Dåren - "ny" bok

Nyheter angående Eddie Meduza
Post Reply
User avatar
EddieM
Helgfyllo
Posts: 129
Joined: 22 Mar 2015, 07:29
Location: DALARNA

Dåren - "ny" bok

Post by EddieM »

Den är väl egentligen inte "ny" egentligen men såg att de lagt till "Detta är andra reviderade upplagan." och den har jag missat. Missade totalt att den släpptes, trodde den låg på något bord, men den gavs tydligen ut som e-bok. :)

Image
Det bor en man i skogarna.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Dåren - "ny" bok

Post by Evert Meduza »

EddieM wrote:Den är väl egentligen inte "ny" egentligen men såg att de lagt till "Detta är andra reviderade upplagan." och den har jag missat. Missade totalt att den släpptes, trodde den låg på något bord, men den gavs tydligen ut som e-bok. :)

Image
Länk? :)
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
User avatar
EddieM
Helgfyllo
Posts: 129
Joined: 22 Mar 2015, 07:29
Location: DALARNA

Re: Dåren - "ny" bok

Post by EddieM »

Hur missade jag länken?

http://www.sotinge.com/index.php?option ... 67&lang=sv" onclick="window.open(this.href);return false;
Det bor en man i skogarna.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Dåren - "ny" bok

Post by overkill »

Länken fungerar inte. Inte för mig i alla fall. Hade ju dock hellre köpt den som en vanlig tryckt bok.

Hade totalt missat att denna släppts. Om jag minns rätt så skrev författaren här på forumet för ett antal år sen och
samlade in information till boken. Tror att tråden finns kvar. Jag bidrog med en del fakta och några bilder till den vill
jag minnas.
User avatar
EddieM
Helgfyllo
Posts: 129
Joined: 22 Mar 2015, 07:29
Location: DALARNA

Re: Dåren - "ny" bok

Post by EddieM »

Va tvungen testa igen, ser att hela hemsidan ligger nere.
Det bor en man i skogarna.
User avatar
EddieM
Helgfyllo
Posts: 129
Joined: 22 Mar 2015, 07:29
Location: DALARNA

Re: Dåren - "ny" bok

Post by EddieM »

Det enda sättet att se boken på är via web.archive, men då kan man inte beställa då man får en länk till webbsidan för att kunna ladda ner den. Fick ställa frågan angående boken då det saknas en bild i den som har en triangel o kamera i hörnet, borde ju fixas till, skickade ett meddelande till nu så får vi se, frågade om websidan också varför den ligger nere.

Kan du hitta tråden om boken? Har ett vagt minne av att jag faktiskt känner igen det där. Sökte efter bokens namn och författaren men hittade nada.

http://web.archive.org/web/201606132034 ... 67&lang=sv" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT: Hittade hans blogg: http://captainanarchia.blogspot.se/2012 ... eduza.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Det bor en man i skogarna.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Dåren - "ny" bok

Post by overkill »

Sökfunktionen i det här forumet är - och har alltid varit, totalt och fullständigt värdelös på alla tänkbara sätt.
Har aldrig fungerat överhuvudtaget vad jag kan minnas, märkligt nog. Vill man hitta nån speciell tråd är det
bara att leta manuellt som gälller. Har man Tålamod och tiden som krävs går det. Hittade tråden efter en del letande:

http://meduzaland.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=3201" onclick="window.open(this.href);return false;

När jag tänker efter så har jag nått vagt minne av att jag antingen fick eller betalade en liten
slant för en förhandsversion av boken i digital form. Tanken var att läsa igenom och att återkomma med synpunkter
till författaren innan den riktiga boken skulle tryckas. Minns att jag bidrig med en del info och ett fåtal bilder. Men detta
är säkert 5-6 år sen och var jag har den digitala boken minns jag inte. Troligen har jag den sparad nån stans, minns bara
inte exakt var.

Tackar för länkarna.
User avatar
EddieM
Helgfyllo
Posts: 129
Joined: 22 Mar 2015, 07:29
Location: DALARNA

Re: Dåren - "ny" bok

Post by EddieM »

Har du den saknade bilden mångro?

Lite sur faktiskt att man köpt och skrivit till personen men inte får något svar. Lite dålig stil. Får se kanske inte är hemma nu under påsken eller har något annat för sig? Kanske lagt ner sidan?
Det bor en man i skogarna.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Dåren - "ny" bok

Post by overkill »

Vilken bild menar du? förstår inte riktigt frågan. Om du syftade på förhandsversionen av boken så kan jag nog leta rätt på den vid tillfälle. Den är dock säkert 6-7 år gammal och säkerligen ändrad i massor av gånger sen dess.

Jag har inte kontaktat författaren på flera år, har ingen aning om varför han inte svarar.
Men att ge det lite tid är väl säkert bra.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Dåren - "ny" bok

Post by Evert Meduza »

https://www.facebook.com/martin.ekdahl1" onclick="window.open(this.href);return false;

På Facebook kanske man kan kontakta honom?
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
User avatar
EddieM
Helgfyllo
Posts: 129
Joined: 22 Mar 2015, 07:29
Location: DALARNA

Re: Dåren - "ny" bok

Post by EddieM »

Fick faktiskt svar idag.

Han va tvungen att lägga ner hemsidan av någon anledning men hoppas på att få upp den snart igen. Fick boken igen (dock i ett annat format, a4?), bilden är i alla fall med som saknas, men det saknas andra bilder istället, men jag är nöjd i alla fall, nu kan man se brevet. :) Va sidan 172.
Det bor en man i skogarna.
sharpie
Helgfyllo
Posts: 104
Joined: 08 Sep 2008, 11:40

Re: Dåren - "ny" bok

Post by sharpie »

Lägg upp den då ;)

EDIT: Fattade det som att den var gratis. Eller det är den inte? Eller är den? Nej?

Lägg inte upp om den inte är gratis mao.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Dåren - "ny" bok

Post by Långis »

Sotingesidan var ju aktiv för bara någon månad sen. Man får hoppas att den kommer upp igen
EddieM wrote:Fick faktiskt svar idag.

Han va tvungen att lägga ner hemsidan av någon anledning men hoppas på att få upp den snart igen. Fick boken igen (dock i ett annat format, a4?), bilden är i alla fall med som saknas, men det saknas andra bilder istället, men jag är nöjd i alla fall, nu kan man se brevet. :) Va sidan 172.
Ta gärna en skärmdump på bilden, eller skicka till mig på facebook. Har sökt den till hemsidan.
User avatar
EddieM
Helgfyllo
Posts: 129
Joined: 22 Mar 2015, 07:29
Location: DALARNA

Re: Dåren - "ny" bok

Post by EddieM »

Nu finns jag inte kvar på facebook längre, men ska försöka skicka den på något vis till dig. :)
Det bor en man i skogarna.
Post Reply