Hårdrockar och finska porrstjärnor Del - 1.

Post Reply
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hårdrockar och finska porrstjärnor Del - 1.

Post by gammalhardrockare »

Som ung så hade jag många intressen, förutom att jag skrev hellre än bra så tecknade jag även en hel del och under en period så drog även filmbranschen. Det var i slutet av åttiotalet när videon hade slagit igenom på allvar och alla skulle filma och bevara stora händelser i sina liv till de efterkommande. På konfirmationer, bröllop, dop och nyårsfester så stod alltid släktens tekniktönt och filmade i något hörn.

Dylika tillställningar sket jag fullständigt i. Jag hade istället bestämt mig för att förena nytta med nöje. Midsommar stod för dörren och som vanligt så skulle hela gänget, dvs jag och Janne dra iväg ut till Smögen och marinera våra hjärnceller i alkohol under flera dagar.
Jag hade tillbringat många midsomrar på detta sätt, på samma camping, med samma sällskap och identiskt likadana blackouter. Anlände alltid dagen före midsommar och tre dagar senare vaknade jag upp med endast fragmentariska minnen. Ofta med trasiga glasögon, blåmärken, sönderskrubbade knän och tussar med hår som saknades på min skalle. Fick undantagslöst tillbringa halva dagen med att vandra omkring i samhället och leta efter min bil som jag hittade på de mest underliga ställen. Den kunde ligga nerkörd i klippskrevor, mitt ute på någon fotbollsplan eller korrekt parkerad på en uppfart till ett vilt främmande boningshus. En gång så hittade jag den ute på en havreåker med två sovande tjejer i sextonårsåldern i baksätet.

Denna midsommar hade jag dock bestämt mig för att minnas, inte genom att hålla mig nykter utan med den nya teknikens hjälp. Jag skulle helt enkelt filma hela helgen genom att spänna fast kameran på min ena axel och sedan låta den gå samtidigt som jag kastade mig in i midsommarfirandet. Det skulle kunna bli lite dokumentär känsla, "ungdomens vilda sprit- och sexfester under midsommarsolens sken". Ni ska veta att under åttiotalet söps det något ohyggligt under denna helg, det var årets höjdpunkt för många ungdomar och tidningarna var fulla av reportage dagarna efter och campingar på västkusten, Ö-land och Dalarna skildrades som rena krigsskådeplatserna.
Vi anlände till campingen, slog upp tältet och innan jag öppnade första flaskan så tejpade och band jag fast videokameran på min ena axel i en liten metallställning som egentligen var till för att fixera nacken på sådana som hade råkat ut för allvarliga ryggskador och liknande.
Den satt stadigt, det här skulle kunna gå riktigt bra. Öppnade första vodkaflaskan, höll för näsan och svepte genast sex-sju centiliter.

En vecka efter framkallning så satt jag och några arbetskamrater bänkade i min lilla nedsläckta etta framför TV-skärmen. Nu skulle vi få se resultatet, vad hade jag varit med om? Vart hade jag varit? Vilka hade fastnat på filmen?
Filmen började lite ryckigt, man kunde se hur färden gick framåt, från tält till tält och från grillplats till grillplats. Människor jag mötte glodde underligt. Ibland dök min hand upp mitt i bilden med en flaska i näven som jag förde mot munnen, kameralinsen och världen kantrade bakåt, i några sekunder såg man bara himmelen och sedan var vinkeln normal igen. Allteftersom minuterna gick så upprepades denna procedur med allt tätare intervaller - Blå himmel och sedan tillbaka till campingen med människor som skingrades längs min väg framåt. En timma gick i samma tema, kameravinkeln blev allt skevare. Ibland flög marken upp och hela TV-skärmen fylldes av närbilder på grus, asfalt och gräs.
-"Det var inget vidare det här." Sade en kille som hette Göran. -"Det händer ju inget!"
-"Det börjar nog hända lite grejer snart." Sade jag. -"Jag var ju full med gräsfläckar när jag vaknade, kanske fick jag mig ett nyp på någon äng".
Det hade jag inte fått. Efter några minuter så syntes bara högt ogräs och lupiner i ett grodperspektiv. Under en halvtimma så ändrade sig inte vinkel eller motiv en millimeter. Sedan en ljus midsommarnattshimmel i en lång stund. I bakgrunden hörde man stoj och skratt från människor som satt tillsammans och drack och umgicks. Efter en timma var filmen slut och TV-skärmen blev svart.
-"Ja, du får nog arbeta lite på det där." Sade en utav mina arbetskamrater lite besvärat och sedan gick de.

I början av december månad så bestämde jag mig för att göra ett nytt försök.
Under åttiotalet var det väldigt populärt med heminspelade porrfilmer, glada amatörer kopulerade så det stod härliga till inför sina surrande videokameror. Dessa filmkassetter såldes sedan i masskopierade upplagor via annonser i herrtidningarna. Kvinnorna i filmerna salufördes som "The girl next door" och det var de verkligen. Få människor bor granne med fotomodellsvackra porrstjärnor. Istället påminde de om estniska marknadsluder i fyrtioårsåldern som blev påsatta så det sjöng om det av karlar som såg ut och betedde sig som böhmiska potatishandlare på knullweekend vid polska gränsen.
Filmerna hade titlar som "Anala begär i Fruängen", Pia i Hudiksvall får så hon tiger", "Anna på Skogslyckan blåser i trumpeten" och "Anna blåser på - del 2".
De salufördes i en omfattning som tydde på att de var mycket efterfrågade. Här fanns stora pengar att tjäna och jag ville gärna vara med och ta del av dessa.
Kunde jag bara få en kvinna att ställa upp på lite skoj framför kameran så skulle jag både få muff och tjäna pengar!

mitt jobb så fanns det vid denna tid en portugisisk städerska vid namn Maria och ryktet sade att hon hade lagt upp sig för flera av mina arbetskamrater. Henne tänkte jag spetsa in mig på.
Hon var i trettioårsåldern och hade inte fått hemgiften i ansiktet som de säger uppe i Värmland. Däremot så hade hon en rätt så fin kropp och med tanke på hur kvinnorna såg ut i alla andra hemvideofilmer så tillhörde hon helt klart eliten. Själv så kunde jag knulla precis vad som helst som inte ville ta livet av mig så där var det inga problem.
Jag bekantade mig med henne under några dagar, bjöd på ostmackor nere i omklädningsrummet på rasterna, drog lite vitsar och var allmänt charmig och vips så hade jag fått mig en date! Vi bestämde att hon skulle komma hem till mig på fredagskvällen. Jag lovade god mat och dryck.
Min plan var att fylla henne med vodkaspetsat rödvin, få henne att tappa omdömet fullständigt och sedan sätta på henne hela natten tills kuken slaknade. Eftersom jag själv inte ville bli igenkänd så skulle jag ha på mig en tomtemask under hela akten, passade bra så här i juletider. På nattduksbordet hade jag ställt en adventsstake som lyste upp. Stämningsfullt och vackert

Planen var bra och det hade säkert fungerat om inte jag hade börjat tulla på det vodkaspetsade rödvinet. Tog mig lite medans jag höll på att laga maten och efter en stund så glömde jag fullständigt bort allt vad matlagning hette. Blev istället sittande vid vardagsrumsbordet och hällde i mig av det vodkaspetsade rödvinet samtidigt som maten stod på spisen och brände vid. Vinet nöp bra. Jag blev ordentligt snurrig och förvirrad, tappade tidsuppfattningen, visste snart inte vad som var upp eller ned och rörde till hela mitt planerade händelseförlopp.
När Maria äntligen ringde på så vällde blåsvart rök ut i trappuppgången när jag öppnade dörren, brandvarnaren tjöt för fullt och Rudolf med röda mulen dånade från mina högtalare. När röken skingrades en smula så möttes hon av en helnaken man med tomtemask för ansiktet, vinkaraff i ena näven och ståkuken i den andra.
Henne såg jag aldrig till något mer.

Nästa år så flyttade jag till Helsingfors. Hade fått nytt jobb på finlandsfärjorna och genom en bekant så fick jag andrahandskontrakt på en liten etta i ett svenskspråkigt område.
På min lediga tid så började jag umgås med en kille som hette Risto. Han jobbade som grovdiskare på en Tallinnfärja och på sin lediga tid så sysslade han lite lätt med koppleri, spritförsäljning och indrivningsverksamhet. En kille med visioner och företagaranda alltså. Han påstod sig även ha lite försänkningar i porrbranschen och undrade om jag hade lust att stå till förfogande med min videokamera. Han kände några etablerade porrstjärnor som kunde tänka sig att filma lite svart vid sidan om. Vi skulle dela vinsten broderligt allihopa.
Det lät mycket intressant. Jag hade alltid varit intresserad av att bli djupt insyltad i porrträsket.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Hårdrockar och finska porrstjärnor Del - 1.

Post by uy »

"När röken skingrades en smula så möttes hon av en helnaken man med tomtemask för ansiktet, vinkaraff i ena näven och ståkuken i den andra". Ha ha!
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply