Noslack-Journalen

Retep Noslacks tillhåll
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Jag fick pengarna igår och skall skicka grejerna idag. Så det skall väl nå fram imorgon eller i övermorgon, vad det lider. Skicka gärna ett "mejl" när det har kommit fram, så jag vet, att det inte har kommit på villovägar.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

Jag måste be om ursäkt för att jag har varit så seg med beställningen. Jag har nämnligen varit bora på praktik, men jag hoppas få iväg pengarna innan jag åker iväg igen.
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Noslack-Journalen

Post by Långis »

Såja, idag fick jag tidninger och en fiiiiner teckning också som åker direkt ned i en plastfick i prylpärmen..
det blir läsning inatt, jag tackar så mycket!
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Jag fick pengarna idag, Uy ihop med ett porträtt på Lars Deskjet och naturligtvis en tomat. Var det ovant, att rita honom på papper istället för på datorn, tro?

Jag skall skicka din tidning imorgon ihop med en originalteckning.

Trevligt, att Spekpanna gillade teckningen på Bert i svampskogen, också. Jag har läst i tidningen, att svampplockning är Karlssons största fritidssysselsättning. Jag märkte dock, att trycket i "Noslack-journalen" var väldigt "murrigt" och blackt på sina ställen( Speciellt på sdan, där Cecilia Stålhammar lyfter upp den otrevlige barmannen i kragen).

Det måste ha varit något vaj på kopieringapparaten, för så skall det EGENTLIGEN inte se ut.

Näväl, dä får la dôôôôga, för att citera Börje Lundin.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

Bra, då ser jag fram emot tidningen i lagom till helgen, kanske?
Nej, då. Att rita lars på papper är inte så ovant, eftersom jag brukar rita honom ganska ofta. Faktum är att vissa karaktärer (Kapten Bert, Per Djurman) uppstod i pappersform. Eller bänkform kanske, för Per Djurman började som klotter på en skolbänk.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Jag har blivit lite försenad. Jag hade ingen originalteckning färdig, så jag fick sätta mej och teckna en, när jag var klar med allt det andra jag skulle göra innan.

Men nu är det klappat och klart och jag lovar, att skicka iväg det på måndag.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

Oekj. Då har jag något att se fram emot tills jag kommer hem från praktiken. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Sådär, då var det äntligen skickat och klart. Jag ritade en bild på Eddie Meduza körandes någon form utav bil. Jag är egentligen väldigt dålig på, att teckna bilar, men man måste ju öva på det också ibland. Försök inte lista ut, vad det skall vara för bilmärke bara, för där går du nog bet, Uy (Och jag med för den delen)

Har du inte fått leveransen idag, så kommer den nog imorgon. Du kan inte missa det, då det står Åmåls kommun på kuvertet.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Noslack-Journalen

Post by Långis »

Ja, varför står det egentligen Åmåls Kommun på kuverten?

Uy: Du får inte glömma att scanna in bilden om du har möjlighet!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

Fick den i dag. Ska börja läsa den i kväll, så Jules Vernes bok får ligga kvar i resväskan. Tack så mycket för den fina teckningen. Jag borde nästan ta och rama in den. Tyvärr har jag ingen scanner, men jag ska se om jag kan se om min farmor har sin scanner kvar.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »


Det var bra, att den kom fram och, att du gillade teckningen "UY".

Beträffande kuvertet, "Spekpanna", så arbetar min far på Åmåls bibliotek och har flera drösar liggande hemmavid med dessa, som jag brukar få använda om jag har någonting att skicka iväg.

Så lätt förklarades det.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

Det kanske också förklarar kepan du har med texten "Åmåls kommun" på bilden som finns på evert Lundins forum. Jag trodde ett tag att det var DU som jobbade där.

En jävla rolig tidning, förresten. Den var klart mycket bättre än 91:an-tidningen som kom med posten samtidigt.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Jo, det är min fars keps. Jag brukar ha den, när jag inte har tillräckligt med ork att tvätta håret. Vi hade egentligen två stycken, men en utav dem försvann en vacker dag.

Smickrande, att höra, att min tidning var roligare än "91:an". Fast jag är ensam producent och inte har samma resurser, som Sveriges största serieförlag "Egmont". Alltid roligt med nöjda kunder. (Den som skrattade där har ovanligt snuskig fantasi).
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Nu har äntligen mars-aprilnumret kommit ut. Nästan ett helt år försenat. Jag har fortfarande ett par exemplar kvar utav denna eminenta tidning.

Image

Läs, när Stefan Björkman lånar ut sin lägenhet till en uteliggare och blir bestulen på den (Lägenheten).

Image
Del 4 utav "Cecilia Stålhammar". Sökandet efter tsar Röricks jättelika gredelina kristall fortsätter.

Image

Tôrparkusinerna i högform, som vanligt.

Image

Så varför fundera mer och tveka. Skicka ett EImageostmeddelande till mej och gör en beställning på det senaste numret utav "Noslack-Journalen", som nått ut på marknaden.

Last edited by retepnoslack on 17 Oct 2006, 23:55, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

Jag skickade iväg en beställning direkt. Mycket rolig tidning, du gör!
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply