Tôrparkusinernas påskafton

Retep Noslacks tillhåll
Post Reply
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Tôrparkusinernas påskafton

Post by retepnoslack »

Här kommer ännu ett avsnitt utav radioteatern med "Tôrparkusinerna".

Den utspelar sig INNAN det förra, på påskafton. Olov och Sigvard skall ha ett stort kalas, men det verkar som, om ALLA gästerna har fått förhinder.

Skall de verkligen bli tvungna, att sitta och äta ägg själva? Eller? Image


http://www.badongo.com/file/754628

Kan nämnas, att det här avsnittet var ett utav de svåraste, att spela in. När det sedan skulle klippas ned till 20-minuter (som varje avsnitt skall vara på), så blev det lite rumphugget på sina ställen.

Nu, med facit i hand, så kan man ju tycka, att jag skulle ha klippt ned lite grann i början och behållit lite mer utav slutet. Men jag får väl säja, som Eddie Meduza efter, att han har spelat klart "Bonnaboogie" vid isvaken. "Det gick väl? Dä får dôôôôôôga!"
Last edited by retepnoslack on 27 May 2006, 20:23, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Tôrparkusinernas påskafton

Post by uy »

Oj, jag ligger efter. Jag lyssnade aldrig på hela förra avsnittet, för jag fick bara hem de första 10 minutrarna (tyckte det slutade lite abrupt . Image). Men i kväll ska jag ta och ladda ner båda avsnitten och lyssna.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Tôrparkusinernas påskafton

Post by retepnoslack »

Ja, nu ligger du kraftigt efter. Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Tôrparkusinernas påskafton

Post by uy »

ja, men nu jävlar ska jag ta och ladda ner!
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Tôrparkusinernas påskafton

Post by overkill »

Du har inte möjlighet att ladda upp några avnsitt igen? Image

Skulle vara kul att höra. Image
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Tôrparkusinernas påskafton

Post by retepnoslack »

Ärligt talat, så kommer jag inte ihåg vad detta avsnitt handlade om. Påsk, jovisst, men mer i detalj. Alla avsnitten (både de långa och de korta) finns på min gamla dator, som har kraschat. Undantagen var tre stycken korta fem-minuters. "På fin restaurang", som finns med på skivan "Smerrgôs-bol" och "Sjurätters middag" och "En underbar afton", som medverkade på "Lommebôs.

Jag har planer på, att spela in flera. Dessvärre har den här datorn ett riktigt uselt ljudkort, vilket inte tillåter några inspelningar med mikrofon. Men jag skall fixa det, när jag har fått lite mer pluring i min plånbok.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Tôrparkusinernas påskafton

Post by overkill »

Aha, okej. Trist när datorer krashar och ovärderlígt material ligger på dem Image

För egen del har jag gjort backuper på det viktigaste på USB-minnen, ganska blligt och framföralllt enkelt.
En del saker, som egna inspelningar och personliga bilder betyder ju extra mycket så sånt känns är ju i alla fall bra att ha i säkerhet, så att säga. Enda nackdelen är väl möjligen att de är så små så risken är väl att man tappar dem eller förlägger de nånstans. Image Image

Vet du om det är hårddisken eller modekortet som krashat på burken? ett litet tips kan ju vara, om det bara är modekortet som rykt, och om hårddisken är hela, så kan man ta ut disken/diskarna (om det är flera) och koppla in den i en annan dator, med rätt kunskaper och utrustning. När man väl gjort det är det bara att föra över allt man vill ha till en annan dator, även här är USB-minnen ett enkelt redskap att använda sig av för att flytta materia med. Men även en vanlig mp3-spelare eller mobiltelefoner (med hyffsat stort minneskort) funkar ju. Jag föredrar det sättet framför att koppla ihop datorer med varandra som är krångligt och omständigt. Men om det är väldigt stora mängder man ska föra över är väl det att rekomendera förstås.

Men, det förutsätter ju förstås att hårddisken, där grejerna ligger, är hel. Fast även om den är kass, så finns det ibland program för att kunna reparera disken provosoriskt och kunna rädda det som är på den. Men det funkar inte med alla sorters hårddiskar, och det finns inga garantier för att det funkar.

Hehe, kom visst lite off-topic här, det var mest lite tips i allmänhet. Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Tôrparkusinernas påskafton

Post by uy »

Det kan hända att avsnitten finns kvar på min gamla dator. Jag minns att jag laddade ner dem, men jag har inget minna av att ha raderat någonting. Jag kan ju skicka de till dig om de finns kvar.

Om jag minns rätt handlade avsnittet om att Olov och Sigge ordnat till en rejäl påskmiddag, men alla deras vänner har tackat nej i sista minuten. Då råkar en av kusinerna stöta på två förrymda brottslingar och bjuder in dem till middagen. Vad kusinerna inte vet är dock att brottslingarna är efterlysta och jagade av traktens polis som fått förstärkning av en viss Göran Persson...
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Tôrparkusinernas påskafton

Post by overkill »

Haha, låter ju som något jag bara måste höra. Image Du får mer än gärna skicka alla avsnitt du har. Borde funka att bara skicka dem till min e-mail såvida inte filerna är för stora. Annars kan vi ta dem på msn.
Tack på förhand uy! Image

Jag tänkte faktiskt fråga dig, då du skrev att du har laddat ner avsnitten. Men du hann före Image
Kanske Retep vill ha sina gamla avsnitt också? Image
Last edited by overkill on 10 Jan 2011, 03:00, edited 1 time in total.
Post Reply