Mats Olsson - recensionen

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Mats Olsson - recensionen

Post by Långis »

Nej, det verkar svårfunnet. När det gäller europatoppen så gavs det ju också ut en mängd skivor med låtar som legat där, men Yea Yea yea tycks inte finnas på en enda.

Det finns nog recensioner i något arkiv någonstans, det gäller bara att någon letar fram dem.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Mats Olsson - recensionen

Post by retepnoslack »

...Och nu sitter tjommen på "sporten" och tror sig vara expert på detta, också. Puh! Räcker det med journalistutbildning för, att man skall bli tillräckligt inkrökt och tro sig förstå på allting?

Inom politiken kan man ju vara justitieminister endera dagen och sedan vara kulturminister och slutligen utrikesminister. Se bara på alla de poster, som Mona Sahlin har haft. Men det är väl så i Stockholm och deras regler för tomgångskörning: Man får aldrig stå still på samma ställe och släppa ifrån sig skit alltför länge.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Mats Olsson - recensionen

Post by Jungbacka Erik »

Jag minns att jag läste recensionen men det enda jag kommer ihåg var att Olsson kommenterade Eddies rullande ärrrrrrrrrr. Kan ha varit någon gång i slutet av 80-talet eller början av 90-talet?
martin
Helgfyllo
Posts: 56
Joined: 30 Aug 2009, 08:37
Location: Rostock
Contact:

Mats Olsson - recensionen

Post by martin »

Det kanske går att hitta artikeln på tidningsarkivet? Jag ska kolla nästa gång jag är i krokarna.
elo
Periodare
Posts: 362
Joined: 21 Mar 2005, 17:20
Location: Färila

Mats Olsson - recensionen

Post by elo »

Image
Ursäkta kvaliten. avfotat i dåligt ljus lite snabbt. Vet inte om han skrev någon längre recension senare men skall kolla upp det. Skall också fixa en bättre kopia av denna.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Mats Olsson - recensionen

Post by ELN »

Jag var på väg att tacka för en stund sen, men så är internet som det är, så jag tackar nu istället Image tack Elo
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Mats Olsson - recensionen

Post by Jungbacka Erik »

Jag har nog för mej att recensionen var mer ingående än så? Finns det fler?
elo
Periodare
Posts: 362
Joined: 21 Mar 2005, 17:20
Location: Färila

Mats Olsson - recensionen

Post by elo »

Expressen publicerade varje vecka en sida som kallades Skiv-Expressen med skivrecensioner, några längre och så ett antal kortare som den ovan.

Det är naturligtvis möjligt att Herr Olsson senare skrev en längre recension senare, kanske i samband med att Yea Yea Yea kom in på Europatoppen. Jag skall därför fortsätta att kolla igenom Expressen i fall att det kan vara så.

F.ö tycker jag att Mats Olsson har en poäng i det som han skrev i denna lilla recension, eller snarare kommentar, och om han inte skrivit någon längre recension senare så känns det här som en stor höna av en fjäder-situation.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Mats Olsson - recensionen

Post by E-M »

Det där kan ju inte vara recensionen. Olsson ska ju ha sågat plattan med fotknölarna. Det som står i artikeln var ju mera en liten (knappt elak) kommentar.
elo
Periodare
Posts: 362
Joined: 21 Mar 2005, 17:20
Location: Färila

Mats Olsson - recensionen

Post by elo »

Jag vet. Dock så är detta vad som var publicerat i Expressen Onsdagen den 7Imagee mars 1979.

Det är naturligtvis inte omöjligt att Mats Olsson skrev en längre recension senare. Hittills har jag gått igenom alla Expressen från Mars -79 och skall fortsätta att gå någon månad framåt. Kollar främst igenom avdelningarna Skiv-Expressen (en eller två sidor varje onsdag), Bekantas Bekanta (några sidor nöje varje dag) samt helgbilagorna.

Den andra och sjätte Mars var även reklamannonser för E.M And The Roaring Caddilacs införda i Expressen och den 24 Maj var en reklamannons för "Veckans låt: Yeah Yeah Yeah" införd.
Post Reply