Del 5

Årets julkalender
Post Reply
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Del 5

Post by Jungbacka Erik »

Gunvald vevade ner stödfötterna så husvagnen stod rakt och stadigt medan Kurt ställde sig och pissa i hålet samtidigt som en ljudlig fis lämnade hans anus . -Jävlar vilken lyx, men hur gör man om man ska skita? -Nu har vi inte tid med det sa Gunvald, nu ska vi skaffa mat. Fingal såg frågande ut och slog ut med händerna för att visa att han inte hade en aning hur det skulle gå till. -Öppna bagageluckan sa Gunvald, jag borde ha ett pimpelspö där. Vi får fiska i den lilla sjön. Fingal öppnade luckan och började rota bland verktygslådor och julgransfötter och hittade till slut pimpelspöet som han stolt höll upp för att alla skulle se hur duktig och användbar han är. -Bra Fingal, nu behöver vi bara litet mask. Se om du hittar en spade att gräva med också. Fingal rotade vidare i bråten och höll sedan stolt upp en yxa. -Inte yxan idiot, en spade sa jag. Efter en stunds grävande höll han nu triumferande upp en potatishacka. -Nåja, den får duga suckade Gunvald. Ställ dig och gräv fram litet mask men inte för nära husvagnen så vi bryter benen av oss om vi måste ut och pissa på natten. Fingal ställde sig på säkert avstånd från pisshålet och började hacka djupa hål i marken. Nu som då hittade han en mask som han höll upp för Gunvald och Kurt.

Efter en halv timmes grävande hade Fingal så mycket mask att det räckte och sällskapet gick ner till den lilla sjön. Varsin flaska sprit hade dom med som dom satt och tog sig några stadiga supar medan dom väntade på napp. -Det ska bli gott med mat, sa Kurt som inte hade ätit sedan morgonen. Fingal smackade förväntansfult och Gunvald tog sig en rejäl sup ur flaskan. -Ja men vi måste ju tillreda den också. Fingal gå och skaffa oss litet ved och gör upp en lägereld bredvid husvagnen. Ta yxan du hittade. Fingal gick till husvagnen och tog försiktigt upp yxan och knallade iväg. Gunvald tände en cigarett och lutade sig tillbaka. -Detta är livet sa han medan han beundrade kvällshimlen som var vackert rödlila. Det var tyst och stilla förutom ett hackande ljud i fjärran. Det var Fingal som gick lös på något med yxan.

Gunvald och Kurt hade nästan somnat när Fingal kom tillbaka med en famn prima ved. Runda och fina stockar som han kluvit till brasved. Han satte sig ner bredvid husvagnen och började tända brasan medan han tog sig några huttar. -Det finns nog ingen fisk i denna sjö suckade Kurt uppgivet. -Jodå, sa Gunvald. -Tålamod är fiskarens bästa vän. Kurt suckade djupt och tog en stor klunk ur flaskan -Detta bedövar ju hungern i alla fall. Nu hade Fingal fått en fin fyr i brasan och gick in i husvagnen och kom ut med två konservburkar. En med bratwurst och en med persikor. Han slog upp persikorna på ett fat och skruvade loss antennen av bilen och använde den som grillspett och började grilla bratwurstarna. Den ljuva doften av mat spred sig och nådde tillslut Gunvald och Kurt. -Nu är jag så hungrig att jag känner doften av mat, kved Kurt. -Det gör fan jag också sa Gunvald. Måtte vi få napp snart.

Efter ett tag beslöt dock våra hjältar att ge upp. -Vi får nog vänta till morgonen då kampingen öppnar så får vi köpa mat i receptionen. Kom Kurt, nu går vi och lägger oss. Gunvald slängde pimpelspöet i sjön och sa att han aldrig mer kommer att fiska. -Inte jag heller, sa Kurt, vi går och lägger oss. -Ja vi får göra det, sa Gunvald. Dom vandrade på trötta och vingliga ben mot husvagnen där dom hittar Fingal sovande bredvid brasan. -Stackars jävel, sa Gunvald. -Helt utmattad av hunger och trötthet. -Men vad är det där? frågade Kurt och pekade på dom två tomma konservburkarna. -Vad ända in i helvetets glödheta djävlar!! dundrade Gunvald. -Han har suttit och kalasat medan vi försökt skaffa mat. Gunvald skakade liv i Fingal och frågade var han fått maten ifrån. Fingal tittade yrvaket på honom och pekade på husvagnen. Gunvald rusade genast in och började öppna alla skåp och luckor men hittade ingenting. Han gick ut och frågade Fingal om de två burkarna var det enda som fanns. Fingal nickade skamset och smackade litet sakta. -Du hade inte kunnat tänka dig att dela maten med oss ditt stumma rövhål, dundrade Gunvald och tog tag i nacken på Fingal och drog honom mot sjön. -Nu ska du få se hur det går då man jävlas med mig sa han och slängde Fingal i vattnet. Fingal började flaxa med armarna och sprattla med benen så skummet yrde runt honom. Skulle han ha kunnat hade han säkert ropat att han inte kan simma. Han plaskade och frustade i vattnet en stund tills Gunvald förstod att det kanske inte var så bra om han drunknade så han hoppade i vattnet för att hjälpa honom.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Del 5

Post by ELN »

Det går dåligt för dessa gossar. Kul läsning, ingen :)
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Re: Del 5

Post by Jungbacka Erik »

Den sjätte och sista delen kommer på måndag, om någon mot förmodan är intresserad :)
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Del 5

Post by uy »

Det ser vi fram emot!
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply