NYTT! Bok + CD

Nyheter angående Eddie Meduza
Post Reply
User avatar
EddieM
Helgfyllo
Posts: 129
Joined: 22 Mar 2015, 07:29
Location: DALARNA

NYTT! Bok + CD

Post by EddieM »

Vi alla vet att det har varit lite stilla senaste tiden med Eddie, men nu är det dags snart igen. den 21 juni kommer boken "Just Like Eddie - Errol Norsted 1948 - 2002"

Boken börjar när den tar sin start med Pack Of Losers och under hans turné. Den innehåller mängder av bilder, pressklipp och dessutom en diskografi med bilder på alla släpp! Det är en tjock bok på 200 sidor som dessutom är tryckt i fyrfärg. Som bonus får man "The Lost Tapes" som släpptes på vinyl tidigare och nu första gången på CD.

Författare är Skövdejournalisten Lennart Wrigholm som har tagit mycket hjälp av Peder Sveder och Göran Brandels.

KAN FÖRBESTÄLLAS REDAN NU

Den kan redan nu förbeställas. Visst är det bra?! Det känns så roligt att det fortfarande rör sig och att man inte glömmer bort Eddie Meduza! :)

Image
Det bor en man i skogarna.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: NYTT! Bok + CD

Post by overkill »

Intressant kan nog bli ett köp framöver. Dock så har diskografin inget med just Pack Of Losers att göra, eftersom de inte släppte
några skivor eller nått annat officiellt. Det finns säkerligen inspelningar (gissar jag), både studio och live med gruppen, men inget kom som sagt ut då det begav sig. Skulle vara kul att få veta varför. Samma sak var det ju med Anders Norstedts och grupperna han var med i före.

Enligt infon på CDON är boken på 152 sidor, och inte 200, som det uppges ovan.
http://cdon.se/b%C3%B6cker/g%C3%B6ran_b ... 2-40485892" onclick="window.open(this.href);return false;

Kul med The Lost Tape på CD.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: NYTT! Bok + CD

Post by overkill »

.. och enligt Ginza är boken på 148 sidor. Finns flera sätt att räkna sidor på, tydligen.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: NYTT! Bok + CD

Post by Långis »

Så, då var boken inköpt. Ser att man hävisat till min sida i källförteckningar, vilket glädjer ett gammalt sjömanshjärta.
Har inte haft tid att läsa så mycket än, men tar lite då och då när andan faller på. En trevlig bok så här inledningsvis.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: NYTT! Bok + CD

Post by overkill »

Även jag har införskaffat boken nu. Kostar just nu 99 riksdaler på Ginza. Har inte börjat läsa den ännu,
men ska börja snart. Rent utseendemässigt var den mycket större än jag föreställde mig.

Jag har faktiskt inte lyssnat så mycket på Eddie de senaste åren av olika skäl men det ska bli kul att återuppta
intresset igen. Lär ju bli mer och mer sugen på att börja lyssna mer igen i samband med att jag läser boken.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: NYTT! Bok + CD

Post by overkill »

Har börjat läsa boken nu och är hitils mycket positivt överaskad. Ganska mycket har trots allt varit okänt om Errols tidiga år och musikaliska karriär och det är för jeavla synd att Pack Of Loosers inte släppte nån skiva. De var ju av allt att dömma relativt stora, spelade mycket live och borde ha kunnat fått ett skivkontrakt som många andra mindre band fick. Errol själv talade ju inte så ofta om sina tidiga år mer än ganska flyktigt i t.ex Slitz repotaget.

För övrigt så vill jag minnas att en av låtarna på kassetten Första försöken är inspelad nån stans live i Tidaholm på 60-talet. Kan ha varit med Pack Of Loosers, även om det inte står det namnet i info-häftet.
Sen är ju ytterligare en låt med på bonus-discen till dókumentär-filmen så man har ju ändå fått ett litet hum om hur de lät.

Fortsättning följer (för undertecknad).
User avatar
EddieM
Helgfyllo
Posts: 129
Joined: 22 Mar 2015, 07:29
Location: DALARNA

Re: NYTT! Bok + CD

Post by EddieM »

Jag ser både gott och ont på den, tycker den är lite slarvigt gjord och flera bilder är exempelvis inte i rätt format utan utdragna.
Det bor en man i skogarna.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: NYTT! Bok + CD

Post by overkill »

Jag tror det snarare handlar om okunskap än om slarv i första hand. Men visst kunde vissa saker gjorts bättre.
Men jag gillar det annorlunda upplägget med mycket kring beskrivningar av hur dåtidens samhälle och
musikklimat såg ut. För oss som inte var med då förstår man också Errols liv lättare.
User avatar
EddieM
Helgfyllo
Posts: 129
Joined: 22 Mar 2015, 07:29
Location: DALARNA

Re: NYTT! Bok + CD

Post by EddieM »

Ja absolut, men brukar man inte låga några gå igenom boken först och ge lite feedback? :) Nåja, den är faktiskt väldigt bra förutom lite fel på bildernas storlek. :)
Det bor en man i skogarna.
Post Reply