Grundare av "E. Hitler´s Sjukaste Hits"?

Allmän diskussion om Eddie Meduza
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Grundare av "E. Hitler´s Sjukaste Hits"?

Post by mrrogerballis »

magnus80 wrote:Roger Ballis: Det var inte jag som köpte det av Micholina, utan jag köpte mitt band på ett Swap Meet för ca 8 år sedan. Micholina sålde ett likadant band på Tradera i vintras, dock utan bild för 1500kr.

Denna tråd går ju ut på att hitta den som tillverkat E Hitlers Sjukaste Hits, (även om mitt tidigare inlägg inte riktigt handlade om det ), men det verkar inte som om någon vet det med 100% säkerhet?

Och hur mycket är det som Eddie själv inte har gjort? Det är ofta man ser barnkläder, "skattemärken" till bilar, och massa andra märken med Eddie-tryck som är tillverkat efter Eddies bortgång... ska man då kalla allt detta för fake och låta bli och köpa bara för att Eddie inte har gjort det?
Du missförstod mig nog,vad jag menar är att det är väl något som gjort ett liknande band med omslag isåfall,Och jag antar att namnet"Eddie Meduza"inte är ett skyddat varumärke eller är det det?
Och som OverKill skrev så är det ju upp till köparen om lägga slantarna på det.
Jag är ju inte en så inbiten samlare,en har ju minnen av konserter/besök hos när han levde det är värt så mycket mera. Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Grundare av "E. Hitler´s Sjukaste Hits"?

Post by overkill »

Kan ju nämna förresten att jag köpte 3 band av Magnus, alla dessa 3 hade också ett startbud på 1 krona, men de slutade på betydligt mer än så. Ser inget fuffens i det. Bra & trevlig säljare att handla av!
magnus80
Glad amatör
Posts: 20
Joined: 10 Jul 2012, 16:14

Grundare av "E. Hitler´s Sjukaste Hits"?

Post by magnus80 »

Sharpie: Du verkar lite skeptisk? Du tror inte att jag sålde bandet för 2025kr, vad får dig att inte tro det?

Du tycker också att det är något fuffens med att lägga ut band för en krona på Tradera? De är faktiskt väldigt många auktioner som läggs ut för en krona, men jag är riktigt säker på att banden kommer att bli betydligt dyrare än EN krona! Det är ju ändå köparens marknad på Tradera. Det är ju köparen som avgör priset. Jag kan ju lägga ut banden för 900kr/st och inte få ett enda sålt... Nu blev det här lite "off-topic" igen (eller vad det brukar kallas), frågan är ju fortfarande vem/vilka som gjort/sålt bandet E Hitlers sjukaste Hits.

Overkill: Trevligt att du är nöjd, hoppas du hittar något mer som passar dig i smaken! Image Det kommer mer när dessa auktioner är slut, blir för virrigt för min korkade skalle att lägga ut allt samtidigt, och skulle jag göra det skulle väl det kallas super-fake... men kan även tillägga att jag är för ärligt för att ljuga, jag kan ju inte ens hitta på ett nickname som inte innehåller mitt riktiga namn...
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Grundare av "E. Hitler´s Sjukaste Hits"?

Post by Långis »

magnus80: Jag tror inte att någon har anlklagat dig för att vara en oärlig säljare och har någon det ber jag om ursäkt å deras vägnar.

Det hela handlar ju enbart om kassetten och inte om dig.
Vissa tror att det är en äkta Eddie-utgåva, när det i själva verket är en hemmapulad kassett gjord av ett fan. Alltså ingen kritik mot dig som säljer, det gör du ju alldeles rätt i.
magnus80
Glad amatör
Posts: 20
Joined: 10 Jul 2012, 16:14

Grundare av "E. Hitler´s Sjukaste Hits"?

Post by magnus80 »

Långis: Hoppas du har rätt Image
Jag har inte blivit medlem här för att gnälla på folk, utan för att ställa frågor, svara på frågor och ev. kanske skriva nåt kul Image Men blir bara lite bekymrad när folk inte tror på mig.... men det är nog ur världen nu.
Happy runking everyhopa!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Grundare av "E. Hitler´s Sjukaste Hits"?

Post by overkill »

Det jag tror somliga har hängt upp sig på, är väl det att ingen av säljarna som sålt det här bandet, har skrivit nått om att det är inofficiellt. Man har inte heller skrivit att det är officellt, utan bara sålt som det som vilken kassett som helst utan nån mer info.

För den opåläste och godtrogne Kan det tolkas som att det är en officiell kassett släppt av eddie.

Så, man kan väl möjligen kritisera säljarna för att inte skriva ut mer info (i den mån de vet). Men som sagt, man har ett ansvar som köpare också, att kolla upp vad fan man bjuder på om man är osäker! Svaret är ofta inte längre än en Googling eller 2 bort. Image
Last edited by overkill on 22 Jul 2012, 01:26, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Re: Grundare av "E. Hitler´s Sjukaste Hits"?

Post by wiking »

Man kanske skulle knåpa ihop ett par kassetter och tjäna en liten slant :twisted:
Post Reply