Hårdrockarn får matematiklektion - Del 2.

Post Reply
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hårdrockarn får matematiklektion - Del 2.

Post by gammalhardrockare »

-"Jag kan hjälpa dig ikväll med matten om du vill?"
Det var kvinnan som hade erbjudit mig platsen intill henne och som faktiskt var den första personen på skolan som tilltalade mig. Jag tittade blygt på henne och upptäckte att hon inte såg så illa ut trots sina fyrtio år. Hon var en slank brunett som verkade ta väl hand om sin kropp. Jag kände mig smickrad. Nykter var hon också!
-"Javisst, det vore snällt" klämde jag ur mig.
Resten av dagen segade sig fram. Varenda lektion och ämne var precis så tråkigt och obegripligt som jag mindes det. Jag längtade till kvällen och funderade på hur sexuellt mottaglig hon skulle bli av alkohol. Jag sket väl i negativa tal, parenteser och kvadrater, jag ville dricka sprit och knulla!

Efter kvällsmaten så satt jag på mitt rum och drack grogg och väntade på Margit som hon hette. Det knackade på dörren och jag öppnade. Margit steg in i mitt rum tillsammans med en sky av parfymdoft. Hon hade en kort kjol på sig och svarta läderstövlar. Herregud! Hon såg ut som en vandrande reklampelare för glädjekvarteren i Gdansk. Det enda som fattades var polsk brytning. Jag blev oerhört upphetsad och hällde snabbt i mig 5-6 centiliter vodka i ett svep. Jag hällde upp ett glas åt henne också samtidigt som jag fyllde på mitt. Vi satt och drack under tystnad och efter en stund var vi båda två berusade. Hitills hade hon inte nämnt matematiken med ett ord vilket jag var glad för.
-"Jag såg vad du gjorde med strumpan igår" sade hon. Jag rodnade. -"Det kanske var länge sedan du hade en kvinna, eller?" Ja vad fan svarar man på något sådant? Har aldrig varit någon kvinnokarl och kommer heller aldrig att bli. Jag fick inte ur mig ett ord, satt bara och drack och noterade hur hon började klä av sig. Till slut hade hon inte en tråd kvar på kroppen. Herregud! Hon kanske var fyrtio år men det syntes inte.

Hon kröp ned i min obäddade lilla säng och vinkade åt mig att komma, det höll jag på att göra i dubbel bemärkelse. Jag tog sista klunken sprit och sedan kröp jag ned bredvid henne. Efter att ha släckt lampan naturligtvis. Hon drog mig omedelbart över sig, här var det inte tal om något tidsödande och tråkigt förspel. Hon tog ett stadigt grepp om ballen och styrde den mot sin muff, hon gnuggade den lite mot sin skåra innan hon faktiskt sög in den med ett slafs. Jag började stöta och hon började skrika och yla som en galning. Det här hade jag inte varit med om tidigare. Det var första gången som jag var tillsammans med en kvinna som så tydligt njöt av det. Jag körde på i rask takt och hon skrek högre och högre. Jag började bli lite orolig för att det skulle höras ut till de andra rummen, de kunde tro att jag höll på att strypa någon här inne.

Jag sträckte på mig och satte på min radio som stod i fönstret. Den kanske kunde lägga en ljudmatta över hennes skrik. OCH NU SKA HOLGER OLSSON LÄSA NÅGRA STYCKEN UR SIN DIKTSAMLING "MIN EKA HAR TRE ÅROR"! Ljudnivån på radion var på högsta volym och tydligen var det P1 som repriserade Dagens Dikt. Jag fortsatte att stöta på och Margit ylade och skrek. P1 öste på med sin poesiafton. OH DU MÖRKA SJÖ SOM MIN PLÅGADE SJÄL MÅSTE FÄRDAS ÖVER! Jag försökte ignorera radion och fortsatte bearbeta Margit. Hon gapade och ylade högre och högre, fäktade och slog med armarna och jag hade fullt sjå att hålla mig kvar i henne. Den förbannade poeten i radion gjorde att jag tappade koncentrationen. MITT KÖTT BRINNER OCH MIN SJÄL PLÅGAS AV VÅNDA! Skrek poetidioten från radion. Margit fortsatte att yla och jag körde på som en galning. Sängen började dunka mot väggen Dunk! Kablonk! Dunk! FÖRSONING! skrek poeten. Margit ylade ännu högre.

Dörren flög upp och det strömmade in folk. -"Vad i helvete håller ni på med härinne egentligen? Det är mitt i natten, vi försöker sova!" Margit kastade sig ur sängen och jag dråsade i golvet. Hon rafsade snabbt åt sig sina kläder, klädde sig på tre sekunder blankt men hittade inte sin ena strumpa. -"Där är den ju!" Utbrast hon. -"Nej, inte den!" Skrek jag men han inte stoppa henne från att ta den på sig. Gissa vilka strumpa?

Nästa dag så vandrade jag ut genom en skolport för andra gången i mitt liv och dagen därpå var jag tillbaka på jobbet.
Post Reply