Hur Bra Kvalité var de på dom första kassetterna

Allmän diskussion om Eddie Meduza
ronka
Periodare
Posts: 443
Joined: 21 Oct 2004, 06:42
Location: Hemma
Contact:

Hur Bra Kvalité var de på dom första kassetterna

Post by ronka »

Image Att vissa inspelningar varit brusiga det kan jag ta tex pga kopiering i flera led.Det som jag tycker är ett problem med dom tidiga kassetterna typ MUH är ju bristen på diskant och mellanregister.Men jag njuter ändå av dom tidiga inspelningarna det var ju så man hörde dom från början.Håller oxå med Overkill att olika teorier om varför det låter som det gör kan avfärdas.
Har själv en massa originalkassetter med Eddie som stod i ett kallt torp nåra vintrar och dom låter hur bra som helst.
herrskogstrand
Levertransplanterad
Posts: 1283
Joined: 05 Jan 2011, 06:50
Location: Jämtlands Län

Hur Bra Kvalité var de på dom första kassetterna

Post by herrskogstrand »

Evert Lundin wrote:Jepp det var den säkert! Man undrar ju om anakronfilm sitter på originaltapen på rulle då alltså? Dom ljudtvättningar jag hört hittills lämnar mycket i övrigt att önska Image
Ja dom har Mastertapen, på Bonus Matrtialet till Filmen finns en låt från MUH, men bara en Image
Last edited by herrskogstrand on 11 Mar 2011, 00:50, edited 1 time in total.
herrskogstrand
Levertransplanterad
Posts: 1283
Joined: 05 Jan 2011, 06:50
Location: Jämtlands Län

Hur Bra Kvalité var de på dom första kassetterna

Post by herrskogstrand »

on 03/10/2011 at 23:48:19, Evert Lundin wrote: Image Att vissa inspelningar varit brusiga det kan jag ta tex pga kopiering i flera led.Det som jag tycker är ett problem med dom tidiga kassetterna typ MUH är ju bristen på diskant och mellanregister.Men jag njuter ändå av dom tidiga inspelningarna det var ju så man hörde dom från början.Håller oxå med Overkill att olika teorier om varför det låter som det gör kan avfärdas.
Har själv en massa originalkassetter med Eddie som stod i ett kallt torp nåra vintrar och dom låter hur bra som helst. [/quote]

Vilka Orginalkassetter?
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Hur Bra Kvalité var de på dom första kassetterna

Post by BOB-blommorobin »

Jag är inte säker men tror det är mitt MUH som de spelade av.... Orginalinspelningen fattade jag det som att den inte fanns kvar. De fick spela av MUH och Luft 1 av mig.
Last edited by BOB-blommorobin on 11 Mar 2011, 20:53, edited 1 time in total.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Post Reply