Del 6

Årets julkalender
Post Reply
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Del 6

Post by Jungbacka Erik »

- Jag kommer Fingal, ropade Gunvald och sprang ut i vattnet för att rädda sin nödställde kamrat. Väl framme vid Fingal utbrister han: -Fingal för helvete, res på dej, vattnet är ju bara knädjupt!!!
Fingal reste på sig och tittade sig skamset omkring. Där hade han legat och sprattlat i dödsångest och sett livet passera revy framför ögonen och så var vattnet bara ett par fot djupt. -Nu går vi fanimej och lägger oss sa Gunvald. Denna dag blir bara värre och värre. Dom traskade upp till husvagnen och ställde sig vid pisshålet för en sista drill innan sängdags. Fingal och Gunvald slängde sina våta kläder på bilens motorplåt. Eller rättare sagt Fingal tog av sig kläderna och Gunvald krängde av sig bänköverdraget. -Nu lägger vi pojkar så ska ni se att i morgon skiner åter solen och allt känns mycket bättre. Dom tre hjältarna klev in i husvagnen och låste dörren och snart sov dom sött och drömde om mat och storbystade fruntimmer.

BANK, BANK, BANK, BANK, BANK!!!! Gunvald drömde att han äntrade Hjördis och tog henne så hårt att sänggaveln slog i väggen men efter en stund förstod han att det var någon som bankade på husvagnsdörren. -Vad fan e de nu frågan om? Han öppnade dörren och skulle slå den på käften som hade väckt honom mitt i den bästa sexdröm han haft. Utanför dörren stod en lönnfet liten gubbe med löjliga rutiga byxor och en keps på huvudet. -Vad fan har ni hållit på med edra förbannade vandaler? Ni har förstört vår golfbana! Det här ska ni minsann få betala, och vad menar ni med att hugga ner och elda upp halva altanen på klubbhuset? Gubben var högröd i ansiktet och höll på att dö av ilska som han hoppade och skrek. -Hördu du gubbe, sa Gunvald, Vad fan menar du med att komma och väcka tre hederliga arbetare mitt under semestern, och vad snackar du om för jävla golfbana? Vad är det för en kapitalistisk smörja. Detta är en kampingplats och skulle det vara något annat så gäller ändå allemansrätten, så vi har rätt att ställa vår husvagn här och meta i sjöarna och göra upp eld för att steka vår fångst. Det är väl ändå ett fritt land vi bor i? Gunvald steg ur husvagnen tätt följd av Kurt och Fingal som också hade vaknat. Nu skulle minsan gubbsprätten få sig ett rejält kok stryk på alla förtryckta arbetares bekostnad. Han skulle just ta tag i kragen på den fete golfaren då dom såg en argsint folkmassa komma rusande över fältet, fäktandes med golfklubbor och allehanda tillhyggen. -Det är nog bäst vi ger oss av nu Gunvald pep Kurt. -Det ser nog inte bättre ut. In i bilen pojkar nu e de bråttom igen. Dom kastade sig in i bilen som genast startade men ettans växel gick förstås inte i. -Krångla inte nu skrek Gunvald, ta emot spaken nu ditt ryska plåtsvin till bil! Gunvald rev och slet, slog och drog, spottade och fräste och fick till sist i ettan och körde iväg. Husvagnens stödfötter var fortfarande nervevade så dom plöjde upp två diken i golfbanan då dom körde iväg i ett moln av rök, med en argsint mob av golfare efter sig. Bänköverdraget och fingals kläder som låg på motorplåten fastnade i vindrutstorkarna och skymde sikten så dom såg inte så mycket vart dom körde. Efter ett tag hittade dom ut till vägen men då hade dom redan kört sönder tre golfbanor och en prisbelönt rosenträdgård.

-Fy fan, det var nära ögat skrockade Gunvald. Nu åker vi hem. Semesterlivet är nog inget för mej.
-Och hungrig blir man, sa Kurt. Fingal nickade instämmande.
Färden hem gick smärtfritt efter att dom stannat och vavat upp stödbenen och tagit loss persedlarna från vindrutstorkarna. Gunvald rökte, Kurt rullade cigaretter och Fingal sov med öppen mun med dregel rinnande ner på bröstet. Allt var som det skulle vara. Gunvald släppte av Kurt och Fingal vid sina hem och kom hem, parkerade husvagnen i uthuset och satte sig på utedasset och filosoferade en stund. Efter utfört arbete gick han mot stugan och hittade ett paket på trappen. -Vad är nu detta mumlade han och öppnade paketet. I paketet låg hans plånbok och ett kuvert. Han öppnade kuvertet och läste det parfymerade brevet: "Kära Gunvald. Jag kan inte glömma dig och vår kärlekssstund. Jag har lämnat min man och rymt med våra inbesparingar. Jag väntar på dig på Mallorca. Din Hjördis" -Det var som fan, skrockade Gunvald. I kuvertet låg också en flygbiljett till Mallorca. Gunvald tittade på datumet. -Fan det är ju idag, planet går om två timmar! Han kysste brevet och satte ner det i kuvertet. - Jag kommer Hjördis, jag kommer!!!

SLUT
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Del 6

Post by ELN »

Haha, det var en mycket underhållande historia, och ett så lyckligt slut sen! Man blir ju både rörd och berörd.
Post Reply