R.I.P

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

R.I.P

Post by leila »

10 år idag...
User avatar
Javlar
Helgfyllo
Posts: 71
Joined: 14 Sep 2008, 12:32

R.I.P

Post by Javlar »

Tio år ja... Vad ska man säga?
En man jag inte ens hade den stora äran att träffa, men som ändå har varit med och format mig till den jag är.

Vila i frid Errol!
muh1976
Helgfyllo
Posts: 57
Joined: 06 Jan 2012, 04:38

R.I.P

Post by muh1976 »

Har samlat eddie grejer i 1 år har nu 11 lp skivor 10 kassetter. det e knapt 1/6 av det han har gjort tänk vad mycket mera han kunde ha gjort om han fått leva R.I.P ERROL
E.Hitler
Helgfyllo
Posts: 160
Joined: 21 Jun 2010, 13:26

R.I.P

Post by E.Hitler »

Ja de e så synd Image man kan inte fatta heller att det har gått tio år sen. Tänkte jag skulle ha gjort en minnesvideo och lagt ut på youtube men blev inte av.
Ja ja åren går vidare
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

R.I.P

Post by mrrogerballis »

Det är ett oändligt tomrum efter Errol/Eddie men tänk på att allt han gjorde kommer folk alltid minnas.
R.I.P
Errol. Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

R.I.P

Post by ELN »

Ja åren går sin gång och det är redan tio år sedan man fick höra vad som hänt, både före dess o kanske framför allt efter dess (då jag inte var mycket för världen för tio årsedan) har Eddie, hans musik och övriga verk varit en del av mitt liv, liksom detta forum o dess "invånare" under den senare tiden.

Men när saker är som de är, o blir som de blir, är de inte mycket mer att att göra än att hoppas han har de bra där han är nu, för här på jorden kommer Errol inte dö, så länge det finns vettigt folk kvar på jorden.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

R.I.P

Post by Evert Meduza »

Errol Leonard Norstedt, jag fick aldrig träffa dig, se dig live eller prata med dig, fast ändå så har du räddat mitt liv och kanske gjort så att jag kan få jobb och familj i framtiden, du har även gjort mig till den person som jag är idag och många tycker att jag är en snäll och trevlig person som jag har att göra med, du har även gjort så fin musik och roliga sketcher som jag är så lycklig över att få ta en del av.

Hade jag bara fått träffa dig en endaste gång så hade jag bara velat ge dig en jättestor kram för all betydelse du har haft för mig, tack för allt Errol Leonard Norstedt....
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

R.I.P

Post by uy »

Tänk att det har gått 10 år redan. Det kom som en chock den dagen när en klasskompis kom en timme försenad, och det första han sade när han steg in i klassrummet var "Jag har dåliga nyheter, mina vänner. Eddie är död". Jag minns att jag och mina kompisar höll en tyst minut för Eddie, flera gånger under dagen.
Jag satt uppe halva natten och lyssnade igenom alla mina skivor och kassetter, och gick inte och lade mig förrän jag hade lyssnat klart.
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

R.I.P

Post by Långis »

Ibland kommer jag på mig själv med att försöka föreställa mig vad han skulle ha gjort idag om han fått vara kvar. Kanske hade han fortsatt på spåret han började på när han gjorde väg 13. Då hade han förmoligen varit ännu större idag.
Det hade varit så roligt att få se honom åldras som person och artist.
Tio år går fort. Jag minns det som det var igår.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

R.I.P

Post by Jungbacka Erik »

Image
Vila i frid Errol
herrskogstrand
Levertransplanterad
Posts: 1283
Joined: 05 Jan 2011, 06:50
Location: Jämtlands Län

R.I.P

Post by herrskogstrand »

Villa i Frid
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

R.I.P

Post by overkill »

Ja, det är helt sanslöst vad tiden har gått fort. Dessa 10 åren känns inte som 10 år. Jag tror att Eddie hade haft mycket kvar att ge om han fått leva. Idéerna verkade ju aldrig ta slut. Du är saknad Errol.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

R.I.P

Post by retepnoslack »

Jösses, är det så länge sedan? Jag tyckte det inte var många år sedan, som min syster berättade det för mej. Jag gick på Komvux under denna tid, minns jag. Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

R.I.P

Post by overkill »

Ibland får jag för mig att Eddie fortfarande sitter i sin stuga i Smålandsskogarna och skriver låtar och sketcher och spelar in. Man blir alltid lika ledsen när man kommer på att så inte är fallet ;(
Post Reply