Hyllningsband - En jävla massa nu!

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Hyllningsband - En jävla massa nu!

Post by Långis »

På min wiki har jag ju som bekant samlat de band som tolkar Eddie runt om i landet. Senast idag fann jag ett nytt band.
Kan vara intressant att veta hur många av dessa ni hört talas om och om ni vet nåt mer om dem.
  • Buffelbinks
  • Dr Johanzon
  • E. Hilterz
  • Eddie Meduza Lever
  • Eddie Meduza Revajvel & tribute
  • Eddie Nilsson
  • Efraims Söner
  • Eleganterna
  • Errols Knektar
  • Ljongbacken and his glasögonorm boys
  • Meduza går igen
  • Norstedtz
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Hyllningsband - En jävla massa nu!

Post by Evert Meduza »

Långis wrote:På min wiki har jag ju som bekant samlat de band som tolkar Eddie runt om i landet. Senast idag fann jag ett nytt band.
Kan vara intressant att veta hur många av dessa ni hört talas om och om ni vet nåt mer om dem.
  • Buffelbinks
  • Dr Johanzon
  • E. Hilterz
  • Eddie Meduza Lever
  • Eddie Meduza Revajvel & tribute
  • Eddie Nilsson
  • Efraims Söner
  • Eleganterna
  • Errols Knektar
  • Ljongbacken and his glasögonorm boys
  • Meduza går igen
  • Norstedtz
Glöm inte The Errols!

Jag och en del vänner jag har funderar på att starta ett hyllningsband till Errol, vi skall bara bli bättre på att spela instrument och hitta ett bra namn till vårat band.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Hyllningsband - En jävla massa nu!

Post by BOB-blommorobin »

"Eddie Meduza Lever" är rätt kassa, musiken är okey men sångaren är ingen höjdare alls, finns på facebook såg jag för ett tag sedan.

https://www.facebook.com/eddiemeduza.lever?ref=ts
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Hyllningsband - En jävla massa nu!

Post by Evert Meduza »

blommorobin wrote:"Eddie Meduza Lever" är rätt kassa, musiken är okey men sångaren är ingen höjdare alls, finns på facebook såg jag för ett tag sedan.

https://www.facebook.com/eddiemeduza.lever?ref=ts
Tänkte på den covern de gjorde på hans låt "Gasen I Botten" som var med på hyllningsskivan "Punkjävlar", jag blev besviken och detta är ändå samma band som han turnerade runt med, Errol måste ha ställt hårda krav på dem när han levde, Peter Melin behärskar tyvärr inte dialekterna på samma sätt som Errol hade gåvan till att kunna göra.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
magnus80
Glad amatör
Posts: 20
Joined: 10 Jul 2012, 16:14

Hyllningsband - En jävla massa nu!

Post by magnus80 »

Eddie Nilsson har jag sett ett flertal gånger när de spelat på Granliden i Storvik och en gång i Sandviken.

Han är riktigt bra, alltid trevlig, rolig och har även några egna låtar i Meduza-stil. När han blir lite fuller så kan han även dra ena monolog, eller sketcher om han vill. Mycket likt orginalet, man kan skratta magen ur led när han sätter igång med det!!
Var tyvärr längesen jag såg honom, hoppas det blir snart igen. Tyvärr vet jag knappt vad jag ska säga när jag träffar kändisar, men ska bättra mg till nästa gång... ja, riktigt bra är min kommentar om detta hyllningsband!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Hyllningsband - En jävla massa nu!

Post by Evert Meduza »

magnus80 wrote:Eddie Nilsson har jag sett ett flertal gånger när de spelat på Granliden i Storvik och en gång i Sandviken.

Han är riktigt bra, alltid trevlig, rolig och har även några egna låtar i Meduza-stil. När han blir lite fuller så kan han även dra ena monolog, eller sketcher om han vill. Mycket likt orginalet, man kan skratta magen ur led när han sätter igång med det!!
Var tyvärr längesen jag såg honom, hoppas det blir snart igen. Tyvärr vet jag knappt vad jag ska säga när jag träffar kändisar, men ska bättra mg till nästa gång... ja, riktigt bra är min kommentar om detta hyllningsband!
Nilsson tycker jag mest är okej, hans röst är tyvärr lite för svag för min smak, dock så sjunger han bra ändå och visst är han trevlig de gånger man har kommit i kontakt med han via internätet. Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply