Tôrparkusinernas Radioteater-Kohandel.

Retep Noslacks tillhåll
Post Reply
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Tôrparkusinernas Radioteater-Kohandel.

Post by retepnoslack »

Ännu ett avsnitt med utav radioteatern. Jag gjorde klart den för bara några minuter sedan. Jag har suttit hela dagen och väntat på det annalkade svaret ifrån Radio Väst, men det verkade ha uteblivit. Image

Sigvard skall leverera en motspänstig ko till närmaste grannen: Bängsfôrs-Kjälle medan Olov gör allt för, att passa en film,s om börjar klockan halv elva.

Det här avsnittet tog förmodligen mest tid, att spela in, hittills, så avlyssna det med andakt. Image

http://www.badongo.com/file/3594111
ronka
Periodare
Posts: 443
Joined: 21 Oct 2004, 06:42
Location: Hemma
Contact:

Tôrparkusinernas Radioteater-Kohandel.

Post by ronka »

Image Spännande ditt slit ska vara värt mödan jag laddar ner och lyssnar givetvis med andakt Image
Last edited by ronka on 30 Jun 2007, 12:53, edited 1 time in total.
ronka
Periodare
Posts: 443
Joined: 21 Oct 2004, 06:42
Location: Hemma
Contact:

Tôrparkusinernas Radioteater-Kohandel.

Post by ronka »

ImageNu har jag avnjutit detta avsnitt mycket underhållande!Förstår att det varit mycket jobb speciellt med tanke på alla ljudeffekter Image
Last edited by ronka on 30 Jun 2007, 14:01, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Tôrparkusinernas Radioteater-Kohandel.

Post by Långis »

jag laddae ned den igår. ska avnjutas ikväll tänkte jag.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Tôrparkusinernas Radioteater-Kohandel.

Post by retepnoslack »

Ja, nu är jag tillbaka på forumet igen.

Jag har varit borta helt ifrån datorer i fem dagar, då syrran har varit hemma på besök och tagit med sej sina förbannade mongolida...Eh...jag menar naturligtvis söta små barn (Men ibland kan det bli för MYCKET barn), så det här rummet, där datorn står i har varit överfyllt med leksaker.

Nu har de i alla fall åkt hem och jag kan, i lugn och ro, taga mej en kopp kaffe och besöka "Meduzaland" och kolla, hur många medlemmar, som har lyssnat på det här avsnittet. Ja, tre stycken, då. Hoppas, att ni tyckte om det i alla fall.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Tôrparkusinernas Radioteater-Kohandel.

Post by Långis »

ja, fler borde lyssna på dessa. Du lägger vä'l ut den på fler forum? Så mycket jobb och bara tre lyssnare är nästan oförskämt!

Slås av hur bra dina teatrar har blivit kvalitetsmässigt. Minns de första avsnitt av julkalendern och de var bra, men ljudet kunde nog diskuteras. Sen blev det bättre och bättre ju fler avsnitt du gjorde.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Tôrparkusinernas Radioteater-Kohandel.

Post by retepnoslack »

Nja, jag har dem faktiskt bara ute på detta forum. Jag har ju, som jag säkert redan nämnt flera gånger, försökt att sälja de olika avsnitten till "Radio Väst" och det har varit många om och men.

Vid senaste replikerandet ifrån chefredaktören, så skulle han ha ett möte med sina medarbetare efter sin semester, fast han lät rätt positiv i sitt skrivande. Så vi får väl se.

När jag började spela in, så satt jag med vanligt kassettband och klippte ihop de olika rösterna, därefter lade jag mikrofonen på bandspelarens högtalare och fick, på så sätt, in ljudet i datorn. Så det var rejält primitivt gjort. Image

Nu spelar jag in allt och redigerar i datorn med ett program kallat för: "Audiocity".
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Tôrparkusinernas Radioteater-Kohandel.

Post by Eddie »

Jag försökte lyssna på den, men jag är inget fan av radioteater och liknande så jag lyssnade inte klart. Inget ont om dig, tycker inte om Eddie Meduzas sketcher heller, brukar alltid byta låt när det kommer en sketch.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Tôrparkusinernas Radioteater-Kohandel.

Post by uy »

Jag ska se om jag hinner ladda ner den innan jag åker upp till Idre i morgon. Jag återkommer i så fall med en kommentar om avsnittet nästa vecka.
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Tôrparkusinernas Radioteater-Kohandel.

Post by uy »

Det tog sin tid, men i dag tog jag och lyssnade på detta avsnitt när jag drack morgonkaffet. Som vanligt var det lika hög kvalitet på avsnittet, mycket bra. Fin historia som Bengtfors-Kjelle berättade, förresten. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply