Min bok har äntligen blivit klar.

Retep Noslacks tillhåll
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Min bok har äntligen blivit klar.

Post by retepnoslack »

Nu äntligen efter nästan tio års hårt arbete och en förjäkligt massa slappande, för annars skulle jag väl fått färdigt det här mycket snabbare, så är mitt s.k. "Magnum Opus" fullbordat.

Jag har redan skickat EImageost till "Spekpanna" och "Uy", men tänkte, att jag kanske kunde få några fler köpare utav den här innan "Den gamle hårdrockaren" publicerar sina historier om sin Mellerudsbonde och norpar åt sig alla uppmärksamhet och läsarna. Image

Nästan 800-sidor fyllda med alla möjliga möjligheter och omöjligheter. Den kan nog uppfattas, som "flummig" utav vissa och skiljer sig ganska mycket ifrån det jag gjort, annars. Den bitande samhällskritiken finns ju naturligtvis där med kampen emot etablisemangens skövlingar och våldtäkter på Moder Natur, men efter tolv kapitel gör allting en helvänding och förvandlas till något helt annat. En resa till en "Verklighet" bortom vår egen med trolldom, påhittad teknologi och allahanda andra saker.

Image

Ja, det här omslaget kunde jag inte ladda upp, då det inte passade till deras s.k. mallar, så det fick bli en ganska steril grå sak, som liknade naturmaterialet ifrån något träd eller så. Det var kanske en liten besvikelse.

Ja, nu blev ju priset i mastigaste laget, då tryckkostnaden sköt i höjden. Det var inte alls gratis, som "Gammal hårdrockare" sade, utan "blidde" en hel del. Själv tjänar jag bara trettio spänn per såld bok, men det är ju viktigast, att jag får några läsare.

Så, om någon emot förmodan skulle säga: "Det här kanske är nått", så kan denne gå in på sidan och beställa ett exemplar utav min bok.

https://www.vulkan.se/Presentation.aspx?itemid=12707

Tack för ordet! Och missa inte Evert Lundins radioprogram imorgon! Image
Last edited by retepnoslack on 05 Jul 2008, 01:01, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Min bok har äntligen blivit klar.

Post by Långis »

Länken till omslaget syns inte för mig så jag postar den igen:
http://www.ladda-upp.com/bilder-a/thumb ... et-104.jpg

Nåt du tecknat själv? Vad var det som inte passade i deras mallar? Borde ju gått att lösa på nåt sätt, tycker jag. NEJ, det gjorde det INTE. Jag fick göra om det en gång TILL. Men NU skall det väl funka, åtminstone!

Jag funderar som jag skrev förut på att inhandla ett exemplar. Annorlunda litteratur lockar mig och sen är det ju alltid trevligt att läsa nåt av nån som man har lite kontakt med.
Last edited by retepnoslack on 05 Jul 2008, 01:02, edited 1 time in total.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Min bok har äntligen blivit klar.

Post by retepnoslack »

Jasså, det var krångel med bilden. Vad kunde det bero på, tro? Ja, ja, du fixa det i alla fall, va?

Ja, det är jag själv, som har suttit och tecknat den med färgpennor och tusch. Jag fick dock klippa av den något, för annars skulle nog alla blickar fokuseras på flickans stora häck. Image

Bilden var inte tillräckligt högupplöst. Jag "scannade" om den igen och sparade den utan, att göra om storleken, rejält stor bild med andra ord, och trodde jag hade löst altihop. Men då blev det istället något fel på uppladdningen. "dä ska rå va häftan dretan", som vi säger hemma hos mej. "Är det inte det ENA, så är det det andra", ungefär.

Roligt, att du tänker köpa ett exemplar. DET tackar jag för, "Långis".

Hmmm...Varför hamnade delar utav min text i "Långpannas" postning för? Hm...märkligt.
Last edited by retepnoslack on 05 Jul 2008, 01:22, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Min bok har äntligen blivit klar.

Post by Långis »

RetepNoslack wrote:Hmmm...Varför hamnade delar utav min text i "Långpannas" postning för? Hm...märkligt.
Hehe, du råkade trycka på "modify" istället för "quote"..
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Min bok har äntligen blivit klar.

Post by retepnoslack »

Ja, det måste väl ha blivit något sådant. Jag brukar inte använda så många utav de olika funktionerna på forumet, så jag tryckte väl på fel knapp.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Min bok har äntligen blivit klar.

Post by uy »

Oj, nu blev jag då imponerad här! Själv har jag inte skrivit ner en bokstav till min bok de senaste fyra månaderna.

Jag ska ta och köpa boken, men jag väntar nog lite med det. Det får nog bli i slutet av månaden, när jag har fått lön. Det är då man kan köpa nästan vad som helst, utan att behöva titta på prislappen Image
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Min bok har äntligen blivit klar.

Post by retepnoslack »

Ja, jag har hållit på med den i nästan tio år, så det har ibland gått flera månader, där man inte kunnat knacka ner en enda vettig mening. Man tänker: Nu blir det nog inget mer, nu är det slut, och sedan släpper det och man kan skriva ner elva tolv sidor, som ett rinnande vatten.

Jag har bara sålt EN bok än så länge, så lite, lite nerstämd blir man ju förstås.....Men det får man ju inte erkänna man måste vara hård och tuff och så, som Eddie Meduza säjer i "Sluta spela Bingolotto".

Är det Lars Deskjet, som skall vara med i boken? Ja, det är han och Urgel Pannkaka, som har bränt sig fast i mitt bakhuvud, när det gäller "Svenlands" invånare. Fast det finns ju många fler härliga personligheter. Två utav de nyaste filmerna kunde jag förresten inte titta på, så dessa får du fixa till, när du får lite tid över.

Image

Ja, köp min roman era bönner! Annars kommer ovanstående kufar hem till er, dricker upp allt brännvinet, välter soffan, klottrar i taket och dessutom släpper ut katten, som ni lagt ner så rysligt mycket tid på, att träna till just INNEkatt.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Min bok har äntligen blivit klar.

Post by uy »

Nej, ingen av de karaktärerna är med i mon bok, men det skulle vara kul att ha med dessa herrar i ett framtida projekt.

Och jag SKA köpa ett ex av din bok, för jag vill ju inte ha besöka av de där typerna, vilka de nu är. De ser rätt sluskiga ut.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Min bok har äntligen blivit klar.

Post by retepnoslack »

Ja, de firar "Sluskdagen". Var så säker. Image
För mer info gå in på den här sidan:

http://forstaverkligheten.angelfire.com/
Last edited by retepnoslack on 11 Jul 2008, 05:25, edited 1 time in total.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Min bok har äntligen blivit klar.

Post by retepnoslack »

Då får ni skynda er på och köpa, om ni vill ha den. Jag funderar nämligen på, att radera den ifrån "vulkan-kontot". Det har varit ett sådant svalt mottagande. Jag har bara fått sålt ETT exemplar på nästan tre veckor. Det känns lite hårt. Hade jag vetat, att det skulle gå så trögt, så hade jag nog hållit på med den i tio år till. Inte ens mina egna föräldrar verkar intresserade. Image

Jag kanske skulle hålla mej till, att panta burkar.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Min bok har äntligen blivit klar.

Post by uy »

Lugna dek för skröen! Jag väntar på lönen, sedan ska jag beställa ett exemplar. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Min bok har äntligen blivit klar.

Post by Långis »

Priset avgör ju lite, sen kan en bok vara hur bra som helst, men folk vågar inte satsa på okända kort...

Min löning har för övrigt kommit så jag beställer ett exemplar direkt!
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Min bok har äntligen blivit klar.

Post by wiking »

Vad handlar boken om?
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Min bok har äntligen blivit klar.

Post by retepnoslack »

Ja, jag får väl ge mej till tåls lite grann till, då, "Uy". Det är kanske värmen, som gör sitt till. Skall man inte klaga på det ena, så skall man klaga på det andra.

Härligt, "Spekpanna". Då har jag tjänat trettio kronor till. Då får du vänta två veckor. De är ganska långsamma med sina leveranser. De har blivit det ända sedan Ulf Dahlsten packade sin väska och flydde till Bryssel med käringa sin. När jag beställer filmer ifrån storbrittanien kommer de på två dagar (!), men inom Svedala kan det ta två veckor.

Vad den HANDLAR om, "Viking". Det var en svår fråga, då den handlar, om så mycket. Genre? Rätt svårt, att avgöra, också:

Science fiction, kanske, men snarare mer inspirerad utav 1600, 1700, och 1800-talets litterära konstnärer inom genren: Jules Verne, Jonathan Swift, Edgar Allan Poe än George Lucas och grabbarna. Det förekommer inga rymdskepp eller utomjordingar, men likväl en massa fiktiv teknologi samt förklaringar till dessa teknikers grundfysiologi. Det är dock kamaxlar, kugghjul och ångdrivna maskiner och ingen toppmoderniteter i form utav datachips, kretskort och megabytes.

Fantasy, kanske, men då har Lyman Frank Baum och Lewis Carol varit fantasiernas förebilder mer än C.S. Lewis och J.R.R Tolkien. Det onda och goda drabbar aldrig samman i någon blodig strid och det finns inga svärdfäktande riddare med sköldar, ridande på hästar. Det onda och det goda har portionerats ut i mindre förpackningar och ingen är egentligen helt genuin utav vare sig godhet eller ondska.

Det låter nog väldigt överpretentiöst, det här. Jag ber om ursäkt. Jag fick nog lite för mycket bränsle, inte alkohol (fast, det skulle nog smaka med en kall öl i sommarvärmen Image), utan när jag skulle precisera själva handlingen. Jag vet inte ens, om du fick någonting besvarat.

Men skriv samma fråga, när "Uy" och "Spekpanna" har läst boken,s å kanske de kan svara mycket bättre. Image
Last edited by retepnoslack on 29 Jul 2008, 13:23, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Min bok har äntligen blivit klar.

Post by uy »

Nu har jag äntligen fått tummen ur och beställt boken! Image
att leveranstiden tar så lång tid beror nog på att boken trycks först när man har beställt, så beställningen måste gå en omväg via tryckeriet först. men vi kan ju skylla på Dahlsten ändå Image

Fast egentligen gör det inte så mycket att det är lång leveranstid. Då hinner jag kanske läsa ur den boken jag håller på med lagom tills jag får din bok. Eller det blir ju min bok när jag får den, fast det är ju du som har skrivit den, men det är ju ändå min bok, för jag äger ju boken jag fått hem, medan du äger själva boken, alltså boken du skrivit. Inteboken jag köpt. Invecklat värre! Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply