Noslack-Journalen

Retep Noslacks tillhåll
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Ja, femtio kronor vill jag helst få, UY. Låna utav far din. Han verkar ju vilja sno åt sej tidningen före dej. He, he! Image

Ja, det är två kända figurer, som är förebilder till karaktärerna. Jag tänkte först rita exakta karaktyrer utav dem, men ångrade mej och lät dem bara vara förebilder till figurerna.

Lite, som Mel Brooks filmer. Att man lånar lite grunder och gör några egna typer utav dem.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

Nu har jag fått i ordning brevet, så jag skickar iväg det i morgon när jag går ut med hunden.
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Noslack-Journalen

Post by E-M »

Bara ren nyfikenhet.... ungefär hur mycket tjänar du på att sälja tidningen till folk?
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Ungefär 390 kronor på varje nummer. Det kan bli mer eller mindre också, men det är ju inga stora pengar. "Posten" lägger ju beslag på tjuge spänn, när man skickar tidningen med posten, exempelvis.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Noslack-Journalen

Post by E-M »

Men då blir det ju en liten slant i alla fall, för du håller väl mest på med det för att det är roligt?
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Javisst, får jag det. Javisst, gör jag det.
Svar: "Ja" på bägge frågorna.

Jag fick kuvertet utav UY idag och skall skicka iväg tidningen, så fort den har blivit klar.

Kapten Bert var med också, på ett hörn. Någon form utav efterlysning såg det ut som. Fast jag såg ingen utlovad belöning, förstås.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

Nej, Kapten Bert är inte tillräckligt känd ännu för att man ska kunna få någon belöning för honom. Det var bra att kuvertet kom fram, jag var lite orolig att det påklistrade frimärket skulle ramla av. Nej, jag har inte klistrat på ett begagnat frimärke. Det har suttit på ett kuvärt som aldrig blev ivägskickat.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Jag trodde snarare, att Kapten Bert hade VARIT känd och nu för tiden försökte leva upp till sitt gamla rykte. Du skrev ju någonting i persongalleriet, att det är hans nyanställda, som saboterar för honom med sin dumhet (Eller något liknande).

Nåväl, nåväl. Jag skulle ha haft klart tidningen denna vecka, men det är fortfarande a3-sidor kvar att kopiera och det kan jag bara göra på vardagar. Så den blir klar först NÄSTA vecka.

Men det är ett utav de bästa numren hittills, enligt mitt tycke, så det kan vara värt all väntan.

User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

Jo, det var lite så jag tänkte, att han har ännu inte kommit så långt att de vill få tag i honom. Han har ju dessutom blivit tjockare sedan han var ung, så det är inte enns säkert att någon skulle känna igen honom.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Han får odla en riktigt maffig skepparkrans också, så är saken biff. Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

I går kom då äntligen tidningen. Men den här gången hann jag ta in posteni nnan pappa hade kommit hem. Image Den var i vanlig ordning jävligt kul. Jag gillade speciellt polis-serien.
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Noslack-Journalen

Post by Långis »

Fick också tidningen igår. Bort ju inte hemma så jag har precis öppnat kuvertet. Blir läsning ikväll med en liten whiskey.

Kom förresten på en sak. Det är lite synd att inte fler får se dina teckningar som du skickar med. Kanske mans kulle starta en tråd här där vi kan scanna in och publicera bilderna?

Så fort jag fått fart på internet i lägenheten ska jag sätta igång och skanna.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Bra! Jag trodde först, att den skulle komma fram först på måndag. Det ser man. Posten kan vara riktigt snabb. Men så är det ju ett statligt verk...eh...aktiebolag...eh...Nej, jag vet, ärligt talat, inte VAD posten är nu för tiden. Det är alltid trevligt, när sakerna uppskattas också.

Polis-serien var rätt enkel, att skriva manus till, men desto svårare att teckna. Ja, ni kanske upptäckte, att jag verkligen är USEL på, att teckna bilar och andra motorfordon. Jag får börja träna på det.

Ja, har du tid och lust "Långpanna", så kan du scanna in bilderna. Det kanske kan locka fram några fler köpare utav tidningen också. "Uy" fick ingen originalteckning den här gången, då jag inte hade någon klar, men jag hoppas, att kunna teckna en till nästa gång.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Noslack-Journalen

Post by Långis »

Japp, lite scanning ska ordnas senare... eller kanske jag får fota dem istället då jag ramat in dem och hängt upp ovanför soffan...
fast det kanske inte blir nåt vidare, vet du om papperet du använde har en tendens att gulna? Det blir nog inget bra, i så fall får jag köra ned dem i plastfickor igen...
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

Jag ska också skanna i teckningarna jag fick när jag fått tag i en scanner. Jag tog igen en i en container i skolan, men jag vet inte om den funkar. Det behövdes någon extra kontakt för att koppla in den till datorn. Det kanske var därför de hade slängt den. Sedan tog jag igen en bandspelare också. Den funkar, men jag tror den spelar upp banden med för låg hastighet.
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply