Mera Axel Olsson!

Post Reply
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Mera Axel Olsson!

Post by E-M »

GH, kommer du verkligen inte skriva mera om Axel? Skulle vara fint om du i alla fall kunde tåta ihop en fortsättning på den som du la ut på din blogg: http://gammalhardrockare.blogspot.com/2 ... sland.html. SNÄLLA!
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Mera Axel Olsson!

Post by Långis »

Med tanke på att han har en veckas paus från Flashback så gissar jag att han har mer tid till skriverier för tillfället.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Mera Axel Olsson!

Post by gammalhardrockare »

Jodå, jag ska nog börjar skriva om honom igen, men i så fall så ska han få en egen blogg och blir det så så måste jag skriva en del texter i förväg, så att det finns att ta av så att säga.
Jag måste även åka till Dalsland och ta lite foton till bloggen. Försöka att hitta en lagomt förfallen bondgård och liknande. Det bästa vore ju att hitta en storvuxen bonne med krulligt hår, grinig uppsyn, snickarbrallor och skitiga stövlar som kunde stå modell!
Sådana finns i Dalsland, det vet jag. Det gäller bara att hitta dem. De håller sig ofta väl gömda och dyker bara upp vid speciella tillfällen, på marknader och vid grusparkeringen utanför Åsebro dansbana sena nätter under sommaren.
Då kan man se dem vid en gammal jänkare som de köpte i sin ungdom, de står där och dricker bagageljummet brännvin och hoppas på att kvinnan som de har drömt om de sista trettio åren äntligen ska komma fram till dem och säga hej.
Dessvärre så flyttade hon till stan för länge sedan, men det har de aldrig förstått.

Jag tror faktiskt att Dalsland är unikt på det viset, det finns inget annat landskap som fortfarande hyser så många gamla hederliga och inskränkta slättbönder som Dalsland. Skåne kanske, men det är ju mest bonnar som sysslar med stordrift. I Dalsland finns det fortfarande småbonnar kvar som försöker att få det att gå ihop med sina vete, råg -och majsodlingar.
Jag såg faktiskt en i somras!
Det var när jag stannade här och tog rast när jag var på väg till Uddevalla för att hälsa på min mor.
Exakt efter att jag hade tagit bilden så tuffade det förbi en surmulen bonne på sin traktor!
http://bp2.blogger.com/_qyb2rb2RzgY/SIy ... 057red.jpg
Här finns det fler bilder från Dalsland, bl a på Rex och hans lilla affär:
http://gehasfotoblogg.blogspot.com/2008 ... -2008.html
Last edited by gammalhardrockare on 18 Oct 2008, 20:12, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Mera Axel Olsson!

Post by E-M »

Underbart!
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Mera Axel Olsson!

Post by ELN »

Du va då inte långt ifrån att ta kort på huset där jag bor GH, om du bara vridit dig ett kvarts varv till vänster och kunnat ta kort genom hotell så... Image
Post Reply