbart precis som på en dubbel-LP. Detta verkar dock vara fallet i återutgivningen, där är det bara ett enkelt omslag.
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Eddie Meduza släpps på vinyl.

Post by overkill »

Ja, det mest troliga är att det var Garagetaper som eddie syftade på ang dubbel-LP´n. Både årtalen och utvik-omslaget pekar på det. Till saken hör att bl.a Ulf Lundell släppte en dubbelskiva samma år så Eddie tänkte säkert att om Uffe får och kan så kan / får väl han.

Snygga utgåvor tycker jag och kul att de även toppar försäljningslistan! Synd att de inte tog med utviket till Garagetaper dock.
Omslaget till Raggare är väl inte det snyggaste men helt Ok ändå tycker jag. Det optimala och snyggaste hade helt klart varit
orginal omslaget som kassetten hade. Man borde återutgett 21 Värsts också tycker jag, eller i varje fall tagit med de 3 unika låtarna där på nån av de andra utgåvorna. Gasen i botten t.ex hade ju inga bonuslåtar så där borde de fått plats.

Om Bert tar efter hoppas jag att även skivorna från 95-01 återutges eftersom de inte har funnits på vinyl sen innan. Gärna Väg 13 också även om den tillhör UT.
Post Reply