Noslack-Journalen

Retep Noslacks tillhåll
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Noslack-Journalen

Post by overkill »

Hur går det med det "nya" numret Retep?

Jag tänkte beställa detta numret, men en förutsättning är ju att det är klart. Jag har ju inte betalat dig för "Lommebös" ännu heller, då vi sa att vi tar det samtidigt som det nya numret. Image
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Jag sliter, som ett djur! Puh! Någon vecka till, så skall det vara klart, tror jag. Ett inslag fick bytas ut hastigt och lustigt och ersättas med annat, vilket innebar, att det tar ganska så mycket längre tid.

Vi tar betalningen för tidning och skiva, när jag väl fått klart tidningen. Jag hör av mej då!
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Noslack-Journalen

Post by hakan »

Retep: Läste att du undrade om mig, jag har betalt för två tidningar som du också skickat. Image
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Bra, då vet jag det, "Hakan". Du får gärna köpa fler. Det är lite synd, så fort jag har fått tag på en ny köpare, så är det i regel en gammal, som slutar. "Overkill" har ju börjat köpa, Image men samtidigt slutade "Spekpanna". Image
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Nu är det nära, som pigan sa på höskullen. jag har bara några finputsningar kvar och allt skall vara klart och färdigt. För, att uppmuntra "Uys" och "Overkills" goda tålamod och, kanske, göra någon mer medlem sugen på, att beställa det här otroligt trevliga numret utav den här helflängda tidningen, så läggs här upp ytterligare tre stycken smakprov.

Jag lägger dem, som länkar för enkelhetens skull.

Tôrparkusiner: Badstrand.

http://www.ladda-upp.com/bilder/52382/t ... parkusiner

Cecilia Stålhammar: Den sista striden med Bröderna Bruse, en dramatisk sida.

http://www.ladda-upp.com/bilder/52383/c ... -A5lhammar

En affisch-bild, reklam för "spelningen" "Maskrosfrön". En bild, som medverkar under titeln: "Åtta sidor ur tecknarens skissbok", där lite kuriosabilder presenteras.

http://www.ladda-upp.com/bilder/52384/d ... s-karlsson

Håll till godo, mina vännerrrrrrrrr Image
Last edited by retepnoslack on 01 May 2011, 03:24, edited 1 time in total.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Då var det ivägskickat, era jävla peckar! Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

Trrrevligt, då har jag något att runka till i helgen! Image
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Noslack-Journalen

Post by overkill »

Min tidning kom igår, danke schön!
Verkar lovande vid en första anblick Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

Min tidning kom i går. Jag har bara hunnit bläddra lite i den, men det verkar lovande.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

DET NYA NUMRET!

Image

Eller, som omslaget påstår: Svamp, som går ut i skogen och plockar folk. Ta del utav Kacken Johanssons mycket lärorika svampkurs med ett komplett kartotek över våra vanligaste svampsorter i Sverige. Vad behövs för en lång svampletarutflykt? Kacken Johansson instruerar alla grunder och alla tillbehör för en lyckad jakt efter de små finurliga kryptogamerna.

Serietecknarporträttet presenterar:
Peter Madsen

Image

....Mästertecknaren ifrån Danmark och pappa till den berömda "Valhall-serien", "Signe-trilogin", "Trollskogen" och mycket annat. Här får ni ta del utav en intressant intervju med många fina bilder till.

Läs den mystiska novellen om bensinstationsägaren, som vägrar sälja någon bensin till en behövande bilägare och upplev problematiken med svampäventyret i skogen med Stefan Björkman.

Tôrparkusiner
Många sidor med "Tôrparkusinerna", förstås.

Image

Udda Dagspress-serier
Noslack-Journalen visar upp dagspress-serier, som du inte trodde fanns, den ena dummare än den andra. Vad sägs om: "Nisse Nasseman" den misslyckade nynazisten, "Kalle Kannibal", kannibalen med smak för svart humor, "Den Domme Beide-bonnen", bondeserie helt och hållet skriven på skånska eller "Den lilla Å-båten", om Ubåten, som jagar sovjetiska spioner i en vanlig Å.

Gästartist: Snorres CALVERO
Den föräldralösa gatupojkens vandring ibland underliga figurer och stora betongklumpar till dystra hus. En liten grabb i den olämpliga och hårda storstaden beflockad utav, inte alltför sällan, hårda och trångsinta fabeldjur.

Image

Och Naturligtvis: Hans Jaarhle svarar på läsarbrev, Råggan skäller ut film, Studierektor Flitman, limerickar och Daschlânns-Karlssôns tankar och betrakelser om JUST svamp.
Last edited by retepnoslack on 10 Jul 2011, 03:04, edited 1 time in total.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Eh, Jag glömde skriva, att bara omslaget är i färg. Resten utav tidningen är i svartvitt, som vanligt. Ja, så ingen blir besviken, alltså.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Noslack-Journalen

Post by overkill »

Nya numret kom i fredags. Tackar Image
.. och i vanlig ordning, så verkar det mycket lovande!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

Jag fick också min tidning häromdagen. Det ser, som Overkill påpekat, lovande ut. Image

En annan sak jag har funderat på,var blev intervjun med Gunnar Persson av? Den skulle väl ha varit med i förra numret, men jag kan inte hitta den, hur noga jag än läser igenom tidningen. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Gunnar har haft lite problem på sistone, så han fick inte klart svaren i tid. Men, ingen fara: Den skall komma, "Uy". Måhända i det kommande numret eller det nästa. Jag utannonserar den dock inte, eftersom jag redan gjort det en gång och det skulle bli orättvist emot de andra serieskaparna, som bara blev utannonserade EN gång.

Det kommer, men andra ord, bli TVÅ Serietecknarporträtt i samma nummer.

Bra, att tidningarna kom fram! Läs och njut mina herrar! Image
Last edited by retepnoslack on 10 Aug 2011, 03:37, edited 1 time in total.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Nummer 41

Image

Nu var det äntligen dags för, att göra reklam för höstnumret utav ”Noslack-Journalen”, som helt enligt den dystra årstidens signum tar upp ämnet ”Mysterier och Kriminalitet”. Har ni undrat, hur en inbrottstjyv tänker? Svaret kan ni få i ”Inbrottstjyvens lexikon”.

Därefter blir det mystiska noveller. Stefan Björkman försöker grubbla ut, vem som tar hans tider i tvättstugan och på ett rikt gods någonstans i Sverige skall en middag äga rum, en middag som slutar på ett förödande sätt. Vart tog förresten den dyrbara vasen vägen? Vem stal den? För den är, i alla fall, borta ifrån sin ursprungliga plats.

Image

Åtta utblottande sidor ur ”Tecknarens Skissbok”, där jag själv har rotat reda på massa lösa ark i min byrålåda och publicerat i tidningen. Det kan vara skisser, ofärdiga serier, refuserat material ifrån stortidningar eller bara kladd. Den här gången får läsarna ta del utav några fler sidor ur det ofullbordade äventyret: ”Paddan och Kugghjulfabrikören”, en serie med Cecilia Stålhammar, som påbörjades 1998, men aldrig avslutades.

Patrik Norrman presenteras i ”Serietecknarporträttet”. Läsarna får möta mannen bakom ”James Hund” (Tillsammans med Jonas Darnells manus), den sympatiske lille privatdetektiven och den machobetonade kriminalkommissarie Bengt Baskebäck. Patrik tecknar, också, ”Bacon och Ägg”, ”Moppe och Mobilen” och även en serieversion utav den kinesiska sagan om ”Kung Markatta” (Sun Wukong, på kinesiska). I Patriks variant heter den: "Konrad och kungen".

Image

Bilden är lånad ifrån Patrik Norrmans blogg, som man hittar på denna adress

http://patriknorrman.blogspot.com/

Tôrparkusinerna släpper loss på många sidor. Olov skall bli frågvis mitt i natten, måla staket och sluta snusa. Sigvard skall bära väskor åt Gubben Grans barnbarn Baja-Maja (Köper och säljer dynga), som skall flytta till bygden och kommer med eftermiddagsbussen. Gräppla-Svenssôn är gräsänkling och skall göra massa uppgifter, som hans dyra hustru har skrivit till honom på en lapp. Och vilka fåglar och hockeyfrisyrer och dyker upp, när det är riktigt kallt? Ja, det kan man fråga sig. Svaret får ni utav Sigvard.

Image

Bli immun emot alla brott! Det trodde ni väl inte? Jodå, ”Noslack-journalen” har lösningen på problematiken lag och ordning. Som, om inte detta vore nog: Råggan recenserar kriminalfilm, Snuttan och Eriksson tittar på melodifestivalen, Daschlânns-Karlssôn berättar om s.k. mysterieböcker och limerickarna visar upp en sömnig bilmekaniker, en bortglömd leksaksbil och en smörsångare ifrån Ellenö (Vem kan det vara?)

Kom och köp, kom och köp, jag har inte ätit, nu, på tie minuter!
Last edited by retepnoslack on 06 Nov 2011, 11:56, edited 1 time in total.
Post Reply