Grundare av "E. Hitler´s Sjukaste Hits"?

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Grundare av "E. Hitler´s Sjukaste Hits"?

Post by Evert Meduza »

Vi måste gå i botten med detta en gång för alla, dock kan vi utesluta Errol då vi alla vet att han inte ligger bakom skojeriet.

Min teori dock är ett grundaren är en så kallad "Pirat" som har istället för sablar och kanoner använt sig av denna falska kassett för att sälja till intet ont anade människor och tjänat en och annan slant igenom åren.

Fast jag kan såklart ha fel, eller......?

Vad tror ni och vem är då personen bakom denna kassett och vi måste kolla med alla möjliga!
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Grundare av "E. Hitler´s Sjukaste Hits"?

Post by retepnoslack »

Enklaste vore ju, att skicka ett brev eller ett "eImageost-meddelande" till den person, som KÖPTE kassetten på "Tradera." Då kan vi ju få svar på, åtminstone, vad själva kassetten innehöll.

Det SKULLE ju kunna vara nittio minuter outgivet material, det kan vi ju inte utesluta helt och hållet.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Grundare av "E. Hitler´s Sjukaste Hits"?

Post by uy »

Saken är ju den att kassetten har cirkulerat på nätet i åratal, så innehållet är ju inte okänt. Visst, den innehåller ju något litet outgivet och lite låtar från de tidiga kassetterna, men i och med att Luftwaffe 1 och 2 kommit ut för några år sedan så är ju inte E. Hitler´s Sjukaste Hits särskilt intressant längre.

Omslagsbilden tror jag däremot är något som dykt upp på senare år, jag hade då aldrig sett den fören i nyligen när någon tok försökte sälja den som en äkta kassett på tradera. Min teori är att någon bara skapade ett blandband på kul och sedan lät sina kompisar få spela av det, och så spreds bandet på samma sätt som Eddies kassetter en gång i tiden gjordes. Och nu i dag har någon idiot knåpat ihop ett eget omslag och försökt tjäna pengar på det (och lyckats!).
Och hur kan jag veta att omslaget kommit till nu, och inte på Eddies tid då? Jo, omslaget pryds av den fruktansvärt analfabetiska texten "Dom vidrigaste låtarna genom 30 år". Trettio år efter att Eddie gett ut sin första kassett, då hamnar vi omkring 2005-2006, och då var inte Eddie med oss längre, så han kan knappast vara pappa till detta spektakel.
Skitarna ska va' lika långa i år
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Grundare av "E. Hitler´s Sjukaste Hits"?

Post by BOB-blommorobin »

Det är ett hemmapul, fodralet är säkerligen relativt nygjort då kassettet cirkulerat i väldigt många år utan framsida. Så trodligen känner nog personen som sålde kassettbandet till vem som gjort det.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Grundare av "E. Hitler´s Sjukaste Hits"?

Post by BOB-blommorobin »

Vad är "Ha i rå å köpa bil" för låt föresten?

http://www.tradera.com/eddie-meduza-e-h ... _158555415

"Hej på dig Evert, Ronka, Come gimme ya lovin woman..., Vresa opp fetta kärringaj*vel, böggarderobsblues, N*gerj*vel, Gå å klipp dig, Kronofogdarnas eldorado, Kuken står, Hemmorojder i mitt rövhål, Hockala hockala, Ta mig i röven, Ain't gonna be no shotting around here, Fruntimmer ska en ha å kn*lla med, Jag vill runka balle, Jag vill knulla med Nina Hagen, I behandlingsateljen, Sadistklubben, När Knugen knullade Silvia, Oh vilken hora, Ta mig i röven pojkar, Slicka en fitta, Sug sug sug min kuk, Spela trummor, Jag är konstnär, Runkmaskinen, Disco tjo, Jag är bög jag är bög, Slicka fitta, I studio med Ulf Lundell, Heil Hitler, Ha i rå å köpa bil, Den runkande spårvagnschauffören, The rockin ghost from liberia, Sven Svensson från svenljunga. "
Last edited by BOB-blommorobin on 03 Jul 2012, 00:04, edited 1 time in total.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Grundare av "E. Hitler´s Sjukaste Hits"?

Post by mrrogerballis »

blommorobin wrote:Vad är "Ha i rå å köpa bil" för låt föresten?

http://www.tradera.com/eddie-meduza-e-h ... _158555415

"Hej på dig Evert, Ronka, Come gimme ya lovin woman..., Vresa opp fetta kärringaj*vel, böggarderobsblues, N*gerj*vel, Gå å klipp dig, Kronofogdarnas eldorado, Kuken står, Hemmorojder i mitt rövhål, Hockala hockala, Ta mig i röven, Ain't gonna be no shotting around here, Fruntimmer ska en ha å kn*lla med, Jag vill runka balle, Jag vill knulla med Nina Hagen, I behandlingsateljen, Sadistklubben, När Knugen knullade Silvia, Oh vilken hora, Ta mig i röven pojkar, Slicka en fitta, Sug sug sug min kuk, Spela trummor, Jag är konstnär, Runkmaskinen, Disco tjo, Jag är bög jag är bög, Slicka fitta, I studio med Ulf Lundell, Heil Hitler, Ha i rå å köpa bil, Den runkande spårvagnschauffören, The rockin ghost from liberia, Sven Svensson från svenljunga. "
Ha i rå att köpa bil,den heter egentligen Ljungbacka-Erik och var med på E.Hitler&Luftwaffe nr 3 del 2
Man kan ju bara hoppas att ingen köper detta bluffband.
Efter som jag hade rätt så bra kontakt med Errol/Eddie när han var vid liv så ringde han ibland & han skickade även ut reklam om kommande band "OCH DETTA HAR HAN ALDRIG SÅLT"
sharpie
Helgfyllo
Posts: 104
Joined: 08 Sep 2008, 11:40

Grundare av "E. Hitler´s Sjukaste Hits"?

Post by sharpie »

Roger Ballis wrote:Man kan ju bara hoppas att ingen köper detta bluffband.
Efter som jag hade rätt så bra kontakt med Errol/Eddie när han var vid liv så ringde han ibland & han skickade även ut reklam om kommande band "OCH DETTA HAR HAN ALDRIG SÅLT"
Var nån som bjöd drygt 2000 för det:
http://217.151.205.230/eddie-meduza-e-h ... _158555415

Det är fake tippar jag också på.
Last edited by sharpie on 07 Jul 2012, 17:03, edited 1 time in total.
magnus80
Glad amatör
Posts: 20
Joined: 10 Jul 2012, 16:14

Grundare av "E. Hitler´s Sjukaste Hits"?

Post by magnus80 »

Hej!

Jag är nu helt ny medlem på forumet, men jag har läst en hel del här innan jag blev medlem. Det är jag som sålde denna omtalade kassett på Tradera för 2025kr, det är inte fake, jag har fått pengar, och köparen har fått sitt band. Jag vet då inte hur jag ska bevisa det för den som inte tror mig, ska jag skicka en kopia på mitt kontoutdrag eller vill du ha kollinummret på brevet jag skickade (skickade som rek. brev med tanke på värdet)?

När Micholina sålde ut sina Eddie-saker i vintras så gick detta band för 1500kr (om jag inte minns helt fel) på "Köp Nu", och då var det inte ens någon bild på det!

Angående låtlistan så hittade jag den här på forumet:
http://meduzaland.suddenlaunch3.com/ind ... y&start=30

Jag skrev av den, och med tanke på att det är mycket felstavningar där så brydde jag mig inte om att rätta den.

Och ja, jag vet att Eddie aldrig sålde detta band, och att han heller inte plomberade sina kassetter innan försäljning. I annonsen skrev jag att jag köpte bandet nytt, vet dock inte vilka som sålde det. Det var säkert 8 år sedan på ett Swap Meet. Jag köpte det iallafall inte begagnat av nån på Blocket eller så...

Ja, blev visst ett långt inlägg här av en ny medlem, men nu har jag iallafall skrivit av mig lite. Har haft lite strul med att bli medlem, men nu är ju det fixat som ni ser Image



mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Grundare av "E. Hitler´s Sjukaste Hits"?

Post by mrrogerballis »

magnus80 wrote:Hej!

Jag är nu helt ny medlem på forumet, men jag har läst en hel del här innan jag blev medlem. Det är jag som sålde denna omtalade kassett på Tradera för 2025kr, det är inte fake, jag har fått pengar, och köparen har fått sitt band. Jag vet då inte hur jag ska bevisa det för den som inte tror mig, ska jag skicka en kopia på mitt kontoutdrag eller vill du ha kollinummret på brevet jag skickade (skickade som rek. brev med tanke på värdet)?

När Micholina sålde ut sina Eddie-saker i vintras så gick detta band för 1500kr (om jag inte minns helt fel) på "Köp Nu", och då var det inte ens någon bild på det!

Angående låtlistan så hittade jag den här på forumet:
http://meduzaland.suddenlaunch3.com/ind ... y&start=30

Jag skrev av den, och med tanke på att det är mycket felstavningar där så brydde jag mig inte om att rätta den.

Och ja, jag vet att Eddie aldrig sålde detta band, och att han heller inte plomberade sina kassetter innan försäljning. I annonsen skrev jag att jag köpte bandet nytt, vet dock inte vilka som sålde det. Det var säkert 8 år sedan på ett Swap Meet. Jag köpte det iallafall inte begagnat av nån på Blocket eller så...

Ja, blev visst ett långt inlägg här av en ny medlem, men nu har jag iallafall skrivit av mig lite. Har haft lite strul med att bli medlem, men nu är ju det fixat som ni ser Image


Då är det väl kompisar till Micholina som plottratt ihop detta band,synd att folk skall luras så,då har ju du tyvärr blivit lurad också,jag dömer inte dig du kunde ju inte veta det,nu kanske vi fått klarhet i detta dilemma?
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Grundare av "E. Hitler´s Sjukaste Hits"?

Post by overkill »

Med "fake" menas ju bara att det Inte är Eddie själv som sammansatt denna och sålt. Alltså ingen officiell produkt av vare sig eddie eller nått skivbolag.

Tyvärr så skriver ju inte säljarna alltid vad dem säljer och ger sken av att det är officiella grejer. Men man har ett ansvar som Köpare också, att kolla upp vad fan man bjuder på om man är osäker! Image

Däremot är det ju en fysisk kassett, det fattar väl alla. Vem som bemödat sig med att pula ihop den och sålt här å var känns faktiskt ganska ointressant...
Last edited by overkill on 19 Jul 2012, 03:48, edited 1 time in total.
magnus80
Glad amatör
Posts: 20
Joined: 10 Jul 2012, 16:14

Grundare av "E. Hitler´s Sjukaste Hits"?

Post by magnus80 »

Roger Ballis: Det var inte jag som köpte det av Micholina, utan jag köpte mitt band på ett Swap Meet för ca 8 år sedan. Micholina sålde ett likadant band på Tradera i vintras, dock utan bild för 1500kr.

Denna tråd går ju ut på att hitta den som tillverkat E Hitlers Sjukaste Hits, (även om mitt tidigare inlägg inte riktigt handlade om det ), men det verkar inte som om någon vet det med 100% säkerhet?

Och hur mycket är det som Eddie själv inte har gjort? Det är ofta man ser barnkläder, "skattemärken" till bilar, och massa andra märken med Eddie-tryck som är tillverkat efter Eddies bortgång... ska man då kalla allt detta för fake och låta bli och köpa bara för att Eddie inte har gjort det?
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Grundare av "E. Hitler´s Sjukaste Hits"?

Post by overkill »

Nu var ditt inlägg inte riktat till mig Magnus, men ändå.

Allt det du nämner är också inofficiella grejer och lika mycket fake dom. Inga av dom pengarna som säljarna tjänar går ju till dom anhöriga, även om det är ganska små summor det handlar om. Om man vill köpa eller inte är frivilligt.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Grundare av "E. Hitler´s Sjukaste Hits"?

Post by Evert Meduza »

Jag får ändå säga det magnus80, det var mig ett jävla kap att du lyckades sälja den kassetten för 2025 kronor.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
sharpie
Helgfyllo
Posts: 104
Joined: 08 Sep 2008, 11:40

Grundare av "E. Hitler´s Sjukaste Hits"?

Post by sharpie »

Ska man tro på den här Magnus?

Varför lägger man ut dessa med utropspris 1 kr:
http://www.tradera.com/finding.mvc/item ... gnr=178264

?

Nej, nåt är fuffens här tycker jag...
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Grundare av "E. Hitler´s Sjukaste Hits"?

Post by Långis »

Sharpie wrote:Ska man tro på den här Magnus?

Varför lägger man ut dessa med utropspris 1 kr:
http://www.tradera.com/finding.mvc/item ... gnr=178264

?

Nej, nåt är fuffens här tycker jag...
Fuffens tycker jag inte att det är. Säljaren har idel bra omdömen.
1 krona är startbudet. Alla objekt kommer öka i pris lagom till slutet.
Roger Ballis wrote:Då är det väl kompisar till Micholina som plottratt ihop detta band,synd att folk skall luras så,då har ju du tyvärr blivit lurad också,jag dömer inte dig du kunde ju inte veta det,nu kanske vi fått klarhet i detta dilemma?
Nejdå, det han säger stämmer. Säljaren har sålt denna kassett på diverse marknader och swap meets. Jag har hört hans namn, men kommer inte ihåg det just nu.

Micholina är inte begåvad nog att slänga ihop nåt sånt här.
Last edited by Långis on 19 Jul 2012, 19:18, edited 1 time in total.
Post Reply