Nya Zeebras - de okända låtarna?

Allmän diskussion om Eddie Meduza
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Nya Zeebras - de okända låtarna?

Post by hakan »

Som sagt hopplöst.....

Ni som är så in i helvete fanatiska, kanske ska köpa samma toalettpapper som Errol? dricka samma öl? Bära samma kläder, köra samma bil, ha samma frisyr, äta samma maträtter som Eddie och kanske t.om. knulla samma brudar?!

Det får fan finnas en gräns för vad som är värdigt ett fan att hålla på med. Eddies arv bör vi förvalta med stolthet, men det innebär också att man sätter gränser för avarter. Man knullar inte sin idol i rävhölet pöjka...
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Nya Zeebras - de okända låtarna?

Post by E-M »

Hakan:

Det var väldans vad du jagar upp dig. Vad är det som är så konstigt med att vi försöker få lite klarhet i Nya Zeebras-skivan? Eddie är uppenbarligen med på den och det skulle vara roligt att få reda på mera information om den eftersom den är så sällsynt.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Nya Zeebras - de okända låtarna?

Post by hakan »

Nya zeebras ja, och nya kuksugarnas och nya analpåsättarnas och nya anusinträdarnas...

Ni är anusinträdare.
Låt Errols efterlevnadsmaterial vara! Det är inte Eddie Meduza, det är något som Errol gjorde som inte har blivit utgivet. Låt skiten vara. Man rotar inte i lik.

Jag blir fan sårad av sånt här. Jag älskar Eddie Meduza och det innebär sånt som Errol Norstedt själv utgav som Eddie Meduza material. Om jag sen får höra ett klipp som nån har tagit upp med mobiltelefon när Errol sitter och runkar på fyllan, det anser jag inte vara Eddie Meduza. Och det här forumet heter trots allt Meduzaland.

Nån jävla moral får det finnas. Jag kanske är för hård men jag tycker att man måste respektera att Errol är död och att sånt som framkommer efter hans död är sånt som man kanske borde ge fan i.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Nya Zeebras - de okända låtarna?

Post by overkill »

Hakan, hakan dom kallar mig för hakan...det var väl så eddie sjöng?
Nej men skämt åt sido, jag förstår vad du menar Hakan, att allt som kommit efter Eddie´s död kan inte artisten själv kontrollera, och han kanske inte ville att det skulle släppas. Det kan ha varit Eddies vilja, men det kan också ha berott på andra saker att det inte getts ut. Skivbolagskrångel eller precis vad som helst. Det florerar ju väldigt mycket outgivet och udda material bland fansen så det är inte konstigt att en massa frågor och allmän nyfikenhet uppstår.

Dessutom har det ju redan släppts en hel del outgivet på flera samlingar sedan Eddie avled, och ännu mera är antagligen att vänta. I så fall så rotar skivbolagen lika mycket som nån annan då, eftersom bolagen knappast med 100 % säkerhet kan säga vad Eddie tyckte om det materialet. och därmed inte borde gräva i heller.

För egen del vill jag (och jag tror att jag för talan för flera andra här), höra varenda stavelse som mannen skrev och/eller spelade in, samt ha reda på så mycket som möjligt om det, vare sig det är officellt utgivet eller inte. Jag tar det det som kommer i efterhand för vad det är, och dömmer eller jämför det inte med det han släppte officiellt.

Alltså; jag förstår hur du tänker men håller inte med. Man skändar ingen om man gör det med akting och reskekt.
Last edited by overkill on 21 Apr 2009, 02:03, edited 1 time in total.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Nya Zeebras - de okända låtarna?

Post by ELN »

Håller med dig överdödarn, vem vet Eddie kanske ville att den skulle publiseras (Nya Zeebras) men att det inte blev nått med ett sånt litet band?? Om det nu är ett band Image Jag tycket också att allt spm har med Eddie att göra är värt att veta.

EM: Fick jag även bonuslåtarna av dig? Jag har inte min dator tillhands så jag frågar dig istället Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Nya Zeebras - de okända låtarna?

Post by E-M »

ELN wrote:Håller med dig överdödarn, vem vet Eddie kanske ville att den skulle publiseras (Nya Zeebras) men att det inte blev nått med ett sånt litet band?? Om det nu är ett band Image Jag tycket också att allt spm har med Eddie att göra är värt att veta.

EM: Fick jag även bonuslåtarna av dig? Jag har inte min dator tillhands så jag frågar dig istället Image
Japp, jag skickade alla tolv Image
Loofen
Glad amatör
Posts: 27
Joined: 11 Jan 2009, 13:19

Nya Zeebras - de okända låtarna?

Post by Loofen »

avís vill åxå ha *dreglar* hehehe
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Nya Zeebras - de okända låtarna?

Post by ELN »

E-M wrote:Japp, jag skickade alla tolv Image
Japp kan se de nu, Danke Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Nya Zeebras - de okända låtarna?

Post by overkill »

Guitar-Johnny, fick du nånsin något svar från Stefan som du mailade? jag gissar på ett Nej, men frågar ifall du glömt att skriva det här. En liten påminnelse i all välmening så att säga Image

uy, hur gick det med den där snubben på omslaget som du visste kom från Älvdalen? OM du skulle träffa på denna personen, kanske du kan fråga lite om fotosessionen, hur han blev tillfrågad och om han kände Eddie, vilka dom andra på bilden är, var den är tagen osv. Alltså luska lite, om möjligt Image Image
Kan ju vara intressant att få veta lite om omslaget, även om det inte är så viktigt i sig kanske.
Last edited by overkill on 20 Jun 2009, 02:09, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Nya Zeebras - de okända låtarna?

Post by uy »

Overkill wrote:uy, hur gick det med den där snubben på omslaget som du visste kom från Älvdalen? OM du skulle träffa på denna personen, kanske du kan fråga lite om fotosessionen, hur han blev tillfrågad och om han kände Eddie, vilka dom andra på bilden är, var den är tagen osv. Alltså luska lite, om möjligt Image Image
Kan ju vara intressant att få veta lite om omslaget, även om det inte är så viktigt i sig kanske.
Oj, det hade jag faktiskt glömt av. Jag vet faktiskt inte om han bor kvar i Älvdalen, eller hur han gör. Men som sagt, springer jag på någon som kanske vet mer ska jag fråga efter.
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Nya Zeebras - de okända låtarna?

Post by overkill »

Johnny:
Ok, synd, och det finns onekligen en risk att det är som du säger.
Kanske Långis kan fråga vid tillfälle, eftersom de bor i samma stad och kände varandra lite löst. Image Image

uy:
Okay, då var det ju bra att jag påminde dig då uy Image Image

Skriv här om du får reda på nått. Det är väl som sagt inget viktigt i sig kanske, men det kan ändå vara kul att veta lite om historen bakom omslaget, vilka personerna är osv.
Last edited by overkill on 12 Jan 2012, 21:02, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Nya Zeebras - de okända låtarna?

Post by overkill »

En fråga till Johnny eller vem som helst:

Vet vi något om ursprunget till bonus-låtarna Movie-Love & I´m Ready ? alltså vad det är för låtar och vilka som skrivit dem och spelat in dom. Jag kan inte påminna mig om att det skulle vara Eddie´s låtar, känner inte igen dem i alla fall.

Vi, eller snarare mest ni andra, har ju luskat ut vad de andra låtarna är för något. De enda som kvarstår är I en dröm samt dessa bonus-låtarna då.

Nån som har en vågad gissning kanske?
Last edited by overkill on 16 Aug 2009, 03:47, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Nya Zeebras - de okända låtarna?

Post by overkill »

Här e den "andra" tråden om Nya Zeebras som jag pratade om (i en annan tråd). Image
Loofen
Glad amatör
Posts: 27
Joined: 11 Jan 2009, 13:19

Nya Zeebras - de okända låtarna?

Post by Loofen »

Någon som orkar lägga upp en länkImage
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Nya Zeebras - de okända låtarna?

Post by ELN »

Undrar om jag har kvar alla grejjer jag fått här, bl.a. Nya Zeebras låtarna, får sparka igång den externa hårddisken och leta efter det imorn, nu är det dags att sova tror jag, det är fan slitsamt att jobba Image
Post Reply