Noslack-Journalen

Retep Noslacks tillhåll
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Det låter bra det, UY. Teckningen på 87:an och översten är däremot INTE med i tidningen. Den lade jag bara dit, eftersom den passade så bra i sammanhanget.

Teckningen är ifrån en provsida, som jag skickade in till redaktören för 91:an och ville börja teckna serien, men jag fick naturligtvis avslag i vanlig ordning.
Last edited by retepnoslack on 23 Oct 2006, 02:28, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

on 10/23/2006 at 02:28:35, RetepNoslack wrote:Det låter bra det, UY. Teckningen på 87:an och översten är däremot INTE med i tidningen. [/quote]
Det gör inget. Jag skickade mailet innan jag sett bilden.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Jag fick pengarna igår tillsammans med en bild på Urgel Pannkaka, som blir indragen i ett rum utav en stark hand. Image

SÅ, nu har jag skickat iväg tidningen till UY. Du var så sent ute, att jag bara hade ett exemplar kvar och det var lite slarvigt limmat. Jag fick se det, när jag alldeles nyss tagit fram kuvertet. Men jag hade, som sagt, bara EN tidning kvar, så det fick ju bli den i alla fall. Image

Jag har nämligen försökt, att limma istället för häfta, men det var så svårt, att jag förmodligen går tillbaka till häftklamringen igen.

Jag skickade med en handmålad färgaffisch, så jag hoppas, att du kan förlåta, att limningen var så dålig på tidningen. Du får bläddra försiktigt.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

Davisst, det förlåter jag. Image Jag får väl skylla mig själv när jag var så seg att skicka iväg pengarna. Jag får se till att få iväg det tidigare tills nästa gång. En handmålad färgafish, säger du? Tack så mycket, det ser jag fram emot.

Angående bilden på Urgel Pannkaka så tänkte jag att den starka handen ska tillhöra Leif-Runar.

Edit: Fick tidningen i går, men den har legat i min fars arbetsbil tills i dag. jag har bläddrat igen om den, och är väldigt nöjd med innehållet. Ska läse lite mer i kväll. Färgaffishen var mycket fin, jag borde köpa plastfickor och sätta in alla grejjer jag fått från dig i en pärm. en annan sak jag lade märke till var att Leif-Runar var med i tidningen, mycket trevligt. Men du hade missat halva hans namn, så du får nog låsa dörrarna om natten ifall han vill famföra sina åsikter om det.
Last edited by uy on 09 Nov 2006, 22:34, edited 1 time in total.
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Noslack-Journalen

Post by Långis »

Fasen, jag missade detta nummer! Image Var lite för sent ute...
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Tjyvläser din far DINA tidningar? Det var det värsta jag har vart med om, tror jag. Image
Bra, att du gillade innehållet, fastän det var så dåligt ihopklistrat. Affischen tog långt tid, att göra, så den får du vårda extra ömt.

Ja, just det Leif-Runar var med i tidningen också, fast jag hade missat hälften, som du säger. Jag borde ha skrivit, att han kom ifrån "Svenland" också. Han slog ner reportern, som gjorde intervjun, kan tilläggas.

Spekpanna, var lite sent ute. UY köpte sista exemplaret, som sagt. Men om/när jag har införskaffat en egen kopiator, så kan jag måhända ordna fram ännu ett exemplar. Jag har EVENTUELLT en på lager just nu, som har stått på ett....eh...ja, lager.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Nej, det gick åt helvete med kopieringsapparaten, så nu är jag fast i ingenmansland igen, kan man uttrycka sig. Ja, ja, jag har nästan gjort klart nästa nummer i alla fall, som jag tänker presentera här, så småningom.

Jag var helt övertygad om, att "UY" köpte det sista exemplaret utav det senaste numret, men hittade faktiskt ett exemplar i en plastkasse, som jag hade glömt bort. Är du fortfarande intresserad, "SPEKPANNA", så kan denna eminenta tidskrift tillfalla din ägo. Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Noslack-Journalen

Post by Långis »

Jag anmäler mig direkt. Du har PM
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

Så nästa nummer är snart klart? Det ser jag fram emot. jag har skaffat mig nya plastfickor till en gammal pärm som jag förvarar dina tidningar i. Annars lär jag slarva bort dem.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Ja, snart och snart. Jag skall försöka, att få den klar innan lucia i alla fall. Jag lägger väl upp en bild på den, när det dags.

Jag har stort sett gjort klart materialet, men eftersom jag inte fick tag på en egen kopieringapparat, så kan det ta väldigt lång tid och kopiera upp exemplaren.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

NYTT NUMMER, snart ute!

Image

Ja, då är det snart dags för det senaste numret, då.
Väldigt försenat, men det vet ni väl redan om. "Spek/Långpanna" har redan förbeställt sitt exemplar och kommer få det, så fort den sista sidan lämnat kopieringsapparaten och häftats ihop. Ja, jag har gått tillbaka till vanlig häftning igen. Det blev enklare så.

Det här kan det nyaste numret bjuda på

Den svenska polisfilmen karikeras. Alla klyschor finns med, var så säker. Full fart på åtta våldsamma sidor.


Image

Cecilia Stålhammar kämpar på i det hårda karga Ryssland. Vikingasällskapet delar, ofrivilligt, på sig och råkar ut för inte bara vargar, snö och kosacker, utan också en fanatisk missionär. Tolv sidor äventyr ifrån 800-talet!

Image

Råggan, tidningens cyniske, filmrecensent tar sig an polisfilmerna och den otursförföljde klassföreståndaren Stefan Björkman skall ut och ta ett stillsamt bad, men blir det så stillsamt, tro?

Tidningen blir nog klar någon gång nästa vecka.
Tills dess, ha det så bra!

User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

Ah, den måste jag beställa. Ska jag skicka ett mejl som vanligt?
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Ja, om du har tappat bort min adress. Annars, så kan du skicka kuvertet direkt.

Texta noga på framsidan. "Spekpannas" brev slarvades bort utav posten. Jag vet inte, om det berodde på DETTA, utan det är bara en teori.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

Då ska jag se om jag kan växla till mig en 50-lapp. För det är väl 50 du ska ha?
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Noslack-Journalen

Post by Långis »

on 01/05/2007 at 05:50:54, RetepNoslack wrote:Texta noga på framsidan. "Spekpannas" brev slarvades bort utav posten. Jag vet inte, om det berodde på DETTA, utan det är bara en teori. [/quote]

Ja, det kan jag skriva under på. Nån på posten blev iallafall glad av en extra julklapp verkar det som. Nåja ser frame mot kommande nummer,, jag älskar parodier. Och man kan väl gissa sig till vilka som stått modell för din polisbild här ovan?
Post Reply