3 kulor i ryggen…?

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

3 kulor i ryggen…?

Post by Evert Meduza »

Jag har tänkt på en sak, Börje sjunger om att skjuta regeringen med 3 skott i ryggen i låten "Börjes Funderingar" från kassetten "Börje Lundins Kräftkalas" (1988).
Sångaren i Blues For Money sjöng att hans far blev skjuten med 3 kulor i ryggen i låten "Someone Shot My Daddy" från kassetten "Dårarnas Julafton" (1988).
I låten "Jag Bara Runkar" från skivan "Väg 13" så sjunger Errol att man är stygg så får man inkassera 3 kulor i sin rygg.

Tror ni det finns en verklighetsbakgrund till 3 kulor i ryggen?
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Re: 3 kulor i ryggen…?

Post by retepnoslack »

Inte vad JAG vet. Det var nog bara något standargrej han körde. Lejda mördare i gangstersammanhang brukar alltid skjuta TVÅ skott. Kanske förekom det tre skott, när man skulle avskjuta desertörer i krig. Cornelis nämner någonting med skott bakifrån på skivan: "Visor, svarta och röda". Men då är det "ett skott i nacken" och inte "tre skott i ryggen". Nej, jag vet inte.
E.Hitler
Helgfyllo
Posts: 160
Joined: 21 Jun 2010, 13:26

Re: 3 kulor i ryggen…?

Post by E.Hitler »

tror de är mera nått vanligare uttryck man kan använda i vardagen. Jag tror inte de är nån verklighetshendelse men vem vet? skulle inte tro det iallafall! :)
Post Reply