Del 4

Årets julkalender
Post Reply
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Del 4

Post by Jungbacka Erik »

PANG!! Bengts andra hagelsvärm tog med sig husvagnens TV-antenn och kastade skytten bakåt över trappräcket ner i en blomrabatt. Gunvald slet fortfarande med växellådan men fick till sist i ettan och ekipaget började röra på sig.
-Håll i er gubbar, nu drar vi innan han laddar om. I ett moln av rök och damm satte dom i väg med husvagnen krängande efter bilen. -Detta är den lyckligaste dagen i mitt liv utbrast Gunvald och tände en cigarett. -Hur fan kan du säga så? frågade Kurt. -Du kanske inte märkte att vi nyss blev beskjutna? -Ähh, fnös Gunvald, den magra fjollan hade inte träffat en ladugårdsvägg om han så skjöt inifrån. Jag däremot, kom till skott med frugan hans. Nu åker vi och handlar och så slår vi läger på något fint ställe.

Klockan började vara 6 på kvällen och alla började känna sig både hungriga och nyktra. Nyktra var dom ju förstås inte men dom stannade till vid ett köpcentrum i nästa samhälle, där det fanns ett bolag och en affär. -Fingal, du köper sprit så handlar Kurt och jag litet mat. Fingal nickade och pekade på Gunvalds organ som fortfarande hängde ut genom gylfen på dom skitiga kalsongerna.
-Javisst ja, sade Gunvald och stoppade in lemmen som han i stundens hetta glömt bort. Mina byxor, var e dom då? Han tittade i bilen men dom var inte där. -Fan i helvete! vad gör jag nu??? -Nåja, nöden är uppfinningarnas moder. Gunvald sträckte sig in i bilen och drog av ett bänköverdrag. -Detta får duga, sa han och tog en morakniv ur handskfacket och skar två hål i det leopardmönstrade överdraget och drog det på benen.

Kurt höll på att kikna av skratt. Gunvald såg ut som en fantasivarelse med en människas överkropp, en leopards bakdel och dom smala vita benen som aldrig blivit exponerade för solsken stickandes ut ur bänköverdraget. -Håll käften på er om ni inte vill gå hem. Nu handlar vi. Gunvald och Kurt gick in i affären och Fingal på bolaget. Expediten i affären tittade storögt på Gunvald när han klev in i affären i sin nya kreation, men hon förstod av hans min att han inte var upplagd för skämt så hon hälsade bara vänligt på paret. Gunvald tog en korg som han fyllde med korv, bröd och fem paket Caravelle-tobak. Butiksbiträdet slog in allt i kassan och Gunvald sökte med handen efter plånboken i bakfickan men plånboken fanns inte där och inte bakfickan för den delen. Byxorna hade ju blivit kvar hos den argsinte skytten Bengt, vars fru han hade kopulerat med. -Satan i helvete! Du får betala Kurt. Kurt som är av den snålare sorten grävde motvilligt efter pengar men inte han heller hade tillräckligt. Biträdet räknade pengarna och meddelade att dom minsann fick plocka bort något ur korgen. Gunvald plockade surt bort ett korvpaket. -Räcker inte, sa biträdet. Han tog bort ännu ett paket korv och en limpa bröd med samma svar från biträdet. Nu började Gunvald bli sur på allvar. -Förbannade kapitalistiska blodsugare!!! Ni är inte nöjda förrän ni fått alla våra pengar? Ska ni inte ta kläderna av våra kroppar också på samma gång!! -Biträdet tittade på Gunvalds "byxor" och konstaterade sarkastiskt att -det behövs inte.. Gunvald tog tobaken ur korgen och frågade -Räcker pengarna till dom här då? -Nätt och jämnt svarade biträdet. Gunvald tog tobaken och marscherade ilsket ut. -Men maten då? undrade Kurt ynkligt. -Det får vi fixa på annat vis, nu lämnar vi denna kapitalismens högborg.

När dom kom ut stod Fingal redan vid bilen och väntade med en påse sprit. Tre flaskor Kosken och tre flaskor starkvin. -In i bilen, nu ska vi söka en övernattningsplats. Dom körde inåt landet längs smala grusvägar. Längs vägarna fanns bara skog och inga ställen som var lämpade för kamperande. Tiden gick och skymmningen började komma.
Fingal hade somnat i baksätet med en sträng av drägel rinnande ur munnen. Kurt satt och rullade cigaretter åt Gunvald och Demis Roussos kassett spelades för minst åttonde gången. -DÄR!! skrek Gunvald plötsligt och pekade på ett grönt fält en bit bort. -Vatten, sand och gröna fält. Ett perfekt ställe för litet mysigt kampingliv. Inga andra kampare syntes till så detta var ju idealiskt. Gunvald växlade ner och svängde av på avtagsvägen som ledde till kampingen. Fingal korkade en kosken i baksätet och tog sig en rejäl hutt och smackade ljudligt. Dom kom fram till kampingen och Gunvald sökte efter den bästa platsen. -Praktiskt att alla platser är utmärkta med flaggor konstaterade han. -Där! där är vår plats vid den lilla sjön. Ta bort flaggan Fingal så folk ser att platsen är tagen. Fingal steg ur bilen och tog bort flaggan och Gunvald backade husvagnen bredvid hålet som flaggan varit i . -Dom har tydligen hål i marken att uträtta sina behov i. Litet spartanskt kanske men det får duga.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Del 4

Post by ELN »

Hehe, camping med 18 platser månntro? :D
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Del 4

Post by uy »

Fantastiskt! Jag kan nog ana vad det är för plats de stannat till vid :D Spänningen stiger!
Skitarna ska va' lika långa i år
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Del 4

Post by ELN »

Varje campingplats verkar ju dessutom ha egen urinoar, fantastiskt!
Post Reply