Eddie-låt på en ny skiva.

Retep Noslacks tillhåll
Post Reply
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Eddie-låt på en ny skiva.

Post by retepnoslack »

Hejsan!

Det är inte helt omöjligt, att jag skall spela in en fjärde skiva under psedonymen "Daschlânns-Karlssôn" under året 2013. Jag tänker dessutom ha med en Eddie-låt på den skivan. Ja, alltså inte en utav Errols egna låtar, utan en låt, som HANDLAR om honom.

Den har formen utav ett fiktivt möte med honom, som en utav Janne Fredolins (Daschlânns-Karlssôns granne) söner upplever under dennes sommarjobb i Bengtsforsparken 2000. Först skulle jag göra en rejäl röjar-sak, men ångrade mej. Nu skall den här låten snarare spegla baksidan utav kändisskapet. Låten skall heta: "Han satt där i vrån med cigarettpaket och cider".

I övrigt skall det vara lite brännvins-tema på albumet. Det skall heta "Lurepomp, en samling hembrända låtar". Lurepomp förekommer i flera dialekter och är detsamma, som hembränt. Låtlistan ser ut SÅ HÄR...

Den obeskattade dryckesvisan
Marknadsresan
Môrakaffe
Kaggelure och Tjynner
Ut och Glida
Gunilla Fredolins klagobrev
Om hundra år
På arbetardagen
Husförhöret hos Galnehusk
Han satt där i en vrå med cigarettpaket och cider
Mö'e ring för ingenting
Näcken
Bâle brännjack ur ett krus
Prästen och hans kärring
Tisselskogstrall
Nordalsvisan
Skall vi ta en tur i min gamla eka?
Den föllesjuke posens blues
Fritiof Viktorssons fisketur
Vår landsman ifrån Dal
Fotbollsvisa
Skogsfruns klagan

...Förmodligen lär den se ut så här, men ändringar kan göras.

Men jag har ont om pengar, som vanligt. Jag tänkte fråga er, om det finns några spekulanter på detta album på det här forumet? Innan man börjar spela in, så måste man ju veta, om det finns några köpare.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Eddie-låt på en ny skiva.

Post by uy »

Trevligt! jag tar och bokar ett exemplar på en gång.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Re: Eddie-låt på en ny skiva.

Post by retepnoslack »

LUREPOMP

Nu är skivan klar. Är det någon mer person, förutom "Uy", som vill beställa ett ex? Skicka ett PM till mig.
Eddie-låten blev lite annorlunda. Den hette i slutändan "Med ena vingen svart" och betar över (nästan) hans hela karriär.

KLICKA HÄR FÖR BILD!

http://www.ladda-upp.com/bilder-a/thumb ... iva-92.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply