Ja jösses....

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Ja jösses....

Post by Evert Meduza »

Skrev detta till den som säljer det exemplaret som är på auktion nu!

Du får lov att bli hur arg du än vill på mig, bara det att den kassetten är en bluff! Vad menar jag med det? Jag menar att det är inte en kassett som är utgiven av Meduza, jag såg innan någon som köpte denna kassett på Tradera för 1025 Kr, jag skulle bli tacksam om du skrev att det är en kassett som är gjord av något "fan" eller så, för det är då inte Errol Norstedt som har gett ut den!

M.V.H.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Ja jösses....

Post by overkill »

Detta bandet var förresten utlagt i en monter på utställningen i Tidaholm tillsammans med andra officiella band. Tyvärr tänkte jag dock inte på att påpeka detta för personalen och det är väl ingen stor grej, men jag tycker inte att det hör hemma där.
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Ja jösses....

Post by raggarjojje »

Jävla dumt att sälja den och luras med att den skulle vara en äkta Eddiekassett. Men annars så har jag inget emot själva kassetten för den innehåller ju bra låtar och en del oåtkommligt matrial som Ulf Lundell-låten.

Jag skulle tänka mig att ha den i min egen ägo, men dock inte det priset som den ligger på tradera. Men om jag skulle hitta den till ett rimligt pris så varför inte.

Föresten jävligt bra av Evert att lägga upp den på youtuben Image
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Ja jösses....

Post by Evert Meduza »

Varsågod Raggarjojje. Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Ja jösses....

Post by wiking »

Sharpie wrote:Tragiskt att man inte kan rapportera..
Det kan man ju.
magnus80
Glad amatör
Posts: 20
Joined: 10 Jul 2012, 16:14

Ja jösses....

Post by magnus80 »

Finns inte mycket att anmärka på.
Jag påstod inte i annonsen att Eddie har gjort denna kassett. Däremot så innehåller bandet hans låtar, eller E Hitlers om man nu vill det.
Jag antar att köparen blev mer än nöjd då han hade letat detta band en längre tid.

borjelundin
Helgfyllo
Posts: 96
Joined: 26 Apr 2012, 13:54
Location: Skaune

Ja jösses....

Post by borjelundin »

Nej där finns inget med din annons att rapportera till Tradera men varför skrev du inte direkt i objektbeskrivningen att du köpt den på ett Swapmeet?
Du har ju skrivit här i forumet EFTER auktionen att du köpt den på ett swapmeet och att du är en ärlig säljare m.m...
När man undanhåller information så tycker i varje fall jag att man vill göra sken av att varan är äkta men som det sagts tidigare så har ju också köparen ett ansvar och det går ju att ställa en fråga till säljaren via Tradera om det är något som är oklart.
Sen vill jag också ifrågasätta innehållet på kassetten..
Om nu din kassett är plomberad och aldrig spelad och inte ens öppnad, hur kan då du veta vad just den kassetten innehåller?
Annars kan jag bara gratulera till vinsten!
magnus80
Glad amatör
Posts: 20
Joined: 10 Jul 2012, 16:14

Ja jösses....

Post by magnus80 »

Inte lätt alla gånger att formulera annonser, men den som undrar något om objektet kan ju lätt kontakta säljaren. Är inte många som skriver vart de har köpt saker och ting, men visst kan jag tänka på det till nästa gång.

Ingen som har ospelade kassetter kan ju egentligen veta vad de innehåller, men jag hittade detta och skrev av låtlistan: http://meduzaland.suddenlaunch3.com/ind ... y&start=30

Bör ju sannolikt vara helt lika det jag hade.

Tack för att du gratulerar till vinsten, och inte bara lipar med den avundsjuka som ibland kan förekomma hos många i detta land.
Post Reply