Artikel om mej i NWT.

Retep Noslacks tillhåll
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Artikel om mej i NWT.

Post by retepnoslack »

Här är en tidningsartikel om mej i NWT. Jag blev publicerad med två serier igår. Tyvärr, så kan man inte läsa dem på "Nätet", men jag är säker på, att jag redan har postat dem här i forumet.

http://www.nwt.se/ArticlePages/200706/1 ... 50.dbp.asp
ronka
Periodare
Posts: 443
Joined: 21 Oct 2004, 06:42
Location: Hemma
Contact:

Artikel om mej i NWT.

Post by ronka »

Image Kul som fan! Gratulerar Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Artikel om mej i NWT.

Post by Långis »

Jäklar vad härligt. verkar som att det lossnar lite för dig nu. Och det är bäst som fan att det gör det så att dina teckningar som jag har på väggen blir värda lite slantar Image

Grattis!
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Artikel om mej i NWT.

Post by E-M »

Grattis!! Vad skoj!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Artikel om mej i NWT.

Post by uy »

Grattis! Image Hoppas det lossnar för dig, som Långpanna sade. Nu när jag läst detta började jag längta ännu mer efter nästa nummer av "Noslack-journalen".

Förresten, vad är "Studierektor Flitman" för serie? Den tror jag nog aldrig jag har läst.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Artikel om mej i NWT.

Post by retepnoslack »

Ja, jag får hoppas, att lyckan kan hålla i sig nu också. Det är kanske lite tidigt, att ropa "Hej", ännu.

Jo du, "Långpanna". Nu stiger bilderna i värde. Det kan jag lova dig. Image

"Uy": "Studierektor Flitman" är såpass ny, så den har bara varit med i "Noslack-Journalen" EN gång. Den var specialdesignad för någon skoltidning i klass med: "Lärarnas Tidning" eller "Kamratposten", men det blev avslag och jag tröttnade på, att göra DEN serien. Nog mest beroende på JUST avslaget.

Men jag ångrade mej och restaurerade figurerna lite och i nästa nummer utav tidningen skall det vara med minst två sidor med denna figur.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Artikel om mej i NWT.

Post by E-M »

Läste att du gillade 91:an, jag har premunerat på den i snart 10 år. Kronblom är nästan min favorit, Ut i vår hage är förbannat rolig med, väldigt synd att den skulle försvinna ur 91:an. Det blir aldrig av att köpa Ut i vårs hages egna tidning.

Har du någon favorittecknare i 91:an då? Min är nog Jan Gissberg, gillar hans detaljrikedom. Jag tycker dock att han har blivit lite sämre på senare tid. Han målade bättre på 90-talet.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Artikel om mej i NWT.

Post by retepnoslack »

Jag tor nog, att jag gillar Jan Gissbergs teckningar bäst, jag med. De har ju inte så jättemånga tecknare längre på 91:an. På 90-talet hade de nästan en hel armé:

Krister Pettersson, Nils Egerbrandt, Jonas Darnell, Per Demervall, Anders Persson, Patrik Norrman, Tommy strindholt, Görgen Kronberg och säkert fler, som jag har glömt bort.

Nu är det bara Gissberg, Gert Lozell, Johnny Nordlund och Tobias Sjölund och vid några enstaka tillfällen: Gunnar Persson (Kronbloms tecknare).

Kronblom är en skön karaktär, som sagt, men han var nog allra bäst på 80-talet. Dock fortfarande läsvärd i allra högsta grad. Poliserna, som skulle lösa mysteriet med den "stulna" snöskyffeln i något utav de senare numren var en utav favoriterna.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Artikel om mej i NWT.

Post by E-M »

Jag gillar serier med Kronblom där han ska hitta på saker med grosshandlaren. Det blir alltid lustiga äventyr då Image.

Jag tycker att det är roligt att Jonas Persson har börjat ta över Kronblom-tecknandet så smått. Fast han är inte i närheten av sin fader ännu, men det kommer nog.

Tobias Sjölund är sådär, gillar inte riktigt hur han tecknar 91:an. Han har dock blivit bättre med åren. Hans serie, "Livet hemmavid", kan många gånger vara rätt så rolig.
Last edited by E-M on 18 Jun 2007, 23:30, edited 1 time in total.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Artikel om mej i NWT.

Post by retepnoslack »

Tobias Sjölund är bäst, när han tecknar sin egen serie: "Livet Hemmavid", men jag antar väl, att han duger som 91:an-tecknare också.

Kronblom fyller ju åttio år i år och detta firas ju i det senaste numret(jag får tidningen lite tidigare än affärerna eftersom jag prenumererar) firas detta med hjärtliga gratulationer ifrån alla de andra figurerna. Dock lyser grosshandlaren med sin frånvaro. Lite underligt, faktiskt.

Vi får se, hur det går med Jonas Persson. Han kanske kan bli lika bra, som far sin en vacker dag. I alla fall kul, att serier går i arv ifrån generation till generation.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Artikel om mej i NWT.

Post by E-M »

Läste du inte det i jubiliumshäftet att Gunnars serie, Agust och Lotta, också går i arv. Det är väldigt roligt, som sagt.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Artikel om mej i NWT.

Post by uy »

Jag ser att vi har fler 91:an-fans här! Image Även jag prenumererar på 91:an och nu i sommar är det exakt 10 år sedan jag började prenumerera. Jag fick den senaste tidningen nu i veckan, men har inte hunnit läsa den ännu. Blir nog att läsa den i kväll.
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Artikel om mej i NWT.

Post by E-M »

Jag köpte min första egna tidning -97, sedan så har jag läst min kusins tidningar, hon har premunerat sedan 80-talet fast hon slutade premunera nyligen för hon har aldrig tid att läsa de längre. Själv så fick jag en premunation i present -98 på den vägen är det. Nu förtiden så är det farsan som betalar (fast tidning står i mitt namn fortfarande). Både farsan och morsan läser 91:an, det är bara min syrra som inte läser den.
kingmeduza
Helgfyllo
Posts: 239
Joined: 08 Dec 2006, 08:10
Contact:

Artikel om mej i NWT.

Post by kingmeduza »

RetepNoslack wrote:Här är en tidningsartikel om mej i NWT. Jag blev publicerad med två serier igår. Tyvärr, så kan man inte läsa dem på "Nätet", men jag är säker på, att jag redan har postat dem här i forumet.

http://www.nwt.se/ArticlePages/200706/1 ... 50.dbp.asp
O..fan, Va kul...det är bara att grattulera, Åmål.. då bor vi inte så långt ifrån varandra ca:6 mil.

retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Artikel om mej i NWT.

Post by retepnoslack »

Verkligen? Åt vilket håll? Bor du i Bengtsfors kommun eller någonstans uppe i Värmland?
Post Reply