10"-Vinyl med ej tidigare utgivet material.

Nyheter angående Eddie Meduza
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

10"-Vinyl med ej tidigare utgivet material.

Post by Evert Meduza »

https://www.facebook.com/atenzia/photos ... =3&theater" onclick="window.open(this.href);return false;

Man får skynda och fynda, folk lär sitta som fastlaglade vid datorn/paddan/telefånen och vänta nu.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Re: 10"-Vinyl med ej tidigare utgivet material.

Post by retepnoslack »

FRÄNT!
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: 10"-Vinyl med ej tidigare utgivet material.

Post by ELN »

Dessa sjuka sammanträffanden... Startade Blues Roots, en lista eller vad det heter som Spotify knåpat ihop. Nyss klickade jag på länken ovan och läser att det bland annat finns en version av Dust My Broom. Inte mer än någon minut senare startar DEN låten på Spotify. Nämen säg goddag då. :D
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: 10"-Vinyl med ej tidigare utgivet material.

Post by overkill »

Ett givet köp. Är dock skeptisk till varför dom vill göra den i så liten upplaga, är väl bättre att alla som vill ha den får köpa? men det kanske är ett slags knep för att öka intresset kring eddie. Det känns aldrig som att intresset är "lågt" men det kunde ju vara högre också och sen är det ju en massa annat som stjäl uppmärksamhet. Så det gäller att sticka ut lite om man vill synas och sälja fler plattor, enkelt förklarat.

Hoppas det medföljer en digital download också i köpet, dvs så att man kan ladda ner låtarna också (gärna i både högupplöst format som flac och mp3), eftersom nu plattan inte verkar släppas på CD vad jag förstår. Det är ganska vanligt nuförtiden, att om man köper en vinyl ingår många gånger en digital version också.

10" tums vinyler är ganska ovanligt för övrigt. På stenkakans tid var det standard, men när vinyeln kom var det nästan bara 7" (singlar och EP:s) och 12" (Maxi´s och LP:s) som gällde. Tror att 10" kom först på 80-talet men jag kan ha fel där. Det fick i vilket aldrig nått genomslag och är idag ganska ovanliga, oavsett vilken typ av musik vi snackar om. Dock har det ju kommit enstaka 10" utgåvor på 90-talet och på senare år men det fortfarande ovanligt.
Har själv några tusen vinyler i samlingen (har dock inte räknat exakt hur många det är) och 10" har jag 5-6 st tror jag.
Bland grupperna kan nämnas Iron Maiden, Judas Priest, David Bowie, Motörhead & Girlschool (ett gemensamt samarbete mellan dessa 2 grupperna), Metallica och ett fåtal till. Så ur den synvinkeln blir det ett trevligt tillskott även om innehållet såklart är viktigast.
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Re: 10"-Vinyl med ej tidigare utgivet material.

Post by mrrogerballis »

Kan ju meddela att realesan är satt till. mars 2016.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: 10"-Vinyl med ej tidigare utgivet material.

Post by Evert Meduza »

mrrogerballis wrote:Kan ju meddela att realesan är satt till. mars 2016.
Stort tack för info Roger. :D
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Re: 10"-Vinyl med ej tidigare utgivet material.

Post by mrrogerballis »

Evert Meduza wrote:
mrrogerballis wrote:Kan ju meddela att realesan är satt till. mars 2016.
Stort tack för info Roger. :D
Jajodå!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: 10"-Vinyl med ej tidigare utgivet material.

Post by overkill »

Hoppas denna är på G snart, börjar bli otålig här.

En nyhet är denna bildskivan som släpps, på födelsedagen 17/6.
Midsommarnatt / Mera Brännvin 12"

https://www.ginza.se/product/meduza-edd ... c-/445903/" onclick="window.open(this.href);return false;

Enligt vissa uppgifter rör det sig dock om en 10 tums vinyl och inte 12 men den som lever får se.
Fick reda på detta via Bengans skivaffär, och enligt dom är det så. Bra val av låtar och det ser ut att vara en fin bildskiva. Givet köp.

The Lost Tapes är ju dock mer intressant eftersom den innehåller tidigare outgivet material.
User avatar
EddieM
Helgfyllo
Posts: 129
Joined: 22 Mar 2015, 07:29
Location: DALARNA

Re: 10"-Vinyl med ej tidigare utgivet material.

Post by EddieM »

Hur har det gått? Kommer den snart? :D Nyfiken på vilka låtarna. :D
Det bor en man i skogarna.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: 10"-Vinyl med ej tidigare utgivet material.

Post by Evert Meduza »

EddieM wrote:Hur har det gått? Kommer den snart? :D Nyfiken på vilka låtarna. :D
Senast jag hörde med dem så hade en hel del på gång, annars lovar de att skivan skall komma.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
User avatar
EddieM
Helgfyllo
Posts: 129
Joined: 22 Mar 2015, 07:29
Location: DALARNA

Re: 10"-Vinyl med ej tidigare utgivet material.

Post by EddieM »

Håller tummarna, frågade dock om de endast skulle ges ut endast på vinyl och fick som svar att de skulle komma på andra medier också, så hoppas det blir på cd (kanske för höga hoppningar) eller mp3-nerladdning (för låga förväntningar). :P
Det bor en man i skogarna.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: 10"-Vinyl med ej tidigare utgivet material.

Post by overkill »

Nån som vet hur det går med denna? Verkar inte hända så mycket med detta släppet (?).
Jag vill ju höra låtarna.

Såg för övrigt att Ginza nu säljer CD-skivorna Jag och min far och Errol för endast 10 kr stycket.
Löjligt billigt.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: 10"-Vinyl med ej tidigare utgivet material.

Post by Evert Meduza »

overkill wrote:Såg för övrigt att Ginza nu säljer CD-skivorna Jag och min far och Errol för endast 10 kr stycket.
Löjligt billigt.
"Jag Och Min Far" kan jag förstå då jag tyckte att den var en besvikelse.
Errol däremot tror jag mest har att göra med för konkurrensen från vinylen.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: 10"-Vinyl med ej tidigare utgivet material.

Post by uy »

Det har snart gått ett år sedan vi först höde talas om denna skiva. Det börjar bli lite DeVaDe-varning över detta projekt. ;)
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
EddieM
Helgfyllo
Posts: 129
Joined: 22 Mar 2015, 07:29
Location: DALARNA

Re: 10"-Vinyl med ej tidigare utgivet material.

Post by EddieM »

Ja det känns så. Va rätt segt när devade aldrig släpptes. Men de gick på radio iaf så man fick höra de låtarna som skulle vara på. Men bra va de inte. Finns bättre outgivet material.
Det bor en man i skogarna.
Post Reply