Eddie i TV

Allmän diskussion om Eddie Meduza
User avatar
Javlar
Helgfyllo
Posts: 71
Joined: 14 Sep 2008, 12:32

Eddie i TV

Post by Javlar »

Vi har ju redan en radio-tråd, men Eddie och hans musik dyker ju även upp i TV rätt ofta numera.
Så, har ni hört någon av hans låtar eller om han bara nämnts i något sammanhang i TV så är det bara att rapportera här.

Här är från Late Night EM i TV4 den 10:e juni, 39 minuter in: http://www.tv4play.se/sport/uefa_euro_2 ... id=2199397

Image
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Eddie i TV

Post by Evert Meduza »

"Stå Å Peta Näsan" när Tysklands tränare Löw pillar sig i näsan och äter snorkråkorna! Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Eddie i TV

Post by Långis »

Minns inte vad programmet hette, men det finns på SVT play och handlar om ett gäng raggare som tar emot ett mystiskt paket på väg till Tallin.

I eftertexterna spelas Eddie.
User avatar
Javlar
Helgfyllo
Posts: 71
Joined: 14 Sep 2008, 12:32

Eddie i TV

Post by Javlar »

Långis wrote:Minns inte vad programmet hette, men det finns på SVT play och handlar om ett gäng raggare som tar emot ett mystiskt paket på väg till Tallin.

I eftertexterna spelas Eddie.
Just det, det berättade farsan. "En dag i Tallinn" hette det.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Eddie i TV

Post by Jungbacka Erik »

I Bonde söker fru spelades för några säsonger sedan Bonnatwist Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Eddie i TV

Post by Jungbacka Erik »

Stå å peta näsan spelades i kväll igen i late night EM på fyran Image
Han verkar gilla snorkråkor den tyske tränaren Image
Last edited by Jungbacka Erik on 02 Jul 2012, 03:31, edited 1 time in total.
User avatar
Javlar
Helgfyllo
Posts: 71
Joined: 14 Sep 2008, 12:32

Eddie i TV

Post by Javlar »

Jungbacka Erik wrote:Stå å peta näsan spelades i kväll igen i late night EM på fyran Image
Han verkar gilla snorkråkor den tyske tränaren Image
Jepp, fast det var samma inslag och användes i en "Best of".
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Eddie i TV

Post by Långis »

Birro är gäst i Filip och Fredriks "Braking news" och ett klipp från Birros debatt med Eddie visas:
http://www.kanal5play.se/#!/play/progra ... o/11851156
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Re: Eddie i TV

Post by E-M »

Så... det var ett as som hann för mig ;)

Jag skapade precis en tråd i "Dokumentärer, videos och bilder" där jag skrev följande:

Tjenare, pjökar!

Är inte så aktiv på forumet längre men mitt intresse utav Eddie Meduza består!

Har druckit några kalla samtidigt som jag tittar på "Breaking news" med Filip och Fredrik. De sitter och intervjuar den gode (eller inte) Marcus Birro. De sitter bland annat och "förhör" honom om lite gamla debatter han har deltagit i på 90-talet. Naturligtvis visar de klippet när Eddie och han debatterar. Birros kommentar till det är följande (ej ordagrannt): "Ungdomar - här har ni något att lära, är man fullare än Eddie Meduza i ett debattprogram då bör man se över sina alkoholvanor". Birro skyller alltså på att han var full...

Här är en länk till avsnittet: http://www.kanal5play.se/play/program/2 ... o/11851156. Frågorna om Eddie-klippet börjar vid 26:45!

Om ni vill se hela intervjun med Birro så börjar den runt 19:24.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Eddie i TV

Post by Långis »

Haha, det var som fan, sitter vi och tittar på sändningen samtidigt?

Kul att se dig här igen iallafall. Mycket på det privata?
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Eddie i TV

Post by Evert Meduza »

Ändå härligt att Birro erkänner att han blev "ägd" av Errol som de brukar säga i yngre kretsar. ;)
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Re: Eddie i TV

Post by E-M »

Långis wrote:Haha, det var som fan, sitter vi och tittar på sändningen samtidigt?

Kul att se dig här igen iallafall. Mycket på det privata?
Haha, ja vi måste ha sett på det ungefär samtidigt, vad är oddsen?

Ja, det har varit lite mycket på det privata planet på sistone. Det är i och för sig ingen ursäkt för att inte besöka forumet... Men det är roligt att se att det är aktivitet på forumet fortfarande. Är glädjande med den nya domänen! Det var väl det som fick mig att återupptäcka forumet igen :) Ska försöka vara lite mer aktiv i framtiden.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Re: Eddie i TV

Post by Jungbacka Erik »

Ragga runt spelades i dag i TV3 i programmet göta kanal. Det var någon typ som uppträdde med låten på någon tillställning med låten i bakgrunden. Någon här kände säkert igen gubben som uppträdde?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Eddie i TV

Post by Långis »

Var det Gula gubben du menade? Han är en legendar och syns i stort sett på varenda festival runt om i landet.
Jag har hans autograf nånstans...

Edit: Jan Myrehed var det visst. aldrig hört talas om.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Re: Eddie i TV

Post by Jungbacka Erik »

Långis wrote:Var det Gula gubben du menade? Han är en legendar och syns i stort sett på varenda festival runt om i landet.
Jag har hans autograf nånstans...

Edit: Jan Myrehed var det visst. aldrig hört talas om.
Såg på hans hemsida att han varit på värmlandstoppen med låten härliga raggarliv :) Litet udda typ men säkert kul om man har ett par stadiga promille i sig :) Här sjunger han ragga runt för en samling förskolebarn :? http://www.youtube.com/watch?v=sEhI3fmPPPE" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply