Roaring Cadillacs nya skivan

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
E.Hitler
Helgfyllo
Posts: 160
Joined: 21 Jun 2010, 13:26

Roaring Cadillacs nya skivan

Post by E.Hitler »

http://www.ginza.se/product/roaring-cad ... 013/11559/" onclick="window.open(this.href);return false; ja jag vet int va jag ska säga om den här nya skivan riktigt då jag hört på smakproverna. den e väll helt hyfsat bra men efter som dom ha döpit skivan till fest hos errol tycker ja dom kunna ha spela eddie låtar på den. så jag vet int riktigt va man ska säga om den. skriv gärna va ni tycker.
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Re: Roaring Cadillacs nya skivan

Post by raggarjojje »

Har köpt skivan. Den verkade bra men att det bara finns en låt som är gjord av Errol är tråkigt.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Roaring Cadillacs nya skivan

Post by overkill »

Ej hört men det kanske blir ett köp. Ska provlyssna lite först. Men rent spontant så håller jag med om att det borde varit fler
Errol-låtar med på plattan, det är ju som Errols gamla kompband de är mest kända. Plattan heter ju också "Fest hos Errol" och då förväntar sig säkert många fler Errol-låtar än bara 1. Däremot innehåller den 2 covers som även Eddie spelade in, 34:an och Keep On Knockin. Men det betyder väl egentligen inte så mycket mer än att de delvis hade samma musiksmak.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Re: Roaring Cadillacs nya skivan

Post by retepnoslack »

Jag hade hoppats på lite mer EGNA låtar på skivan. Ja, att de suttit och totat ihop femton, sexton egna låtar. Nu blir det mer traditionella rocklåtar, som har spelats in hundratals gånger, förut, utav olika soloartister och grupper. Det var lite synd, tycker jag. Det är dock kul, att de fortsätter spela.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Roaring Cadillacs nya skivan

Post by Långis »

Jag har dock blivit lite allergisk mot detta band nu då de är de enda som får uppmärksamhet i media. Ja, Löfberg är skicklig på att promota sina band, men jag vill se lite mer av The Errols och Eddie Nilsson.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Roaring Cadillacs nya skivan

Post by overkill »

Var har de fått exponering nånstans? Den enda reklam jag sett för dem och skivan (och även Live DVD`n) är i reklam-bladet "plusset" så sent som idag, där Ginza alltid har fast annons-plats. Även Errol-CD´n promotades via detta reklam-blad när den släpptes.

För den vetgirige så medvärkade dem även med en cover på Gasen i Botten på Punkjävlar, Hylllningsskivan.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Roaring Cadillacs nya skivan

Post by Långis »

overkill wrote:Var har de fått exponering nånstans? Den enda reklam jag sett för dem och skivan (och även Live DVD`n) är i reklam-bladet "plusset" så sent som idag, där Ginza alltid har fast annons-plats. Även Errol-CD´n promotades via detta reklam-blad när den släpptes.

För den vetgirige så medvärkade dem även med en cover på Gasen i Botten på Punkjävlar, Hylllningsskivan.
Tänker mer på spelningarna där de kör eddielåtar som får stor uppmärksamhet i lokalblaskorna. Jag scannar av nätet på allt som skrivs och det är inte ovanligt att det skrivs om Eddie Meduza Lever som de kallar sig för när de kör Eddielåtar.

http://www.falkopingstidning.se/bildspe ... ste-fansen" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.skovdenyheter.se/nyhet/31596 ... ill-meduza" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5406096" onclick="window.open(this.href);return false;

Jag klagar inte så mycket på att de får uppmärksamhet, men jag blir lite trött på att de är de enda när jag vet att flera andra band sliter häcken av sig utan att få en rad.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Roaring Cadillacs nya skivan

Post by overkill »

Aha Ok, då är jag med. Jo medias val av bevakning är lite konstig ur den synvinkeln, håller klart med. Dock så är väl detta knappast
Löfbergs verk enbart? visst, han promotar ju bandet och deras spelningar, men medierna får väl ändå välja själva vad de vill skriva om. De är ju knappast tvingade till att skriva om nått specifikt.

Jag har inte tänkt på det innan men det beror väl på att jag inte brytt mig att kolla vad medier skriver om Eddie nuförtiden, och det är ju överlag inte så mycket.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Re: Roaring Cadillacs nya skivan

Post by wiking »

Att de får mer uppmärksamhet är väl inte så konstigt, de var ju trots allt Eddies komp band.
Post Reply