Retep noslack sjunger(?)

Retep Noslacks tillhåll
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Retep noslack sjunger(?)

Post by retepnoslack »

Ja, det kanske vore någonting, du, Evert. Jag skall gå in och kika lite närmare. Jag är dock med i så många ställen på "nätet", så nu börjar det bli krångligt med alla användarnamn och lösenord. Image

Jag fick "Långpannas" brev idag och skall få iväg skivan, så fort jag bara kan. Jag signerade skivhäftet med kulspetspenna, så måhända kan skivan bli eftertraktat samlarobjekt i framtiden. Men då måste man väl sjä'lv ha blivit överkörd eller tagit livet utav sej först. Puh!
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Retep noslack sjunger(?)

Post by Långis »

Jäklar vad snabb postgången är ibland. Skickade den igår. Ska bli trrevligt att få skivan och alla ska vi ju dö nån gång så kan inte jag tjäna några pengar på den så får väl mina barnbarn göra det istället Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Retep noslack sjunger(?)

Post by uy »

I går skickade jag iväg pengarna också. Eller, ja. I förrgår är det om två minuter.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Retep noslack sjunger(?)

Post by retepnoslack »

Jag postade "Långpannas" skiva i Fredags, så den kanske kommer på måndag, om posten verkligen sköter sej. Då får jag kanske "Uys" betalning samma dag, skulle jag tro.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Retep noslack sjunger(?)

Post by Långis »

Skivan har kommit! Lyssnar påd en nu medan jag lagar mat (eller försöker laga mat)
har inte hölrt hela skivan än så länge, men favoriten hittils är biten om arbetsförmedlaren. Kändes igen!

Låter riktigt bra också!
Last edited by Långis on 13 Nov 2007, 19:06, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Retep noslack sjunger(?)

Post by uy »

Hur går det med mitt kuvärt, har det kommit fram ännu? Annars får jag ta och sno brevbäraren runt brevlådan som en jävla siralfjäder! Image
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Retep noslack sjunger(?)

Post by retepnoslack »

"Martinsson" Du kan gå in på länken alldeles under det här meddelandet och lyssna på fyra "betar" på min "Myspace-sida", om du vill. Kul, att folk gillar min sånger.

Även "Spekpanna" verkar nöjd. Det är kanon, det. "Goddag på dej, förmedlaren" skrevs faktiskt under vrede(!), men blev rätt kul, när den blev klar. Hoppas, att resten utav albumet var till belåtenhet, också.

Jodå, "Uy". Det har nått fram. jag skall skicka din skiva på måndag. Jag fick något krångel på skrivaren och fick lämna in den på reparation för några dagar sedan. jag skall få tillbaka den på måndag och kan då skriva ut det där skojiga...eh...vad säger man? CD-häftet(?), som skall ligga inuti plastfodralet på skivan.

Dock kan du dock jaga brevbäraren några varv, så denne får lite motion. Det kan behövas nu, när posten har fått det så jämrans lättvindigt. I grannkvarteren har de inte ens kvar postlådorna "i dörrarna" längre, utan har satt upp några fåniga boxar längst ner i trappan bara för, att "Postman Pat" inte skall behöva springa upp några trappor.

Det var en rolig "superhjälte" du hade ritat också. VAD gör han för någonting, som kan hjälpa människor i nöd, tro? Det verkar lite invecklat. He, he! Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Retep noslack sjunger(?)

Post by uy »

on 11/17/2007 at 09:51:42, RetepNoslack wrote:Det var en rolig "superhjälte" du hade ritat också. VAD gör han för någonting, som kan hjälpa människor i nöd, tro? Det verkar lite invecklat. He, he! Image [/quote]

Ja, det han gör är väl att påpeka för folk att deras vägguttag inte är jordade. Men han åtgärdar det bara om han får betalt, så det är nog därför han är så okänd.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Retep noslack sjunger(?)

Post by retepnoslack »

Ja, men han säger åtminstone TILL gratis. Det är väl i alla fall något litet heroiskt över.

Jag ber om ursäkt för, att du inte har fått din skiva ännu. Jag har ännu inte fått tillbaka skrivaren ifrån reparatören. Jag kanske blir tvungen, att köra en stencileringsvariant, om jag inte får tillbaka den på måndag. Håll ut!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Retep noslack sjunger(?)

Post by uy »

Det kanske är reparatören vi får sno runt brevlådan (eller skrivaren) som en jävla spiralfjäder! Image
Fast då lär du aldrig få tillbaka skrivaren Image
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Retep noslack sjunger(?)

Post by uy »

Okej, då! Vi får betala reparatören runt brevlådan som en jävla spiralfjäder. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Retep noslack sjunger(?)

Post by retepnoslack »

Intressant debatt. Det skulle vara någonting för Sivert Öholm. Han, som var så rysligt dålig i programmet "På spåret". Eller också så var det La Camilla Henemark, som smittade av sej. Snart börjar den nya säsongen. Det skall bli härligt, det missar jag aldrig.

NU ÄNTLIGEN har jag postat din skiva, "Uy". Det tog jädra tid det. Men nu är det i alla fall gjort. Hoppas nu bara, att du gillar den också.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Retep noslack sjunger(?)

Post by uy »

Sådär, nu har jag fått skivan. Den var jättebra! Image Faktum är att jag lyssnar på den just nu. Och det var en fin teckning du skickade med också. Image Tack så mycket!
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Retep noslack sjunger(?)

Post by retepnoslack »

Kanon, att den kom fram och uppskattades. Jag var lite osäker på, om din skivspelare skulle acceptera den. En del brukar vara lite finkänsliga för de självhäftande etiketterna, som fästs ovanpå "disken". Jag har själv en skiva utav "Euskefeurat", som det kan bli lite problem med, när jag skall spela den på den stereon jag har i källaren. Uppe i lägenheten går det bättre.

Om du vill, så skulle jag bli glad om du gjorde lite reklam för min skiva, kanske hos kompisar, så kanske jag kan sälja en eller två till. det går lite trögt med försäljningen, då jag är så okänd. Ditt exemplar var "sexton" om jag inte minns fel.

Teckningen skulle vara en julhälsning till "NWT:s" läsare, men jag skickade den till dej istället, eftersom du fick vänta så länge på leveransen. Jag får göra en ny till tidningen, istället. Image
Last edited by retepnoslack on 29 Nov 2007, 23:08, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Retep noslack sjunger(?)

Post by uy »

Nej, då! Det var inga problem att spela upp skivan, för jag stoppade in den i datorns cd-spelare. Image Men i morgon ska jag nog ta och prova den i pappas stereo när jag dricker morgonkaffet. Image Dock verkar datorns cd-spelare ha nött bort en liten del av ettiketten, för när jag tog ut skivan igen så hade du en vit fläck vid kinden på bilden. Image
Jag kan ju ta och spela skivan när jag har någon kompis på besök, och om de gillar vad de hör kan jag ju säga att jag kan beställa hem ett exemplar åt dem.

Mitt exemplar är för övrigt nummer sjutton Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply