Denna Torgny?

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Denna Torgny?

Post by BOB-blommorobin »

Såg på en vinyl på baksidan att det fanns någon som skrivit några av låtarna på en dansbandsgrupp från Mariannes Grammofon som hette Torgny. Kan detta vara samma person som i "Torgnys svettiga ansikte"? Gruppen heter "Flamingokvintetten" som denna Torgny skrivit några låtar till, säkerligen till flera grupper.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Denna Torgny?

Post by Evert Meduza »

blommorobin wrote:Såg på en vinyl på baksidan att det fanns någon som skrivit några av låtarna på en dansbandsgrupp från Mariannes Grammofon som hette Torgny. Kan detta vara samma person som i "Torgnys svettiga ansikte"? Gruppen heter "Flamingokvintetten" som denna Torgny skrivit några låtar till, säkerligen till flera grupper.
Jag är tveksam då Torgny i låten är en privatperson som du kan veta mer om i denna intervju.

http://www.youtube.com/watch?v=tKdH3N5AgUg" onclick="window.open(this.href);return false;

Fast det är då enbart vad jag tror.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Re: Denna Torgny?

Post by BOB-blommorobin »

Du det har jag glömt bort att han berättar om denna Torgny, han sjöng ju det som hände i verkligheten. Har ju sett och hört intervjun, hur kunde de gått runt mig.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Re: Denna Torgny?

Post by raggarjojje »

Torgny finns ju även med i sketchen "Bert fjärt i studion"
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Denna Torgny?

Post by Evert Meduza »

raggarjojje wrote:Torgny finns ju även med i sketchen "Bert fjärt i studion"
Det är däremot säkerligen samma Torgny som Blommor o Bin nämnde innan.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply